300 - Vårens store filmbegivenhet - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 167
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så den for en time siden. Må bare si at den er helt utrolig bra. Skjønte ikke helt når jeg først leste tråden hva folk mente med at de satt med ett glis gjennom hele filmen, men jeg skjønner det nå. Og gliset er her fremdeles. Dette er prima underholdning hvis man tar det for det er: pure action.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    de kara kan ikke bare ha spist havregryn til frokost for å få sånne mager hehe
    Det var mye sminke i bildet også

Er det bare jeg som synest at filmen bare var, ok?

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Hører på Soundtracket nå, er noe å plukke opp det og
    Mye bra av musikk og ja! Mye kraftfull musikk..!
    Som tidligere sagt: det var utrolig kult da metall musikken kom og spartanerne løp rett mot preserne. Frysningene krøp oppover ryggen!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren for en rå film!

Jeg satt med gåsehud og et svært glis gjennom 50 prosent av filmen :-D

Det eneste jeg har å utsette er at vi burde fått sett det siste slaget!!

Terningkast 7 av 6!

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja bra film var det jo ikke da.Finnes i alle fall bedre filmer spør du meg.Jeg vil si ok.Grei nok tid trøyte.Har sett MYYYE bedre action filmer.
    Eneste som skjedde er jo stort sett hogg hoder å bein av så mange som mulig.
    Satt i alle fall ikke med et glis hele filmen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en ålreit film, men blir jo litt skuffet/ irritert også, for filmen kunne ha vært så veldig mye bedre, burde vært en time lenger, mere drama og historie..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er vel basert på Millers tegneserie/tegnebok, men for de av dere som kan lese annet enn tegneserier, undertekster og brukermanualer ;-) vil jeg absolutt anbefale boken Gates of Fire av Steven Pressfield, som omhandler slaget og historien rundt det og er utrolig bra!

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Fy søren for en rå film!

Jeg satt med gåsehud og et svært glis gjennom 50 prosent av filmen :-D

Det eneste jeg har å utsette er at vi burde fått sett det siste slaget!!

Terningkast 7 av 6!

Helt enig Filmen er dødsbra. Har ikke hatt "Matrix" følesen på lenge.

Men jeg syns det er bra at de ikke tok med det siste slaget. da måtte de isåfall endret veldig mye for at det skulle fungert.

Perfekt slutt etter min mening.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett intervjuet av Chuck "The Iceman" Lidell fra The Ultimate Fighting Championship som er sponset av 300? Ligger på youtube. Mannen var møkas under et offisielt intervju.

Tegneserieaktig film ja, og jeg storkoste meg gjennom hele seansen! Knall lyd.

Kort oppsummert: "armer og bein!!"

DrE

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det var en ålreit film, men blir jo litt skuffet/ irritert også, for filmen kunne ha vært så veldig mye bedre, burde vært en time lenger, mere drama og historie..
    Jeg synes det at de IKKE puttet inn mere tidtrøyte var det som var en av de fine tingene. Ingenting er mere irriterende enn en glimrende actionfilm som mister all futten pga alt for mye bakgrunnsmateriale.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg synes det at de IKKE puttet inn mere tidtrøyte var det som var en av de fine tingene. Ingenting er mere irriterende enn en glimrende actionfilm som mister all futten pga alt for mye bakgrunnsmateriale.
    Jeg har ikke sett 300 ennå, men generelt er jeg uenig i at bakgrunnsmateriale ødelegger en actionfilm. Det viktige med bakgrunnshistorien er å plassere actionsekvensene i en sammenheng. Å ha rolige scener med dialog og følelser gjør oss mer kjent med hovedpersonene, noe som gjør at man i mye større grad lever seg inn i actionscenene. Å kjenne hovedpersonene betyr at man bryr seg om utfallet, og scenene blir på den måten mer involverende og gjør større inntrykk.
    Jeg skal som Frank Miller-fan selvfølgelig få med meg 300, men forventningene er langt lavere for min del enn de var i forkant av Sin City.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det at bakgrunnsmateriale er ødeleggende, for det er det ikke. Men det er når det blir for mye at det fjerner tempoet og spenningen i filmen at jeg synes det er frustrerende.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Noen som har sett intervjuet av Chuck "The Iceman" Lidell fra The Ultimate Fighting Championship som er sponset av 300? Ligger på youtube. Mannen var møkas under et offisielt intervju.

Tegneserieaktig film ja, og jeg storkoste meg gjennom hele seansen! Knall lyd.

Kort oppsummert: "armer og bein!!"

DrE
    Haha! Chuck er jo mannen :P Han skulle vært med i filmen

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de bedre filmene jeg NOENSINNE har sett!!!! Verdt og se... visuelt magisk, skuespillerprestasjonene er mer enn overbevisende og lyden var som sukkerspinn i ørene mine!!!!!

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget bra film :-D

Men fy til %€&%€ å dårlig kvalitet det var på bildet, Så den i Sandefjord, og gud hvor Tragisk dårlig kvaliteten var.
    Det så ut som den dårligste Cam screener du noen gang har sett..møkk
    Je tror denne fillmen blir enda bedre når jeg får sett den i dvd eller HD kvalitet.

lenge til jeg går på kino i Sandefjord igjen, det er nå helt sikkert..

Seph

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tøft!

At blod, gørr og lemlestelse kan være en nytelse å se på får vi et bevis på her. Så tøffe er disse karene at man bare blir sittende med et fårete glis hver gang en ny bølge av soldater strømmer på. La damene sitte hjemme, for dette er den ultimate GUTTE-film og for guds skyld ikke les historiebøker på forhånd og forvent at filmen skal følge disse. Ta den for det den er: REN OG SKJER UNDERHOLDNING!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    visuelt magisk, skuespillerprestasjonene er mer enn overbevisende og lyden var som sukkerspinn i ørene mine!!!!!
    Hadde absolutt ingen forventninger da jeg gikk for å se den, men det du skrev der passer rimelig bra med mitt inntrykk. Var en positiv overraskelse, helt klart. Ta filmen for det den er...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg hadde store forhåpninger som ble innfridd. Sånn rent historisk korrekt var den langt ifra selv om hovedlinjene var sånn noenlunde på plass. En mindre gruppe spartanere pluss endel andre ble satt igjen for å forsinke den persiske fremrykkningen. Fortellingene er at de rent millitært ikke gjorde mye men de skal ha slåss så hardt og brutalt at de virkelig skremte perserne (som filmen antyder) pluss at de forente de forskjellige greske bystatene (igjen som filmen er inne på). Når det kommer til de nesten nakne soldatene så er dette sprøyt (her følger de naturlig nok Miller sin fremstilling) siden sparta sine soldater var ekstremt bra beskyttet for sin tid, noe som forklarer hvorfor de lykkes så bra nettopp mot persere som var lite beskyttet men mere mobile. Nå skal det sies at det var athen som faktisk bidro mest da de ødela den persiske flåten noe som resulterte i en noen strandet persisk armee som ble knust av en gresk joint-venture noen år senere. Selve sparta som var en ekstremt millitært samfunn hvor de frie ble soldater og slavene gjorde alt annet, ble senere erobret av andre greske bystater og assimillert i det mere siviliserte samfunnet.

Selve filmen gav meg gladiator / matrix osv feeling og gud så deilig det er. Filmingen og musikken er verdt oscar alene. Selv om historien er litt tynn føler jeg at en mere langdrykt innledning og forklaring ville ha saktet ned filmen og gjordt den dårligere. Castingen fungere perfekt og replikkene er herlige uten å være for pompøse. Dette er en film for de store lerreter så her er det bare å la bittorrent være i fred og komme seg på kino.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen på Colloseum igår og må si det var en tøff film, brutal. Ikke i nærheten av ti på topp lista mi men det forventet jeg ikke heller, dette er en film som er laget etter en tegneserie og som bare skal se kul ut, som seriøs film faller den igjennom men som ren skjer moro er den knallbra etter min mening, kommer til å kjøpe den når den kommer på Beta.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :-) Jeg venter spent på Video2000 utgivelsen