Quentin Tarantino - KILL BILL Vol. 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Quentin Tarantino - KILL BILL Vol. 2

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho, gleder meg! Grei trailer også, siden den ikke spoila NOE

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe den blir bedre enn Kill Bill1 .. som var temmelig skuffende med tanke på at QT var involvert. Hvis de får fikset manuskriptet så har de kommet langt på vei... og hvis de skifter Uma Thurman med Milla Jovovich så har vi en knallfilm. Jeg har ingenting imot Uma som person eller skuespiller; jeg elsket henne i Pulp Fiction, men i KB1 så klarer jeg ikke å få det fra meg at hun spiller en husmor istedenfor den dødelige leiemorderen hun liksom skal være.

Milla har de forbanna psykotiske øynene som kan få meg til å tro hva som helst. Er skråsikker på at hun hadde passet bedre til den rollen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kill Bill vo.2 får ros, har kino-premiere den 23.april

Sitat Opprinnelig postet av VG
    Har du noen gang lurt på om det er mulig å lage den perfekte voldsfilm? Her er den!
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223404

Sitat Opprinnelig postet av BBC
    If you were blown away by Uma Thurman's roaring rampage of revenge in Kill Bill: Volume 1, then prepare to be rocketed to nosebleed-inducing heights in Volume 2. Nobody matches director Quentin Tarantino for cinematic swagger, as the completion of his killing opus proves. The comic book frivolity of Volume 1 is carried into this second instalment but deftly counterbalanced by an operatic pathos that makes this one of the most heart-poundingly visceral movies ever made.
    http://www.bbc.co.uk/films/2004/04/0...4_review.shtml

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Kill Bill er oppskrytt jeg. Er lei av folk som tilber alt som slippes under QT sitt navn. Mannen er på ingen måte en "revolusjonerende" filmskaper. Kill Bill som actionfilm er ikke en særlig spesiell film på noen måte. Handlingen er meget tynn, actionscenene er ikke spektakulære nok til å bære filmen på sine skuldre og noen av fekte-scenene blir litt monotone i lengden. Uttalelsen som sier at det er "den perfekte voldsfilm" er nærmere idiotisk. For det første klarer jeg ikke å se på den som en voldsfilm da mange liter rødt vann ikke er en god nok effekt til å gjøre den voldelig. Se på Nightmare On Elm Street-filmene eller Evil Dead 2: DER har du voldsfilmer.

Men det er nå bare min mening.

edit: la til siste setning om at det kun er min mening, så jeg slipper å bli flama for å ha en mening som ikke følger "trenden".

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikkje uttale meg om kill bill siden eg ikkje har sett den. Men det QT har levert før, har eg likt iallefall.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QT rules, Kill Bill rules, Uma rules. :lol: :lol:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QT er genial.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *småbrisen*

Quentin Tarantinos filmer har sålangt vært noen av de beste jeg har sett. Pulp, Reservoir og Jackie er noen av favorittfilmene mine. Kill Bill var en helt grei film. Jeg ser ikke noe spesielt negativt med den, men jeg hyller den heller ikke opp i skyene slik visse 'fans' gjør.

Den føltes bare ikke som en QT-film for meg. Dialogen i QT-filmene har alltid vært 100% spot on, men i KB var den ikke bare ikke-spot-on, men direkte elendig - noe som var veldig skuffende. I tillegg så virker det som om jeg er den eneste reagerer på Uma i denne rollen hun har. Jeg klarer det bare ikke. Hun ser ut som en husmor gjennom hele filmen, ikke som en legendarisk leiemorder. Hun psykotiske dama fra RE og Jeanne d'Arc ville gjort en bedre jobb som "The Bride", mener nå jeg .

Jeg skal definitivt se #2 av KB-serien, for den enkle grunn at det er QT som står bak den. Jeg håper replikkene er blitt skjerpet og at vi får mer innsikt i de ulike characterne utover filmen.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg sinnsykt til Kill Bill Vol. 2!!!!
    Kill Bill Vol. 1 er blant mange av de aller beste filmene jeg har sett!!!
    Dette blir topp

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kill bill vol.2 på førpremiere på colluseum på fredagen som var, og jeg vil bare si at WOAH.

Denne gangen har handling og dialog blitt lagt mer vekt på, selv om filmen har sine vel cheesy scener, så er det mye som stemmer. Volden er mer presis, og slossingen er spennende.

Det er også en relativt klaustrofobisk scene som jeg iallefall likte veldig godt.

Og om hvordan Uma klarer seg i filmen; Jeg syns hun ser fantastisk ut. Virkelig flott dame. Mener hun klarte denne filmen veldig bra. (og når har hun spilt husmor?)

Milla ville kanskje gjort det bra i denne filmen, hvem vet.. Jeg er iallefall fornøyd med Uma.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at hun har spilt husmor, bare at hun virker som en husmor istedenfor en cold-blooded assassin i KB1.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Jeg sier ikke at hun har spilt husmor, bare at hun virker som en husmor istedenfor en cold-blooded assassin i KB1.
    Du er sikker på at du klarte å følge plottet? Alvorlig talt (KB1-spoiler): Hun hadde jo bestemt seg på å trekke seg tilbake for å gifte seg og hadde ligget lenge i koma. Du er ikke 100% assassin lenger da... Synes Uma klarte nyansene i rollen glimrende jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun hadde bare ikke en villhet, en råskap i øynene. Med tanke på at denne filmen var kjærlighetserklæringen fra Quentin til Uma, så kan man også se at hun ikke ble valgt som hovedperson for de rette grunnene.

Jeg savner en ekte psykopatisk kvinnelig helt à la Eliza Dushkus rolle som Faith i Btvs.

Replikkene og castingen var vond. Resten var greit.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesestoff for noen kanskje :roll:

http://fredag.dagbladet.no/fredag/20...20/396289.html

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Jeg savner en ekte psykopatisk kvinnelig helt à la Eliza Dushkus rolle som Faith i Btvs.
    Og jeg synes Uma Thurmans tolkning hever filmen nettopp fordi hun ikke er en rendyrket drapsmaskin. Hun har menneskelige sider. Nå skal det sies at en av mine favorittfilmer er "The Long Kiss Goodnight" (1996) med Geena Davis, der også hun spiller en ex-drapsmaskin som har levd et fredelig liv en stund men som trekkes tilbake til sin mørke fortid.

Begge disse kvinneskikkelsene (The Bride i Kill Bill og Samantha Caine/Charly Baltimore i The Long Kiss Goodnight) er sammensatte personer. Jeg foretrekker det framfor ensporede stereotyper.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Angel]Jeg savner en ekte psykopatisk kvinnelig helt à la Eliza Dushkus rolle som Faith i Btvs.
    Og jeg synes Uma Thurmans tolkning hever filmen nettopp fordi hun ikke er en rendyrket drapsmaskin. Hun har menneskelige sider. Nå skal det sies at en av mine favorittfilmer er "The Long Kiss Goodnight" (1996) med Geena Davis, der også hun spiller en ex-drapsmaskin som har levd et fredelig liv en stund men som trekkes tilbake til sin mørke fortid.

Begge disse kvinneskikkelsene (The Bride i Kill Bill og Samantha Caine/Charly Baltimore i The Long Kiss Goodnight) er sammensatte personer. Jeg foretrekker det framfor ensporede stereotyper.

Er det uma som spiller i long kiss goodnight? mulig jeg husker feil nå men..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Geena Davis

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Det er Geena Davis
    Skulle akkurat til å nevne det. Kom på det mens jeg smurte knekkebrød..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er naturligvis negativt med 1-dimensjonale personer i filmer, tv-serier og spill, men det er en annen ting å cast'e en person som ikke virker troverdig i rollen. Det trekker jo filmen lenger ned enn det flerdimensjonale aspektet trekker den opp.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •