Underworld (Sone1)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underworld (Sone1)

Wow! Den her var like bra som jeg trodde den var. Er en film som kan minne veldig mye om Blade filmene. Så likte du dem så må du bare ha den her! Masse action å rå musikk!

Gir den 5 av 6 jeg!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns også dette var ein god film

Dette er ein film der du får testet svartnivået på projen din da det stort sett berre er mørke scener.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat bestilt den...gleder meg

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå film, bedre en begge blade filmene og dama da...;-)

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Rå film, bedre en begge blade filmene og dama da...;-)
    Gleder meg Gleder meg Gleder meg!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har den på s2, veldig bra musikk i den ja. Og ganske bra surround lyd, mye god bass...

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir denne filmen en sterk 4. Likte den mest pga stemningen og dama
    Handlingen er helt grei, men jeg synes det mangler litt. Ellers en fin film!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, mye bedre stemning enn Blade, pen dame jadda, Jeg gir den en 5'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men eg likte ikke denne filmen, synes både skuespill og handling var rimelig tynt, Å i motsetning til enkelte så redder ikke en pen dame filmen for mitt vedkommende,,,, selv om det gjør det litt mere severdig :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde store forventninger til denne filmen, til tross for varierende kritikker. Her er mitt inntrykk (sone2, PAL, 2 disc UK versjon):

Lyd og bilde:
    Fremragende! Det fine med 2 disc-versjoner er at man har plass til relativt god bitrate. Dette må være en genial film for testing av sortnivå og dybdefølelse.

Filmen:
    Jeg ble skuffet. Filmen lar deg aldri komme inn på personene. Dermed engasjerer filmen aldri. For at en film skal fungere for meg må jeg kunne identifisere meg med noen av hovedpersonene. Det er masse rå action og et drivende soundtrack som skaper dyster stemning, men uten dybde i persongalleriet. Den beste rolletokningen mener jeg faktisk Michael Sheen gjør i sin tolkning av Lucian. Det er den eneste rollen som har noen grad av dybde og som vokser som personlighet gjennom filmen.
    Avslutningen er også temmelig skuffende. Jeg skal ikke komme med spoilers, så jeg nøyer meg med å si at jeg ikke følte at historien hadde en godt definert slutt. Det holder liksom ikke med voice-over for å oppsummere. Da kan man like gjerne lese en bok. Filmen er underholdende action, men helt uten at man blir følelsesmessig engasjert. Hjernedød underholdning og ikke noe mer (men det kan jo være greit nok)

PS. En annen ting som var dumt var at det ikke fantes undertekster. Jeg ser ofte film om kvelden, og da kan det være greit med teksting for å støtte opp om utydelig uttale og lav lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt i alt ikke så verst. Jeg har sone 2 utgaven. Bra stemning og musikk. Jeg likte Bill Nighy som Viktor, siden jeg likte ham veldig godt i "Still crazy" (herlig film som bør sees).

Alt i alt slettes ikke et dårlig DVD kjøp. Synes nå jeg. Liker slike filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martyrium
    Beklager, men eg likte ikke denne filmen, synes både skuespill og handling var rimelig tynt, Å i motsetning til enkelte så redder ikke en pen dame filmen for mitt vedkommende,,,, selv om det gjør det litt mere severdig :lol:
    Så enig, så enig....
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Sitat Opprinnelig postet av Martyrium
    Så enig, så enig....
    Aye.

Jeg gir en sekser til alle som klarer å skrive en filmanmeldelse uten å bruke terningkast.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den for et par dager siden! Kjempe bra!........ dette var en meget bra film!

Her har dere en liten anmeldelse fra meg :

I flere århundrer har to raser utviklet sine egne kulturer.. dette er de artisotkraistiske og sofistikerte vampyrene... Varulvene og vampyrene.
    For alle mennesker eksisterer de bare som myter og eventyr, men for hverandre betyr det en blodig og livslang strid.. go formålet har vært og få utryddet den andre rasen! En av de mest ivrige vamyrjegerene, Selene, oppdager at varulvene har en mystisk plan, som innvilverer et menneske, legen Michael.. Selene jobber hardt for og finne ut hvorfor, og hva som er så viktig med han... Hun starter og knytte tette bånd til han, og hun prøver og redde han fra striden mellom begge partene..

Denne filmen av tung og spesiell stemning.... filmen er action fylt og spennende, og jeg kjedet meg ikke under noen omstendigheter under filmen.. den har en spesiell stemning og en dymaniusk kraft.. Et mesterverk!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Jeg så den for et par dager siden! Kjempe bra!........ dette var en meget bra film!

I flere århundrer har to raser utviklet sine egne kulturer.. dette er de artisotkraistiske og sofistikerte vampyrene... Varulvene og vampyrene.
    For alle mennesker eksisterer de bare som myter og eventyr, men for hverandre betyr det en blodig og livslang strid.. go formålet har vært og få utryddet den andre rasen! En av de mest ivrige vamyrjegerene, Selene, oppdager at varulvene har en mystisk plan, som innvilverer et menneske, legen Michael.. Selene jobber hardt for og finne ut hvorfor, og hva som er så viktig med han... Hun starter og knytte tette bånd til han, og hun prøver og redde han fra striden mellom begge partene..

Denne filmen av tung og spesiell stemning.... filmen er action fylt og spennende, og jeg kjedet meg ikke under noen omstendigheter under filmen.. den har en spesiell stemning og en dymaniusk kraft.. Et mesterverk!
    hva er en "meget bra" film i dine øyne?
    hva vektlegger du? det virker som nesten alle filmene du ser er "meget bra" eller "veldig bra". underworld synes jeg absolutt ikke er et mesterverk.

momenter i min liste som er avgjørende ved bedømmelsen av filmer er:

-estetikk (hero er utrolig, nesten som å gå inn i et bildegalleri)
    -kameravinkling og bruk av zoom (hitchcock er en mester til dette, se rear window)
    -filmmusikk (tarantino)
    -stemning
    -lyssetting
    -skuespillerprestasjoner
    -handling/plot
    -orginalitet (memento og bruk av retrospektiv teknikk)
    -gjennomføring (klassiske problemet med en 5 minutters slutt)
    -setting/atmosfære (david fincher er skoleeksemplet)
    -historisk korrekthet (historien i u-571 er bare tull)
    -samfunnsmessige tolkninger (stormkrysseren potemkin av sergei eisenstein er en latterliggjøring av hele russlands styre etter revolusjonen)
    -detaljer (riktige klær, hus, mv. for den gitte tidsperiode)
    -dialekt og språk (her er lotr enestående!)
    -dialog og replikkveksling (lawrence of arabia, 2001: a space odyssey)
    -gjennomført cgi
    -flyt (en rød tråd)
    -klipping (requiem for a dream er fantastisk!)
    -sjarm (casablanca)
    -troverdighet (her kommer mange av de nye actionfilmene til kort)

dette er bare noen av momentene jeg vektlegger når jeg ser film. den kritiske publikumer fremmer filmproduksjonen og øker kvaliteten.
    det å bare være passiv mottaker når man ser film er det verste jeg vet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jau....

Er det ikke kjipt å se på film og være så nøye at alt skal være slik og slik?

Jeg ser en film og slapper av og koser meg jeg. Ja jeg er en passiv mottaker som du kaller det. En film titter som sitter å kritiserer alt mulig rare ting kan umulig kose seg med serlig mange filmer ville jeg tro....

Men vi er alle forskjellige.... :wink:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian

hva er en "meget bra" film i dine øyne?
    hva vektlegger du? det virker som nesten alle filmene du ser er "meget bra" eller "veldig bra". underworld synes jeg absolutt ikke er et mesterverk.

momenter i min liste som er avgjørende ved bedømmelsen av filmer er:

-estetikk (hero er utrolig, nesten som å gå inn i et bildegalleri)
    -kameravinkling og bruk av zoom (hitchcock er en mester til dette, se rear window)
    -filmmusikk (tarantino)
    -stemning
    -lyssetting
    -skuespillerprestasjoner
    -handling/plot
    -orginalitet (memento og bruk av retrospektiv teknikk)
    -gjennomføring (klassiske problemet med en 5 minutters slutt)
    -setting/atmosfære (david fincher er skoleeksemplet)
    -historisk korrekthet (historien i u-571 er bare tull)
    -samfunnsmessige tolkninger (stormkrysseren potemkin av sergei eisenstein er en latterliggjøring av hele russlands styre etter revolusjonen)
    -detaljer (riktige klær, hus, mv. for den gitte tidsperiode)
    -dialekt og språk (her er lotr enestående!)
    -dialog og replikkveksling (lawrence of arabia, 2001: a space odyssey)
    -gjennomført cgi
    -flyt (en rød tråd)
    -klipping (requiem for a dream er fantastisk!)
    -sjarm (casablanca)
    -troverdighet (her kommer mange av de nye actionfilmene til kort)

dette er bare noen av momentene jeg vektlegger når jeg ser film. den kritiske publikumer fremmer filmproduksjonen og øker kvaliteten.
    det å bare være passiv mottaker når man ser film er det verste jeg vet.

Vart litt nysgjerrig no eg

Kan du nevne noen filmer som har alle krava du stiller for at ein film skal bli kalt meget god, og so du ikkje har irritert deg over når du har sett den?

Kan ikkje være så mange filmer du er fornøyd med iallefall :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste momentene listet i min forrige tråd lar seg ikke kombinere. det er ikke slik at alle må være "oppfylt" eller lignende for at jeg skal synes filmen er bra. noen av filmene jeg nevnte i den forrige tråden synes jeg er ok. på hver sin måte naturligvis.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (Det var en sleip ål som vrei seg ut av den smørbrødlisten må jeg si)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •