300 - Vårens store filmbegivenhet - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 167
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glem dvdscreener for all del! Dette er kino snacks deluxe.

Nettopp sett filmen og jeg sitter igjen med et stort GLIS! :-D Dette er GØY! Dette er TØFT! Dette er KONGE! For all del ikke forvent historisk riktig, og alvorlig "Alexander" møl og suppe eller Gladiator nummer 2. Dette er rein macho gutte film som funker sinnsykt bra. Samle de 300 barskeste mennene på jorda og du har gutta fra Sparta. Her serveres setninger som gir frysninger på ryggen, et visuelt mesterverk, Her er det håreisende slåsskamper, i slow motion, med metal musikk i bakgrunnen og en utrolig underholdningsfaktor. Det er humor og "hverdagslig" drittslenging mellom fiendene, alt samlet i en herlig voldsorgie som fra min del fortjener terningkast 6! Den får Scwarznegger, James Bond, Rocky, Rambo osv til å se ut som pingler! Nei, fytte rakkern. Dette var GØY!

Hjemmekino snacks? Oyess! HD-materiale? *vann i munn*

"THIS IS WERE WE FIGHT!"

så skal du ut med gutta i morra? Dra i et par pils og stikk å se denne!
    ... ta gjerne med dama for her er det menn i bare overkropper i hver eneste scene. :-P

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fader, for en film! Rimelige heftige saker dette ja!

Ting jeg syntes trakk litt ned var den litt brå slutten..
    Ting som trakk opp var rett og slett resten! De utrolig vakre bildene samt en utrolig koreografi +++++++++!

Som spådd tidligere så syntes jeg dette ble en slags Black Hawk Down, bare at geværene var bytta ut med "swords, spears n' shields". Altså en ikke så veldig stor historie, men mer fokus på den faktiske slåssinga. Blir nok til å se denne flere ganger og legge merke til flere detaljer. Kanskje få litt større innblikk i historien også?

En film absolutt å anbefale!

(Åh, som jeg gleder meg til å få denne i HD! )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Her serveres setninger som gir frysninger på ryggen, et visuelt mesterverk, Her er det håreisende slåsskamper, i slow motion, med metal musikk i bakgrunnen og en utrolig underholdningsfaktor. Det er humor og "hverdagslig" drittslenging mellom fiendene, alt samlet i en herlig voldsorgie som fra min del fortjener terningkast 6!

"THIS IS WERE WE FIGHT!"
    Enig i at det med metall musikken og "clashen" var en utrolig bra kombinasjon! :-D Dette er filmen for de som vil ha ren action i HØY, jeg gjentar, HØY klasse! Nok av blod og spiddinger! Satt og smilte idet logoen til Warner Bros snurra fram, og smilet ble bare bredere og bredere jo lenger ut i filmen man kom! :-D

Ville selv gitt den en femmer med tanke på de som kanskje vil ha litt mer historie..

"Ready your breakfast and eat hearty, for TONIGHT WE DINE IN HELL!"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det smilet sitter klistra under hele filmen! :-D Det som var så genialt var at filmen var så lite selvhøytidelig, det var liksom en humor med hele veien og det gjorde den bare så sinnsykt artig å se på. Den er ikke som Gladiator, den er ikke som Troy, den er ikke som alle disse andre "klissete" filmene fra rundt jesu tid. (no offence til gladiator der) Dette er rein underholdning og action i HØY klasse som du nevner. Og jeg digger det! :-D

Dette er noe av det beste jeg har sett på lenge, og det ser ut som det kommer til å forbli slik en god stund til!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal innrømme at jeg ble litt skuffet i forhold til forventningene som traileren skapte. Filmen innfridde visuelt sett, men dramaturgisk og emosjonelt sett gjorde den ikke like stort inntrykk. Slagscenene var flotte, men ikke akkurat spektakulære. Jeg brydde meg ikke så mye om hvorvidt filmen var historisk korrekt, ettersom dette ikke var noe sentralt premiss for denne filmen (det er jo helt åpenbart at de har tatt seg mange artistiske friheter her og visuelt sett fungerte jo dette bra).

Totalt sett var det en grei film, men den maktet ikke å gripe tak i meg og dra meg inn i handlingen på linje med de beste action/krigseposene jeg har sett.

Karakter: 7/10

Jeg var også litt skuffet over presentasjonen. Jeg så filmen i en THX-sertifisert sal som vanligvis byr på veldig bra lyd. Men idag hadde jeg inntrykk av at de brukte analogt lydspor (eller at lyden ikke var stilt inn optimalt), for lyden var usedvanlig grumsete og uklar i de mer høylydte sekvensene. Lydgjengivelsen var også hard og skarp, noe den vanligvis ikke er i denne salen.

En ting er ihvertfall sikkert: Denne filmen skal jeg ha på DVD eller HD.
    Selv om jeg var litt skuffet så er filmen verdt å eie, særlig hvis det kommer en fullastet utgave med audiokommentarer og masse annet vedlegg.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Det er en dvdscreener ute med bra bilde og lyd for de som heller vil se den på kinoen hjemme
    Dette er den type filmer som virkelig bør sees på kino for størst 'impact', forutsatt at man har en bra kino å gå til. Selv om man har en relativt bra hjemmekino, så vil filmer som f.eks. GLADIATOR og SAVING PRIVATE RYAN miste en del av sin audiovisuelle 'dynamikk' når den sees hjemme, sett i forhold til de beste kinosalene.

Når det gjelder 300, så var jeg litt uheldig idag, siden salen jeg satt i slet litt med lyden. Men ellers byr min lokale THX-sertifiserte kino på en lyd- og billedopplevelse som selv de beste hjemmekinoer jeg har vært i ikke er i nærheten av. De andre salene holder derimot ikke på langt nær samme standard, og dersom storfilmene ikke vises i THX-salen så velger jeg ofte heller å se filmen hjemme når den kommer på DVD.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=technophile]Jeg skal innrømme at jeg ble litt skuffet i forhold til forventningene som traileren skapte. Filmen innfridde visuelt sett, men dramaturgisk og emosjonelt sett gjorde den ikke like stort inntrykk. Slagscenene var flotte, men ikke akkurat spektakulære. Jeg brydde meg ikke så mye om hvorvidt filmen var historisk korrekt, ettersom dette ikke var noe sentralt premiss for denne filmen (det er jo helt åpenbart at de har tatt seg mange artistiske friheter her og visuelt sett fungerte jo dette bra).

Totalt sett var det en grei film, men den maktet ikke å gripe tak i meg og dra meg inn i handlingen på linje med de beste action/krigseposene jeg har sett.

Må si meg ening der, eg ble litt paff da hele historien/handlingne som vanligvis er i filmer. Håpte filmen skulle bygge opp en spenning også kjøre på med krig. Men det var 2-10 setninger også krig krig, 1 linje, krig igjen....
    Var veldig tøffe sekvenser. Men slutten var dum synst eg!

Blir sikkert en god film å vise lyden i anlegget når den kommer på DVD. De spilte EKSTRA høyt i Bergen Kino, MB2 idag.... Har aldrig hørt så høyt volum på kino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk

[...] så syntes jeg dette ble en slags Black Hawk Down, bare at geværene var bytta ut med "swords, spears n' shields". Altså en ikke så veldig stor historie...
    Hæ? Mulig jeg misforstår deg, men mener du at Black Hawk Down ikke har en stor historie? Til å være basert på en sann historie (og relativt virkelighetstro skal en tro uttalelser fra de soldatene som var i Somalia, Mogadishu) synes jeg den filmen er et mesterverk.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være enig at det var noe grumsete lyd der jeg så den og. Men det var så vidt merkbart. Gnarringa til ulven i starten satt rimelig bra i hele salen. Det var HØYT! Mangla også litt ekstra trøkk i bassen, men det tror jeg bare var salen. Skal bli fett å få denne hjem, og høre hva den egentlig byr på! :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Må si meg ening der, eg ble litt paff da hele historien/handlingne som vanligvis er i filmer. Håpte filmen skulle bygge opp en spenning også kjøre på med krig. Men det var 2-10 setninger også krig krig, 1 linje, krig igjen....
    Enig. Litt av 'problemet' med mange av dagens action-orienterte filmer er at de hopper over forspillet og går rett på sak. De tar seg ikke tid til å gradvis bygge opp spenningen eller forventningene til et klimaks, men søker heller å la action-sekvensene fungere som mål i seg selv. Action-sekvenser må fungere i tidsplanet og ikke bare i romplanet.

Et annet problem er at man ikke lar seg idenfisere med protagonistene i tilstrekkelig grad til at man blir emosjonelt engasjert i dem. Når ting begynner å bli hett og protagonistene faller, så sitter man igjen med en likegyldig følelse (dette er også et av de største ankepunktene jeg hadde mot LORD OF THE RINGS-filmene: Jeg følte ingenting for protagonistene og når ting gikk som det gikk i den siste filmen så hadde det ingen emosjonell effekt på meg).

Jeg er naturligvis klar over at 300 først og fremst er en action-orientert film (og ikke et plott-, dialog- eller karakterdrevent drama), men selv slike filmer kan tjene på at de investerer litt mer screentime i scener som bidrar til å identifisere tilskueren med protagonistene (og antagonistene). Dette er også et moment som skiller de beste action-filmene fra de litt mindre gode: De byr ikke på bare god action, men også spenning og karakterer vi virkelig bryr oss om.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto i respons til Jørgen gk
    Hæ? Mulig jeg misforstår deg, men mener du at Black Hawk Down ikke har en stor historie? Til å være basert på en sann historie (og relativt virkelighetstro skal en tro uttalelser fra de soldatene som var i Somalia, Mogadishu) synes jeg den filmen er et mesterverk.
    Jeg tror han mener at plottet var relativt enkelt i begge filmer. Det er jeg forsåvidt enig i, men totalt sett synes jeg BHD var en betydelig bedre film. Jeg regner BHD for å være en av de mest intense action/krigsfilmer jeg har sett.

Jeg leste boken BLACK HAWK DOWN: A STORY OF MODERN WAR for en rekke år siden. Boken skildrer de virkelige hendelsene i Mogadishu på en glimrende måte, og filmen holder seg ganske tett opp mot de virkelige hendelsene. Hvis du likte filmen vil jeg anbefale boken på det varmeste. Den skildrer mange av hendelsene i 1. person, akkurat som om du befant deg midt i kampens hete. Den gir deg også et innblikk i elitesoldatenes (Delta Force) militære 'kultur'. Bokens styrke i forhold til filmen, er dens evne til å sette deg inn i tankesettet til personene (som vi vet er jo bøker bedre egnet til å skildre indre tanker enn filmer).

Boken kan kjøpes her:
    Amazon.com: Black Hawk Down: A Story of Modern War: Books: Mark Bowden

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på kino å så denne i går med en stor vennegjeng, likte filmen veldig godt, nesten stappfull sal og mye liv og røre. Alt i alt, en meget god film opplevelse, men så liker jeg filmer med historier som denne. Herlig film! Anbefales på det sterkeste av meg :razz:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Technophile tolka meg rett. Er også enig i at BHD er en utrolig godt gjennomført film, som skildrer alt, både handlingene og følelsene veldig bra. Nå er det også rundt fire år siden jeg så filmen, så det er vel kanskje på tide å se den igjen.. Var i en alder av 13 år da jeg så BHD først så kanskje jeg oppdager nye sider av filmen som jeg ikke la merke til da..?

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "This is SPAARTAA!!!

hehe.. Kul film! Dette er underholdning, og ta det for det det er så er filmen bra!

Synes Gerard Butler gjør en god figur som kong Leonidas og virker som skapt for rollen..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig underholdende film, enig der, handler sikkert en blåskive når den kommer. Scenen der Leonidas spiser epler var bare nydelig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den scenen er herlig! :-D

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig film! kommer garantert til å handles inn når den kommer på hd dvd
    eller blue ray! Hører på Soundtracket nå, er noe å plukke opp det og

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mye bra. Bare synd jeg ikke finner sangen som gikk under rulleteksten. Den var rimelig heftig!

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt bra film!
    Digger den "Sin City" måten å lage film på. Frank Miller vet hva han driver med, veldig bra skuespillere også, de kara kan ikke bare ha spist havregryn til frokost for å få sånne mager hehe

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må jeg ha på DVD... Den var rå!