300 - Vårens store filmbegivenhet - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 167
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg synes dog filmer av denne typen; store kamper med innspirerende, høylydte taler fra lederen (i dette tilfellet kongen) med påfølgende kamprop og storming av motstanderen (som alltid angriper med enorme og tilsynelatende uslåelige styrker) er litt oppbrukt. Hvor mange ganger kan man finne opp hjulet på nytt....?
    På hvor mange forskjellige måter kan egentlig et angrep være? Det er det det er, og med tanke på at disse scene fikk slåssingen i ringenes herre til å ligne på en vanlig dag i barnehagen, så syntes jeg at det var nettopp det krydderet som skulle til for at ting føltes "nytt" ut. Såklart er det gjort før, de fleste biler har 4 hjul, men du verden så forskjellige mange av de er hehe...

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Vel, jeg hadde store forhåpninger som ble innfridd. Sånn rent historisk korrekt var den langt ifra selv om hovedlinjene var sånn noenlunde på plass. En mindre gruppe spartanere pluss endel andre ble satt igjen for å forsinke den persiske fremrykkningen. Fortellingene er at de rent millitært ikke gjorde mye men de skal ha slåss så hardt og brutalt at de virkelig skremte perserne (som filmen antyder) pluss at de forente de forskjellige greske bystatene (igjen som filmen er inne på). Når det kommer til de nesten nakne soldatene så er dette sprøyt (her følger de naturlig nok Miller sin fremstilling) siden sparta sine soldater var ekstremt bra beskyttet for sin tid, noe som forklarer hvorfor de lykkes så bra nettopp mot persere som var lite beskyttet men mere mobile. Nå skal det sies at det var athen som faktisk bidro mest da de ødela den persiske flåten noe som resulterte i en noen strandet persisk armee som ble knust av en gresk joint-venture noen år senere. Selve sparta som var en ekstremt millitært samfunn hvor de frie ble soldater og slavene gjorde alt annet, ble senere erobret av andre greske bystater og assimillert i det mere siviliserte samfunnet.

Selve filmen gav meg gladiator / matrix osv feeling og gud så deilig det er. Filmingen og musikken er verdt oscar alene. Selv om historien er litt tynn føler jeg at en mere langdrykt innledning og forklaring ville ha saktet ned filmen og gjordt den dårligere. Castingen fungere perfekt og replikkene er herlige uten å være for pompøse. Dette er en film for de store lerreter så her er det bare å la bittorrent være i fred og komme seg på kino.
    Men så er det også det at filmen IKKE er basert på den virkelige historien, men på tegneserien til Miller, som du var inne på. Bare så folk ikke misforstår.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Playx.no har varslet meg om at 300 kommer på HD DVD 22. august. Det ser jeg frem til :-)

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 300 sett i HD! Jeg har ikke annet å si enn fy fader for et bilde! Dette må være noe av det beste som har blitt framvist på tven min noen sinne! Den scenen der perserne skyter en utrolig stor haug med piler mot spartanerne var helt fantastisk! Måtte se den om og om igjen! Holdt på å gå for meg! :P

En absolutt genial demo!

ANBEFALES!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge at HD versjonen er så bra, for SD versjonen (sone 1 2 disc) er ikke noe å skryte av. Rett og slett skuffende bilde... og lyden kunne være mye bedre. Mulig man trenger god noise-reduction på denne utgaven for å få et greit bilde, tenker ikke på "grainet" i bildet, men det er mpeg-artefakter det er plenty av...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nice!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD-utgaven i posten i forgårs, men nå har jeg lovd å vente til mandag, men da skal til gjengjeld kinoen settes i brølemodus
    Men jeg måtte selvsagt snurre noen scener i går kveld, og joda, ståpels

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bildet var helt sykelig bra, ingen tvil om det =) Hehe, jeg fikk faktisk min 300 1 dag før release.
    Mens vi snakker om bra bilde, bør dere ta en titt på 'The Host/Gwoenmul'

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 300 for over 1 uke siden (11 dager før release). Det var Blu-ray versjonen (gadd ikke å kjøpe HD DVD til dyrere pris for combo). Veldig bra bilde, og PCM lyden var knallbra. Ingen god film, riktignok. Den var kjedelig og uinspirende. Kampscenene var jo bare tullete, og redigeringen ødela det lille av flyt filmen hadde. Men men.

Fikk også The Host forrige uke på HD DVD, så jeg får kanskje se om jeg prioriterer den snart.

Jeg så TMNT i går. Overraskende bra film, og (selvfølgelig) veldig bra bilde. Filmen var ganske mørk, så fargene var ganske dempet. CGI animasjon er alltid et stort minus i mine øyne, men det fikk så være. Filmen var undeholdende.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg fikk 300 for over 1 uke siden (11 dager før release). Det var Blu-ray versjonen (gadd ikke å kjøpe HD DVD til dyrere pris for combo). Veldig bra bilde, og PCM lyden var knallbra. Ingen god film, riktignok. Den var kjedelig og uinspirende. Kampscenene var jo bare tullete, og redigeringen ødela det lille av flyt filmen hadde. Men men.

Fikk også The Host forrige uke på HD DVD, så jeg får kanskje se om jeg prioriterer den snart.

Jeg så TMNT i går. Overraskende bra film, og (selvfølgelig) veldig bra bilde. Filmen var ganske mørk, så fargene var ganske dempet. CGI animasjon er alltid et stort minus i mine øyne, men det fikk så være. Filmen var undeholdende.
    Jeg har gjort omtrent det samme som deg, 300 i HD, The host og TMNT. Men oppfattingen min er helt omvendt. 300 er rå. både klipping, kampcenene osv. TMNT derimot var svært middelmådig. Nesten kjedelig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på HD-DVD versjonen var ganske bra, samme med lyden. Selve filmen derimot, var egentlig litt skuffende. Det ble liksom "litt for mye", og kampscenene var middelmådige.

En 3'er fra meg...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Bildekvaliteten på HD-DVD versjonen var ganske bra, samme med lyden. Selve filmen derimot, var egentlig litt skuffende. Det ble liksom "litt for mye", og kampscenene var middelmådige.

En 3'er fra meg...
    Så filmen på dvd på min pe8720 og syntes bildet var helt forferdelig med masse dihetering.er det pj eller er det flere som har problemer med bildekvaliteten

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen skal visst være laget litt "grainy".

Synest også bildet var tildels svært støyfullt, men dette er sikkert for få rett stemning e.l.

Ellers så er filmen perfekt ! 10/10.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300 ble en gedigen nedtur for meg. Det ble for mye digitaliserte dystre bilder. Utrolig nok synes jeg at "The 300 Spartans" fra 1961 er en bedre film opplevelse, så den på nytt etter at jeg hadde sett på 300.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg quoter Bill Hicks: Piece of shit movie!
    Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det lages en drøss med slike filmer.
    Denne føyer seg pent inn i rekken av ultra møkkafilmer sammen med f.eks
    -bad boys og bad boys 2
    -Tripple X 1 og 2 osv.
    En annen ting; jeg skjønner ikke hvordan en film kan bli bra bare pga. fet dypbass eller veldig bra bilde. Det er jo storyen, skuespillerene og regissøren som "bestemmer" om filmen blir bra eller ei.
    jeg kunne sikkert sett en god film på en gammel sort/hvitt reise tv med monolyd og fortsatt storkost meg - såfremt det var en film med god story og gode skuespillere. Alle tulle effekter, CGI og klissete heltemot er iferd med å ødelegge filmopplevelsen totalt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Så filmen på dvd på min pe8720 og syntes bildet var helt forferdelig med masse dihetering.er det pj eller er det flere som har problemer med bildekvaliteten
    Fikk HD-versjonen fra Platekompaniet forriger dagen. Prøvde den på min XBOX-spiller og 507XA. Har ikke sett filmen gjennom så jeg har ingen formening om klipp, handling etc. Men kvaliteten på selve bildet er håpløst dårlig. Rett og slett kornete. Ikke noen vits i å kjøpe denne som HD! Har et ørlite håp og det er at den blir bedre på min bestilte Toshiba HD-E1 - når Lefdal/Posten vil....

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rett og slett en råtøff og underholdende film, men slett ingen "terningkast seks"-greie

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener nå at en film kan være svært bra selv om skuespill er dårlig, historie er dårlig, effektene er dårlig osv osv. Dersom jeg blir skikkelig underholdt av filmen betyr plutselig ikke dette noen ting. Det er underholdningsfaktoren som er den viktigste for meg. Det behøver ikke å bety at jeg skal le hele tiden, men bli dratt inn i handlingen. Her scorer 300 særdeles høyt for min del. Det blir det samme som på musikk, når jeg sitter der med gåsehud spiller tekniske detaljer liten rolle.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning på 300 i HD dvd, har bestilt hde1, så dette må bli knall.

Har sier følgende om 300, Den er perfekt teatralsk. en må ta den for det

Bare når han sier/skriker "I am Leonidas, king off Sparta", gir meg frysninger. Teatralsk

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Smaken er som baken, delt i 2"