300 - Vårens store filmbegivenhet - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 167 av 167
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De som klager på at filmen er kornete så er det fordi det skal være slik, det er lagt til korn/støy for å få et litt "gammeldags" preg på filmen og kanskje gjøre den mindre "digital" og mer troverdig.
    Jeg ville også ha foretrekt at de droppet den effekten.. Men det ville uansett ikke ha reddet denne oppskrytte filmen..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg quoter Bill Hicks: Piece of shit movie!
    Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det lages en drøss med slike filmer.
    Denne føyer seg pent inn i rekken av ultra møkkafilmer sammen med f.eks
    -bad boys og bad boys 2
    -Tripple X 1 og 2 osv.
    En annen ting; jeg skjønner ikke hvordan en film kan bli bra bare pga. fet dypbass eller veldig bra bilde. Det er jo storyen, skuespillerene og regissøren som "bestemmer" om filmen blir bra eller ei.
    jeg kunne sikkert sett en god film på en gammel sort/hvitt reise tv med monolyd og fortsatt storkost meg - såfremt det var en film med god story og gode skuespillere. Alle tulle effekter, CGI og klissete heltemot er iferd med å ødelegge filmopplevelsen totalt.
    Jeg vil gjerne kommentere akkurat det:
    Jeg synes en film med mye effekter, bra lyd bilde kan være meget underholdende ( som f.eks 300) selv om filmen ikke akkurat er Citizen Cane eller Shawshank Redemption. Akkurat det samme med musikk: Jeg synes musikk med masse bass eller ekstremt dyktige musikere ( F.eks Yngwie J. Malmsteen) etc kan være veldig underholdende selv om jeg foretrekker "god" musikk.

Jeg synes 300 på Blu-ray var meget underholdende og jeg kan godt tenke meg å se den igjen en eller annen gang, nettopp pga det gode bildet, lyden og effektene. Det føles som om filmen er laget for ren underholdning, akkurat som f.eks en berg og dalbane, ikke som et dypt epos man skal sitte i dagesvis å fundere over.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 300 på Blu-ray var meget underholdende og jeg kan godt tenke meg å se den igjen en eller annen gang, nettopp pga det gode bildet, lyden og effektene. Det føles som om filmen er laget for ren underholdning, akkurat som f.eks en berg og dalbane, ikke som et dypt epos man skal sitte i dagesvis å fundere over.[/QUOTE]

Helt enig!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig tydelig at veldig mange kun leser terningkast, og ikke anmeldelsen i sin helhet. 300 er en bra film fordi den presterer verken mer eller mindre enn det den prøver på, og man trenger ikke lese mange linjer med beskrivelse før man vet nøyaktig om man kommer til å like den eller ikke. Å kalle den en drittfilm fordi man ikke liker den typen film faller på sin egen urimelighet.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg her Powag, synes ikke dett var noen drittfilm selv om den ikke falt i smak hos meg. Det er vel mere at smaken er som baken som gelbear påpekte tidligere i tråden her, samt at forventningene var ekstra skrudd opp på forhånd.

Hvis man vil se en ekte drittfilm anbefaler jeg "Starship Troopers 2" Det er en ekte drittfilm uansett hvilken type film du sammenligner med.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Er enig med deg her Powag, synes ikke dett var noen drittfilm selv om den ikke falt i smak hos meg. Det er vel mere at smaken er som baken som gelbear påpekte tidligere i tråden her, samt at forventningene var ekstra skrudd opp på forhånd.

Hvis man vil se en ekte drittfilm anbefaler jeg "Starship Troopers 2" Det er en ekte drittfilm uansett hvilken type film du sammenligner med.
    Vet ikke om det er 1 eller 2 jeg har sett, men Starship Troopers var faktisk favorittfilmen min da jeg var 11-12 år gammel!

Ellers er 300 ren underholdning der du har gåsegud under heeele filmen :twisted: :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var like før jeg ble en av de fallne.......holdt på å dø av kjedsomhet

jeg ser gjerne en film som kun har til oppgave å underholde, her har de ikke bare bommet på blinken, de traff jo heller ikke låvedøren den hang på.

Mvh Roald

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •