Slipp Jimmy fri - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Desidert en av de beste filmene jeg noen gang har sett, og jeg har sett MANGE!
    Den framhever så mye, og med tanke på at den var dedikert til "Jokke" blir det bare bedre!

Jeg har aldri flirt så mye! Fantastisk film, "Hæstkukan!"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff kan man sammenligne med Pixar.
    Begge deler er filmer, begge deler er animert...

Greit det er norskt, men vi må jo ikke kun sammenligne med norske filmer, for da går det jo til h****... nevn én norsk film som fortjener terningkast 6 sammenlignet med filmer fra det store utland?!!

Terkel i Knipe er til og med myyyye bedre animert enn dette, men men... er vel kanskje litt dumt å sammenligne med danmark?!

Ble utrolig skuffet over filmen, den ble så overhypa at det er ikke mulig også ender det opp så elendig... jeg gir den en 1er sammenlignet med utlandet (og danmark)... og 2+ i norsk sammenheng... Se heller Fritt Vilt, mye bedre!!

by-the-way.. terkel i knipe, 5- genial film!!

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bra!

Likte ikke filmen. Som satirisk animasjonsfilm fungerte den bare ikke, tror kanskje den kunne fungert bedre som en tv-serie med episoder på 10 minutter faktisk. Det ble liksom litt for mye, for lenge, som film.

Likte samemafian, likte ikke turistene på vidda, bare filmfyll. Terningkast 2

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser gjennomsnitts karakteren her er 2+...

Jeg tror dere dømmer filmen på grunnlag av Lyden, Animasjonen og effektene, men med denne filmen kan man ikke tenke slik! Dette er en fantastisk måte å fortelle litt om Norge; BÅDE OG; Situasjonene i Oslo og andre steder. Men for å gjøre det morsomt er det ekstremt overdrevet.

Tydeligvis ingen her som vet hva vokalisten i "Jokke og Valentinerne" gjorde i sitt liv, det er ikke for hvilken som helst grunn at filmen er dedikert til Joachim Nilsen.

Så se den igjen, og se hvor GOD filmen er, humoren er opp til enhver, men desidert noe av det beste jeg har sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du syns handlingen var bra ruxxy?!
    En elefant som ble dopa ned og overaskende nok fikk feil dop og gikk amokk?!
    Eneste som overasket meg var elefantens død... men innen det skjedde så var egentlig hele filmen død for meg...
    Sier ikke at jeg kjedet meg ihjel, men det ble liksom likegyldig...
    Så jeg står fast på min 2'er

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Seinfeldt bra?

Det går for det, men allikevel handler det ikke om en drit.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy

Tydeligvis ingen her som vet hva vokalisten i "Jokke og Valentinerne" gjorde i sitt liv, det er ikke for hvilken som helst grunn at filmen er dedikert til Joachim Nilsen.
    Er fullstendig klar over hva Jokke gjorde i sitt liv, at Christopher som har laget filmen ikke skulle dedikere filmen til sin bror hadde vel egentlig blitt litt rart, men jeg skjønner ikke hvordan filmen skal bli bedre av en dedikasjon da!?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke at denne filmen har fått seksere i fleng. Dette beviser bare at så lenge filmen er norsk så får den bra karaktererer i norsk presse.

Jeg synes historien virket alt for "nåskalvifinnepåenmorsomusannsynlighistorie" fremtvunget ut. Animasjonene var jo helt elendige, null ansiktsuttrykk osv. Når de snakket gikk munnen bare opp og ned omtrent. Hadde filmen vært gjennomført i den stilen hadde det vært ok, men det så ut på grafikken ellers som om de prøvde å lage den best mulig.

Dette ble spesielt merkbart siden jeg så Ant bully (eller var det bully ant) rett etterpå. Dette er animasjoner slik det bør være, selv om heller ikke denne var helt på topp.

Men: jeg ble forsåvidt underholdt så en 3+ kan den få, men som flere her inne så ble jeg også skuffet. Dette beviser nok en gang at anmeldere ikke representerer den gemene hop i smak :P
    Og det er jo trossalt et flott norsk initiativ. Er ikke ofte det kommer slike filmer fra denne delen av kloden..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Er Seinfeldt bra?

Det går for det, men allikevel handler det ikke om en drit.
    Seinfeld er dritbra! Enkel men likevel smart humor, uten påtvungne moralprekener ala 95 prosent av amerikanske sitcoms.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se den etterhvert men jeg er litt skeptisk, det lille jeg fikk se av animasjoner i traileren var jo ganske dårlig. Og det ser litt "krampaktig" ut, sånn Falsk & Mathisen humor.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg også så j*** over de 6'erne filmen har fått...
    Greit noen syns filmen er bra, jeg kan sikkert se de som digger humoren og syns filmen er bra animert etc... Men en 6er?!
    Er vel derfor jeg er så "krigsinstilt" ovenfor denne filmen

Litt rart å sammenligne en 30mins komedie-serie som kun skal få deg til å le mot en halvvannen time med film...

Og mer forutsigbar film finnes vel ikke ?!

Så nettopp Over The Hedge... hysterisk gøy så må anbefalle denne til alle.. men seff så er jo den norske elefantfilmen bedre ... eh.. right...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gåt ikke ann å sammeligne denne filmen med Pixar. Det er to helt forskjellige animasjonsstiler. De som har sett tegningene til Christopher Nielsen ser at han har en helt annen og mer "rølpete" strek enn komersielle Pixar. Tviler også sterkt på at Nielsen har prøvd å etterligne Pixar!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Seff kan man sammenligne med Pixar.
    Begge deler er filmer, begge deler er animert...

Greit det er norskt, men vi må jo ikke kun sammenligne med norske filmer, for da går det jo til h****... nevn én norsk film som fortjener terningkast 6 sammenlignet med filmer fra det store utland?!!

Terkel i Knipe er til og med myyyye bedre animert enn dette, men men... er vel kanskje litt dumt å sammenligne med danmark?!

Ble utrolig skuffet over filmen, den ble så overhypa at det er ikke mulig også ender det opp så elendig... jeg gir den en 1er sammenlignet med utlandet (og danmark)... og 2+ i norsk sammenheng... Se heller Fritt Vilt, mye bedre!!

by-the-way.. terkel i knipe, 5- genial film!!
    Fritt vilt- Mye bedre?????
    Synes ikke Slipp Jimmy fri ar noen høydare akkurat, men å si at Fritt vilt er mye bedre? Hadde denne vært amerikansk tipper jeg terningkastene hadde ligget mellom 2 og 3.
    Hvorfor gir "alltid" norske filmanmeldere disse halvgode filmene så høye karakterer??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken bra eller dårlig.. noen stjerneskudd og veldig mye kjedelig. Men er jo litt morsomt når han ene gjøken finner ut at varmeapperatet funker litt dårlig når frontruta mangler..

Men filmen skuffa litt, dreiv bare rundt vannskorpa, uten å ta det store hoppet. Animasjonene er greie, tatt ifra 2 trøttetyper ser det ut til .

3'er ifra meg. Norske aviser har jo hausa den opp masse, samt folk trodde kanskje mer om den når det man så hvem som stod bak filmen.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Så du syns handlingen var bra ruxxy?!
    En elefant som ble dopa ned og overaskende nok fikk feil dop og gikk amokk?!
    Eneste som overasket meg var elefantens død... men innen det skjedde så var egentlig hele filmen død for meg...
    Sier ikke at jeg kjedet meg ihjel, men det ble liksom likegyldig...
    Så jeg står fast på min 2'er

Takk for den informasjonen. Nå trenger jeg vel ikke se filmen i det hele tatt, nå som du røpet selve poenget og "vendepunktet" i den... ? :-?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde høy underholdningsfaktor...
    Men, fortsatt mye lavere enn hva jeg hadde forventet.
    Balansekunstneren var konge.
    Men, kunne sikkert gjort mere utav Trønderne og samemafiaen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si annet en att denne filmen var en diger skuffelse.

Men jeg ennå tilgode å se en norsk film som er bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om jeg skulle leie denne i går, men valgte en annen fordi jeg husket den så så dårlig laget ut i traileren. Ser ut som jeg gorde rett i det her, men jeg må nok se selv en gang. Hehe.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A

Men jeg ennå tilgode å se en norsk film som er bra.
    Da kan du ikke ha sett mange filmer.....

Flåklypa
    Ni Liv
    Orions Belte
    Veiviseren
    Izzat
    Telegrafisten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sovna da jeg skulle se den jeg faktisk. Det sier vel sitt om hva jeg syntes om den...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •