American Beauty

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

American Beauty

American Beauty ligger for tiden på 29 plass på IMDb's liste over tidenes beste filmer. Jeg har tidligere hørt både godord om filmen og det stikk motsatte, og hadde vel ikke de store forventningene da jeg satte meg for å se den på NRK i går kveld. Mange Oscarpriser og -nominasjoner er ikke for meg alltid ensbetydende med god underholdning (f.eks var Den Engelske Pasienten bånn kjedelig).
    På bakgrunn av dette ble jeg meget positivt overrasket av en god og underholdende film. Vi fikk se fantastiske skuespillerprestasjoner med en glimrende Kevin Spacey i spissen.
    En DVD-utgave av denne filmen kommer temmelig sikkert til å stå i hylla mi om ikke så lenge.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, syns også denne filmen er meget god

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En klar sekser

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at det fantes entusiaster som så film på TV. iallfall ikke når de går i 4:3.

Men det er en kul film, men jeg er skuffet over at han ikke kom seg til 3. base.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt den sjangeren jeg ser mest på, men synes den er bra!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker også godt denne filmen. Den ligger ikke på min personlige "all time best"-liste, men er ikke langt fra å nå opp. I tillegg til skuespillerprestasjonene vil jeg trekke fram filmingen som gir et skikkelig "kikker"-perspektiv (glimrende plot-ide å ha nabogutten som kikker også).
    Sjelden har jeg dessuten opplevd at filmmusikken bidrar i så stor grad til stemningen! Den er rett og slett perfekt i forhold til handlingen og filmen ville ikke vært den samme uten.

Mulig jeg må skaffe denne på DVD, jeg også, selv om jeg har den liggende i et VHS-opptak fra TV...

Oppdatering: Har bestilt den nå fra play.com. De hadde den til og med med norsk teksting for en gangs skyld! Out of stock, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Var ikke klar over at det fantes entusiaster som så film på TV. iallfall ikke når de går i 4:3.
    Vel, dette ble av meg vurdert (fullstendig feil) som en film som var grei å se, men ikke eie. Derfor var det passende å få den med seg når den ble sendt på TV.
    Og at den ble vist i 4:3 format er helt normalt for meg, som fortsatt sitter med min 28" og vurderer hva jeg skal gjøre for å bøte på at fremtidsplanene mine er større enn pengesekken min. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så American Beauty i går. God film, god Spacey, grei underholdning, men likevel så levde den ikke opp til forventningene. Kanskje dumt å kritisere en så bejublet film, men for meg så var fremdriften litt "for flat". Den mangler etter mitt skjønn høydepunkter, de scenene som som sitter for alltid. De udødelige kommentarene uteblir. Selvfølgelig en smaksak, kanskje det er meg som ikke har peil på film......

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker den veldig godt, men jeg synes kanskje den er litt "snill", på en måte. Jeg mener, selv om den er ganske spesiell, er den spesiell på en Hollywoodsk måte. Man får liksom følelsen av at Hollywood har prøvd å lage en uavhengig film, noe som egentlig høres ut som en selvmotsigelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •