911 Loose Change

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

911 Loose Change

For alle dere som er interessert i konspirasjonsteorier og ikke er så store fans av USA å Bush så vil jeg anbefale å ta en titt på denne.

Har sett de tidligere 911 filmene, uten at jeg ble helt overbevisst så det var med en viss skepsis jeg så denne i går.
    Mener å ha lest at den er laget av noen studenter, noe som ihvertfall er et pluss i boken med tanke på all den informasjonen de har funnet ut av.

De tar for seg hele opplegget med twin towers, og flykræsjen i pentagon.
    Ingenting blir glemt og de er svært grundige, etter 20min så var jeg overbevisst og etterhvert som filmen fortsatte så satt jeg igjen med forakt for usa og ikke minst sjokk over hvor mye noen mennesker er istand til å gjøre for å få viljen sin, og ikke minst makt.

Her får du se videoklipp, høre lydopptak samt at de viser til vitenskapelige fakta som gjør at hele den offisielle historien.

Alt i alt, så vil jeg anbefale dere å se denne da den engasjerer stort og er underholdene.

(Er en dårlig skrevet omtale, men vanskelig å skrive alt for mye uten å fortelle for mye samt at feber'n gjør meg litt susete )

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant film som engasjerer, selv om teoriene ikke holder vann.
    Ikke så lenge siden det var store diskusjoner på VG-nett omkring denne filmen etter at en norsk professor gikk ut og stöttet den, mener jeg å erindre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en tankevekkende film, såg den på google..

Fy søren så mye enkelte folk kan gjøre for nok penger eller oppnå et mål! Jeg ble overbevist om at USA står bak angrepene.. :roll:

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loose Change er noe tullball.

Det man blir sittende igjen med - uansett hvem som viser hvilke fakta er - hvis regjeringen i USA visstnok skulle ha borført og fått alle pårørende fra flyet som skulle mot det hvite hus til å tie stille - hva hadde stoppet dem fra å tie disse studentene som isåfall bretter ut hele sannheten?

Vrøvl og pølsemakeri.

Loose Change 2nd Edition Viewer Guide
    'Loose Change' An analysis, by Michael B. Green
    There is no 9/11 conspiracy you morons.

Den siste der er den beste hittil.

Misforså meg feil - jeg er en stor conspiracy-nut, jeg klarer bare ikke se Loose Change uten å føle meg snytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda artig film, men ha for all del din kritiske sans innkoblet når du ser denne. Mange av påstandene er blitt grundig tilbakevist. Søk litt rundt på nettet så finner du mye info.

F.eks:
    Det påstås at at bygningene ikke kunne kollapse fordi brannen ikke var varm nok til å smelte stålet som bygningskjellet var konstruert av. Du skal ikke ha hatt mye materiallære før du vet at styrken i stål reduseres kraftig ved temperaturer som er langt under smeltepunktet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, en viss skepsis skal en selfølgelig ha, men i mine øyne som ikke er så alt for belært om metaller og andre, så virket store deler av den plausibel.

Ta fks. de tlf samtalene som ble gjort? Hvor mange ringer hjem til mamma å sier sitt fulle og hele navn? Selvsagt kunne det vært panikken, men utrolig rart likevel. Så har vi damen som ringte, de er riktignok sikkert trenet i å ta det rolig, men å være så fordømt rolig når flere er knivstukket og flyet er kapret stiller jeg mine sterke tvil til. Ikke minst den testen som ble gjort når det gjaldt hvor mange ganger samtalen kom igjennom fra den høyden?

Så var det filmingen med eksplosjonene, og det faktum at det var jo voldsomt mange som hørte flere eksplosjonsartede smell.

Selfølgelig så er sikkert visse deler av filmen omgjort litt for å få historien til å flyte mer, men jeg velger likevel å tro at det er noe alvorlig muffens med dette.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muffins er det garantert! Det er mye som selv regjeringen ikke har villet innrømme eller forklare - på grunn av "national security".
    Det er veldig mye rart i krigshistorien til USA, og man er passe naiv om man ikke tror at Bush / Dick har hatt en finger med i spillet til en viss grad. LC er nok derimot ikke svaret på gåten. Tror 9/11 vil gå i "the mystery box" akkurat som Pearl Harbour.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett denne, men ble nok ikke overbevisst. Noen av teoriene var interessante, men likte ikke måten dokumentaren var oppbygd. De bruker billige metoder for å overbevise seeren, for eksempel fortellerstemmen, makan til repetering av poeng skal man lete lenge etter. Får følelsen at dokumentaren hendvender seg til en gruppe med lavt utdanningsnivå.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ta fks. de tlf samtalene som ble gjort? Hvor mange ringer hjem til mamma å sier sitt fulle og hele navn? Selvsagt kunne det vært panikken, men utrolig rart likevel. Så har vi damen som ringte, de er riktignok sikkert trenet i å ta det rolig, men å være så fordømt rolig når flere er knivstukket og flyet er kapret stiller jeg mine sterke tvil til. Ikke minst den testen som ble gjort når det gjaldt hvor mange ganger samtalen kom igjennom fra den høyden?
    Jeg synes i bunn og grunn hele denne teorien ender i ett vesentlig spørsmål, som også er nevnt i flere av de kritiske kommentarene til Loose Change og In Plain Sight: Om den amerikanske regjeringen, mot all sunn fornuft og god forstand, skulle drept tusener av sine egne innbyggere som et argument for å gå til krig, ville de ikke da forsikret seg om at alle deler av denne "operasjonen" ville blitt gjort så profesjonelt som mulig?

Tviler på at de ville tatt sjansen på å bruke halvdårlige skuespillere til de "falske telefonsamtalene", eller kjøre transportfly inn i WTC og ta sjansen på at ingen fikk fotografert de og avslørt at det ikke var passasjerfly.

Jeg ble også ganske revet med første gang jeg så denne filmen, og jeg er enig i at det er noen deler ved 9/11 som etterlater en del spørsmål. Jeg tror allikevel ikke denne filmens teorier er svaret på disse.
    Det Dylan Averty & co har gjort er å ta en hel del indisier, såkalte "fakta" og selektivt bruke kilder og sitater som underbygger teoriene, for så å røre det hele sammen med litt hipp bakgrunnsmusikk og en stødig, troverdig fortellerstemme. Og vips, så har man en film som elegant spiller på folks trang til å se på en rekke tilfeldigheter som en nødvendig sammenheng.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen gir selvsagt ikke svaret på gåten 9/11, men den etterlater en del spørsmål som jeg syns er ganske viktige. Selvfølgelig har de ikke brukt halvdårlige skuespillere, men jeg fant disse samtalene ganske så spesielle.

Det var flere ting i filmen som jeg satt å spekulerte i, men jeg har selvsagt ikke satt meg godt nok inn i hva som egentlig skjedde, annet enn de forskjellige dokumentarene som er kommet, og jeg digger en god konspirasjonsteori samt at jeg misliker usa og de som har makten. Så det vil vel være en hjelper for meg når jeg sier at jeg tror det er noe muffens.

Men nok om det, det er fortsatt en film det er verdt å se i mine øyne, om ikke annet får underholdningen sin skyld. Så får hver sin mann velge om de finner det plausibelt eller ei.

btw: når du sier den henvender seg folk med lavt utdanningsnivå, så satt vi 4stk med hver sin bachlergrad i ymse, så så lavt utdannet er vi nå ikke hehe.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er fortsatt en film det er verdt å se...
    Så absolutt!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at den var underholdende og engasjerende.

Bare viktig med litt sunn skepsis i bakhodet når man ser slike filmer...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

btw: når du sier den henvender seg folk med lavt utdanningsnivå, så satt vi 4stk med hver sin bachlergrad i ymse, så så lavt utdannet er vi nå ikke hehe.
    Tenkte nok denne ville kommentaren ville "backfire":lol: , men jeg mener fortsatt at denne "dokumentaren" er spekulativ og til tider lite troverdig og er myntet på et publikum som svelger de påstandene/virkemidlene som blir brukt i filmen.

Litt skremmende at dette er underholdningen til folk med bachlergrad

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle bare visst du Er ikke så mye som skal til før det er underholdning til en viss grad

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Tror 9/11 vil gå i "the mystery box" akkurat som Pearl Harbour.
    Jeg er ikke akkurat noen conspiracy nut, og har ikke fått med meg at det skulle være noen spm rundt Pearl Harbor. Hva er det dette dreier seg om?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunix
    Jeg er ikke akkurat noen conspiracy nut, og har ikke fått med meg at det skulle være noen spm rundt Pearl Harbor. Hva er det dette dreier seg om?
    Jeg synes nå det er litt for tilfeldig at den amerikanske hæren ikke hadde intel om at hele den japanske flåte var på vei direkte mot Pearl Harbour. Hvordan ellers kunne amerikanerene får en god grunn til å bruke kjærnefysiske våpen, hvor få tiår etter WW2 de kan kalle seg den suveren supermakt?

Det var den beste av få muligheter de kunne albue seg godt frem i ruinene etter WW2.

..They knew..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den aktuelle filmen, men tror jeg skjønner hvilket publikum den sikter seg inn på. Er ikke største tilhengeren av USA personlig, men med sånne filmer som denne (har sett en del som går nedover samme gata), forsøker enkelte å spore oss inn på en kurs, nemlig at USA er roten til alt ondt osv.

Fattern f.eks. har fått helt fullstendig skylapper om akkurat dette tema, og det er ikke mulig å holde en objektiv eller givende diskusjon, da USA uansett er bad-guy.

Og hva konspirasjonsteorier angår, de kan være artige, men de holder som regel aldri vann.

Det er ikke annet enn propaganda...

Btw, finnes denne på DVD? Eller ligger den på et nettsted med lovlig nedlasting eller noe?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele greia ligger på youtube fortsatt tror jeg. Kan ikke tro den ikke tilhører der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •