Underworld (Sone1) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva nå enn det skal bety?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å snakke om filmen. Funket ikke for meg i det hele tatt! Jeg er egentlig svært tålmodig når det kommer til film, og kan ikke huske mer en 3-4 filmer jeg ikke har giddet å se ferdig, dette er en av dem! Polert skit! Uoversiktelige, dårlig koreagroferte, dårlig filmede og klippede actionsekvenser i en actionfilm er ikke bra! Samme hvor mye klærne ser ut til å være fra matrix. Enkle ting som line of sight etc. er jo ikke tatt hensyn til. Gidder ikke en gang nevne dialogen og storyen. Huffameg.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint du irriterer deg over andres meninger!
    greit og se etter slike krav.... men det er ikke sikkert at alle ser likt på hvilke filmer de syns oppfyller hvilke krav..

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Å jau....

Er det ikke kjipt å se på film og være så nøye at alt skal være slik og slik?

Jeg ser en film og slapper av og koser meg jeg. Ja jeg er en passiv mottaker som du kaller det. En film titter som sitter å kritiserer alt mulig rare ting kan umulig kose seg med serlig mange filmer ville jeg tro....

Men vi er alle forskjellige.... :wink:
    Der er jeg helt enig! skal man sette veldige anmeldelser og være veldig kritisk til en film er det greit med slike punkter og krav.
    Men det er mye bedre og glemme alt det der, sette seg ned og slappe av... og bare se filmen... uten og drive og se etter veldige detaljer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettopp ferdig med å se denne, og ble en smule skuffet. Hadde kanskje litt høye forhåpninger etter å ha hørt mye bra.

Syns filmen var litt rotete, og er fullstendig enig med Polkalizer når det gjelder actionscenene.

Ble vel midt på tre ca.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    -estetikk (hero er utrolig, nesten som å gå inn i et bildegalleri)
    -kameravinkling og bruk av zoom (hitchcock er en mester til dette, se rear window)
    -filmmusikk (tarantino)
    -stemning
    -lyssetting
    -skuespillerprestasjoner
    -handling/plot
    -orginalitet (memento og bruk av retrospektiv teknikk)
    -gjennomføring (klassiske problemet med en 5 minutters slutt)
    -setting/atmosfære (david fincher er skoleeksemplet)
    -historisk korrekthet (historien i u-571 er bare tull)
    -samfunnsmessige tolkninger (stormkrysseren potemkin av sergei eisenstein er en latterliggjøring av hele russlands styre etter revolusjonen)
    -detaljer (riktige klær, hus, mv. for den gitte tidsperiode)
    -dialekt og språk (her er lotr enestående!)
    -dialog og replikkveksling (lawrence of arabia, 2001: a space odyssey)
    -gjennomført cgi
    -flyt (en rød tråd)
    -klipping (requiem for a dream er fantastisk!)
    -sjarm (casablanca)
    -troverdighet (her kommer mange av de nye actionfilmene til kort)
    Må si meg enig i mange av punktene dine, det er slike ting som gjør en god film enda bedre. Men når jeg ser en film så bedømmer jeg den også ut i fra hva slags film det er. Hvis jeg vet det er en typisk hjerne død god "familie" underholdings film så blir mange av punktene dine regel rett oversett, og filmen blir mer eller mindre dømt på ren underholdnings verdi. Så når historien er tynn så får man heller kose seg med (forhåpenligvis) gode lyd og bilde effekter.

Jeg syntes Underworld var en god underholdende film, og gleder meg til oppfølgerene. De skal vist lage en trilogi =) Jeg syntes også det er spennede å se hvordan vampyrene har "utviklet" seg på film, fra Dracula -> Lost Boys -> Blade -> Underworld. I Underworld så starter vampyrene som "good guys", men mot slutten så kan du ikke kalle hverken vampyrer eller varulver for "good guys", alt har blitt grått.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Jeg syntes også det er spennede å se hvordan vampyrene har "utviklet" seg på film, fra Dracula -> Lost Boys -> Blade -> Underworld. I Underworld så starter vampyrene som "good guys", men mot slutten så kan du ikke kalle hverken vampyrer eller varulver for "good guys", alt har blitt grått.
    Bør begynne med Nosferatu da. :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var en dracula film, det har jo vært en del filmer om den skikkelsen. Jeg tenkte ikke på noen spesiell dracula film da jeg skrev dracula.
    Burde vel også kanskje putte inn John Carpenters Vampires også i den lista, ett sted mellom Lost Boys og Blade tenker jeg den passer inn.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan finne plass til innocent blood (eller bloody mary) fra 1992 på den utviklingslisten din også. Vampyractionkomedie, som vel er den første jeg kommer på der vampyrene er litt coole, og har mafiaaktige klansammensetninger. Husker ikke så mye av denne, men jeg tror den er sånn passe underholdende.
    edit: Glemte helt å nevne at "helten" er en kvinnelig vampyr.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snodig at ingen nevner "Interview with a Vampire" og "Bram Stokers Dracula" i sammenhengen. De filmene viser jo at den klassiske vampyrfilmen ikke er død. Man trenger ikke ha heseblesende action for å lage god vampyrfilm. Det viser også at vampyrfilmene spenner over et bredere spekter enn utviklingsoversikten lenger opp tyder på.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker ikke på selve film typen i vampyr utviklingen, men heller hvordan vampyr "skapningen" har endret seg.

Du har Dracula, en vampyr, ett monster stort sett. Interview with a vampire så fremstilles vampyrene som monstre/bad guys stort sett, men her er det flere enn en. Det samme med Lost Boys og John Carpenters Vampires. I Blade så har du en halv vampyr good guy mot mange bad guys vampyrer. Vampyrene i blade har vel blitt litt mer siviliserte da de ikke nødvendigvis sover i kister, under bakken etc. Så i Underworld så har du vel stortsett den samme vampyr typen du finner i Blade, man nå er de også good guys. Det er den uviklingen jeg har prøvd å få frem, så om en vampyr blir fremstilt i en grøsser, drame, action, komedie etc er ikke så viktig =)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Litt snodig at ingen nevner "Interview with a Vampire" og "Bram Stokers Dracula" i sammenhengen. De filmene viser jo at den klassiske vampyrfilmen ikke er død. Man trenger ikke ha heseblesende action for å lage god vampyrfilm. Det viser også at vampyrfilmene spenner over et bredere spekter enn utviklingsoversikten lenger opp tyder på.
    Gode filmer de der ja, om enn ikke feilfrie. Kunne gjerne tenke meg å se mer av denne typen. Men...har du sett Queen Of The Damned? :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes ikke den var noe bra, grei nok hvis du ikke har noe annet å gjøre, men det skal ikke mye til for å finne noe som er bedre =)

Dessverre så står den i dvd samlinga mi, men jeg kjøpte den usett, og heldigvis billig =)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lyden var grisevill i den filmen (DTS vettu :wink: ) .
    Når lyd, bildekvalitet og spenning er til stedet så pleier jeg og glemme viktig ting som : Er dette sannsynelig, var historien bra, var karrakterende troverdige ? o.s.v .
    Det viser at man har kost seg med filmen, og det er det de er laget for, ikke for og sitte og kritisere

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide den i kveld. Kul film 8)

Svært bra lyd og bilde, ok action, pen jente i hovedrollen. Bra klippet, og likte stemningen i filmen.
    Historien er relativt tynn, effekter er lånt flittig fra Matrix, og de som ikke klarer skru av 'reality check'-delen av hjernen (den delen som f.eks. spør 'hvor mange kuler er det egentlig plass til i en sånn pistol?') kommer neppe til å like den.

Plasserer den i kategori med Star Wars II og The Crow: Den er flott visuelt og lydmessig. Den har ikke stort annet å by på. Men dette var en av de filmene hvor lyd, bilde og action er nok

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen jeg ikke kan nyte hjernedød action uten å tenke "line of sight", "for mange skudd uten å lade om", "tåpelig dialog" og sånt, da kommer jeg til å bygge kinoen om til kjellerstue og dumpe Barcoen! :twisted:

Og for ordens skyld: Nosferatu er Dracula, bare at de ikke tok seg råd til å kjøpe rettighetene til navnet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne om igjen, og fant vel ut at jeg må ha vært i ekstra dårlig humør når jeg så den sist, er vel egentlig helt grei, om litt teit.

Men line of sight er grunnleggende i actionfilm. I denne filmen står jo "heltene og skurkene" og skyter i samme retning! Veldig forvirrende, og ganske talentløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Gode filmer de der ja, om enn ikke feilfrie. Kunne gjerne tenke meg å se mer av denne typen. Men...har du sett Queen Of The Damned? :lol:
    "Bram Stokers Dracula" er vel så å si feilfri spør du meg. Gary Oldman spiller som vanlig utrolig bra. Lyd og bilde er også snadder. Har dog ikke testet superbit utgaven. Denne er vel enda bedre.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    "Bram Stokers Dracula" er vel så å si feilfri spør du meg.
    Jeg går ut ifra at du med så å si mener Keanu Reeves. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    "Bram Stokers Dracula" er vel så å si feilfri spør du meg.
    Jeg går ut ifra at du med så å si mener Keanu Reeves. :wink:
    Tenkte ikke akkurat på ham. Har ikke noe imot K.Reeves, men han kommer i skyggen av G.Oldman og A.Hopkins. At jeg bruker "så å si" skyldes vel beskjedenhet (ingen filmer er vel feilfrie, kanskje foruten "Det Femte Element"). Fine vampyrdamer som omgir K.Reeves i sengen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •