Hobbiten - ikke en realitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hobbiten - ikke en realitet?

Visste ikke hvor jeg skulle poste denne. Raimi kan redde «Hobbiten» - ba.no
    Men det ser altså ut som Hobbiten ikke blir film likevel. Kort fortalt så vil ikke new line sjefen ha Peter Jackson som regissør fordi han har saksøkt utgiveren for mer av LOTR kaka. Det nye er at Sam Raimi kanskje skal ta over jobben, men han er jo opptatt med andre ting. Og Ian McKellen vil ikke spille i en film der PJ ikke regiserer filmen. Mao ser det stygt ut for en evt Hobbiten film.
    Jeg personlig ser helst at det ikke kommer en film dersom ikke PJ og Ian er med på laget...

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg. Vi må ha Peter Jackson i regissørstolen. Men, men, det går vel den veien høna sparker...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig. Men det kunne fortsatt vært morsomt å se Raimi sin måte å fremstille Hobbiten på, selv om han vanligvis arbeider med helt andre genrer. Han står jo tross alt for Spiderman trilogien. Men ja, uten PJ og Ian McKellen (spesielt Ian), så blir det ikke ekte vare.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Peter Jackson hadde jo tidlig filmer som Braindead og Bad Taste som innganger til regissørrollen.
    Sam Raimi på sin side hadde Evil Dead-trilogien.

Så selv om de tilsynelatende har drevet med ulike ting i det siste, så er nok bakgrunnen fra komisk splatter/skrekkfilm noe de til dels deler. Jeg tror ikke Sam Raimi nødvendigvis er noe dårligere valg enn Peter Jackson.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med roffe. Raimi flere knallfilmer på CV'n sin i tillegg til Evil Dead trio fra før, bl.a A Simple Plan og The Gift. Med det budsjettet han nok her får å rutte med, ser jeg ingen grunn til at ikke dette kan ble knall

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Med det budsjettet han nok her får å rutte med, ser jeg ingen grunn til at ikke dette kan ble knall
    Eggzactly.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener eg at det er LANGT i fra Peter Jackson som har gjort ringenes herre filmene til det de er! Uten den fantastiske historien Tolkien serverer så hadde ikke Jackson hatt sjangs! Det ser man tydelig på King Kong... Kjedelig gjesp med noen sinnsyke effekter! Effektene er han god på, men det kan de fleste få til!

Hobbiten kommer til å bli kanon bra, bare de som jobber med filmene holder seg til historien, og ting ser bra ut! For historien er ferdig laga og allerede fantastisk god!!!

Men gode gamle Ian kunne eg veldig gjerne tenkt meg å hatt med!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si at Lord Of The Rings har blitt så bra de har blitt er en kombinasjon av Tolkiens bøker og Peter Jacksons filmskaperevne. King Kong er jo en nyinnspilling av 1933 versjonen( om jeg ikke husker helt) o jeg tror han har fulgt handlingen der ganske greit. Syns forresten at Peter J. har klart å lage en utrolig bra film av det også.

Selvfølgelig vil Sam Raimi også klare å lage en helt vanvittig bra film av Hobitten, men uten Ian som Gandalf vil det være noe feil. Så vi får inderlig håpe at konflikten mellom Peter Jackson(Wingnut) og New Line avsluttes og at PJ kan lage Hobitten om kort tid.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Så kom julekvelden tidlig i år:
    Jackson skal lage Hobbiten - Side2

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja! To filmer tilogmed! Konge! Nå kan jeg dra på *******sfylla med god samvittighet i helgen!

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var gode nyheter! håper alt går som lovet nå da!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der kan du se. Med en gang Jacson kaster seg over et prosjekt går det fra å være en vanlig 120 +/- minutters film til et overprodusert makkverk på 6 - 7 timer!
    Mannen kan jo ikke begrense seg.
    Lange filmer er vel og bra, men da må de ha substans og en GOD story slik som f.eks Magnolia.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånne historier som Hobbiten fortjener vel ikke å bli en film på knappe 90 minutter heller..? Syns ikke Jackson fortjener noe annet enn skryt og ros for de filmene han har regissert i denne sjangeren.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ja der kan du se. Med en gang Jacson kaster seg over et prosjekt går det fra å være en vanlig 120 +/- minutters film til et overprodusert makkverk på 6 - 7 timer!
    Lange filmer er vel og bra, men da må de ha substans og en GOD story slik som f.eks Magnolia.
    Du er ikke verdens største fan av LOTR-filmene mao? :twisted:
    MEN, jeg har begynt å få andre baktanker ang Hobbiten... MÅ disse filmene egentlig lages? Dette gjelder forsåvidt alle oppfølgere av store megasuksesser, de gir seg ikke så lenge det kan tynes ut noen kroner til. La nå disse LOTR-filmene få stå i fred i filmhistorien, og dermed få stå med en større verdighet enn om de må vannes ut i det uendelige med utallige oppfølgere/sideprosjekter.

Just my 2 cent...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    MÅ disse filmene egentlig lages?
    Hehe ja de må de. For de MÅ jo tjene pengene sine :roll:

Men nå er ikke akkurat Hobbiten en oppfølger de vurderer ettersom om den første blir en suksess eller ikke da, boken om Bilbo og Ringen er jo minst like god som de tre om Frodo og Ringen

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har sett en slik provoserende utsagn, i en tråd som ikke omhandler CW eller Lidel dvdspiller.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Lenge siden jeg har sett et slik provoserende utsagn, i en tråd som ikke omhandler CW eller Lidel dvdspiller.
    Hva var så provoserende med det?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var så provoserende med det?
    Å si at LOTR ikke har substans eller story samt er et makkverk. I en tråd om en mulig filmatisert Tolkin bok.

Ikke langt unna å hoppe in i en CW eller Revel tråd å si at produsentene er noen komplette idioter. Mulig at de er det. Men strengt talt noe man ikke trenger å proklamerer.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Henning.

Er lov å misslike LOTR selvfølgelig, men påstandene faller på sin egen urimelighet.

Filmen er ganske lik boka (storry wise), som vel er den mest leste etter bibelen.

Bare så det er klart, jeg synest Magnolia er fantastisk bra også

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sam Raimi og Peter Jackson er nærmere hverandre enn man skulle tro. Jackson var nemlig veldig innspirert av Raimi's vissuelle stil da han laget Bad Taste.

En liten detalj til er at Joel Coen var klippe assistent på Evil Dead og han ble også betatt av Raimi's evne til å bruke kamera, så han tok stilen med seg til sin bror. Resultatet ble Coen brødrenes "Blood Simple"...

Det siste jeg leste om Hobbiten var at New Line og Jackson har blitt enige og kommet frem til at Jackson i allefall skal produsere Hobbiten. Det er ikke så lenge siden disse nyhetene kom. Sam Raimi er også fjernet som regissør av Hobbiten på imdb. Har det skjedd noe nytt nå? Har de gått i strupen på hverandre igjen?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •