Halleluja: for en konsertDVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Halleluja: for en konsertDVD

La meg aller først si at jeg er selvfølgelig sterkt preget av å ha vært til stede på konserten som ble filmet.

Likevel må jeg si at konsert DVD'en til "de nye gitarkameratene" er en glimrende produksjon.

Lyd og bildekvalitet er førsteklasses, i hverfall med tanke på de relativt begrensede ressursene som man har i ett lite marked som det norske.

Riktig nok er lyden 5.0 noe som er litt merkelig. Dette plager ikke meg for jeg har høyttalerene mine satt til "small" likevel.
    Bassen er hard og ro, akkurat som den skal være og jeg kjenner tydelig hvert eneste slag i ryggen. ( Subbene står bak sofaen ).

Lyden er svært "in your face " og det liker jeg på konsert DVD'er.

For dere som ikke fikk anledning til å se dem live, så er dette en god trøst.

Blandt annet synger de:
    “Unloved”, “Sail Away”, “Stars”, “Desire”, “Stay On These Roads”, “I'm A Man Of Constant Sorrow”, “When Susannah Cries”, “Hallelujah”, “Raspberry Beret”, “Mary Jane's Last Dance”, “Weddings Off”, “Million Miles Away”, “Never Easy”, “The River”, “Dum og deilig”, “Den du veit”, “Kamilla og Sebastian”, “En natt forbi”, “Kokken Tor”, “Boys Of Summer”, “I Got A Woman”, “Wanted Dead Or Alive”, “My Street” , “I Won't Back Down”, “I Can't Make You Love Me”, “Always On The Run”, “Ain't No Cure Loving You”, “Only Love Can Break You Heart” og “Singing The Song”.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte også på at det bare er 5.0 lyd, og ikke 5.1 som det faktisk står i omslaget og i menyen på dvd'n. Noen som har en idè om hvorfor det er slik? Må si at det irriterer meg litt da jeg ikke har god nok bass i frontene mine

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du nevner det Arendal, har sittet i 2 timer og lyttet til Halleluja-Cd'en. Konsert-DVD'en er herved lagt til på innkjøpingslisten.

Det er så utrolig deilig med gitarklimbringen til gutta. CD'en har også svært så god lydkvalitet. Og hvem får ikke frysninger på ryggen når Kurt'en drar igang sin fantastiske vokal.

Nå har jeg null lyst å dra på jobb:cry: :cry:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm - jeg var ikke fornøyd med lydkvaliteten på min samboers Halleluja-CD, men uten at jeg husker hva jeg satte fingeren på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes DVD-en har grei lyd, men bildekvaliteten er dårlig.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et kjedelig cover-band...(gjesp).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet gjennom CDen på anlegget. Førsteinntrykket mitt ble dannet i en Toyota... og det er ikke noe å utsette på CDlyden. Men jeg liker ikke stemmen til Ali (uansett innspilling), mulig det preget meg litt. Dessuten: gitaren til venstre på spor 6 og 8 synes jeg høres veldig tynn ut, spesielt i forhold til gitaren til høyre på spor 8, som har den "gode" gitarlyden jeg liker :-) På spor 13 høres den venstre gitaren ut som en Titten-Tei-gitar.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banarne
    Jeg reagerte også på at det bare er 5.0 lyd, og ikke 5.1 som det faktisk står i omslaget og i menyen på dvd'n. Noen som har en idè om hvorfor det er slik? Må si at det irriterer meg litt da jeg ikke har god nok bass i frontene mine
    Sett frontene til small eller subben til both så ordner det seg.

Jeg synes det er meget bra lyd på denne konserten, og bildet er også bra med tanke på budsjettet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    For et kjedelig cover-band...(gjesp).

Helt enig, dønn kjedelig.. Spilles mye av elevene jeg jobber med her.. (Autismesenter)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •