The Shield

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: The Shield

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Shield

Det er ikke bare de kriminelle som bryter loven...

Serien finner sted i Los Angeles hvor vi følger dagliglivet på en lokal politistasjon. Det er knallhardt på gatene og hovedpersonen, Vic Mackey en korrupt politimann, leder "striketeam" som bruker alle lovlige (og ulovlige) midler for å bekjempe kriminaliteten som stadig blir verre. Samtidig får vi ta del i intrigene som utspiller seg på stasjonen. Ta f.eks kapteinen som sliter med et dilemma: Han vet hva som foregår og ønsker å avsløre Vic og "striketeams" noe tvilsomme aktiviteter, men på den andre siden får de også jobben gjort selv om de stadig vekk må sprenge moralske grenser for å oppnå resultater. Skal sjefen se en annen vei, eller skal han knuse korrupsjonen som råder...?

Jeg har ikke sett mer enn 4 episoder av sesong 1, men er allerede hekta på denne serien. Den er brutal, spennende og full av overraskelser. Skuespillerlisten er kanskje ikke så kjent for de fleste uten at det er negativt. Her er det mange gode skuespillere og man bryr seg om de forskjellige karakterene som blir presentert.
    Vic Mackey er en slags antihelt, som man likevel blir sittende å heie på. Forestill deg Tony Soprano i uniform så skjønner du kanskje hvor jeg vil.
    Om du liker Sopranos kan jeg nesten garantere at du også vil like The Shield.

Når man i tilegg kan kjøpe sesong 1 og 2 for ca 170kr stykket hos Amazon er ikke dette så mye å lure på. Anbefales på det sterkeste

The Shield-shield-jpg
    Vic Mackey spilles av Michael Chiklis

Flere bilder og info fra IMDB

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er hekta allerede så kan du bare fortsette å glede deg for "the shield" har blitt laget i fem sesonger Jeg har sett hver en eneste episode.Har de to første sesongene på dvd,men klarte ikke å dy meg så resten gikk ned på bitcomet ganske så fort.De var faktisk av så bra kvalitet at jeg kjørte de rett fra laptopen til Plasmaen og forsterkeren.Jeg kommer nok til å kjøpe hele serien....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett ferdig sesong 1. Sinnsykt bra serie!!! Gleder meg til å fyre opp ses 2. Sesong 3 og 4 er herved lagt i bestilling

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Marantz, fikk tak i første sesong, og er helt hekta!
    En av de bedre seriene, og som du sier blir sittende og heie litt på Mackey.
    Btw: Er det ikke han som spilte Politisjef Scali for noen år tilbake?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Scali og "The Thing" i Fantastic Four
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg trodde ja, har ikke sett the fantastic four så det vet jeg ikke.
    Han kunne ikke vært gammel når de spilte inn scali da, det er jo ihvertfall 10 år siden. Han ser jo yngre ut nå enn da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med resten her, fantastisk bra serie.
    Sesong 6 starter 9. januar i USA. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Shield er en fantastisk serie og har vær min favoritt i flere år. Jeg har alle fire sesongene på DVD og ha selvsagt også sett sesong 5. Gleder meg til sesong 6 starter på nyåret.

Kan jo opplyse om at ses 1 & 2 selges for £13.99 (inkl porto) på BlahDVD.com: Shop online for cheap DVDs, CDs, Games, Books, Music Downloads & MP3 Players

Ses 3&4 er ikke utgitt i Europa og må derfor kjøpes fra USA. Kan jo i den forbindelse opplyse om at Deep Discount DVD har buy 1 get 1 free på alle sesonger av the shield for tiden. Dette innebærer at du får 2 sesonger for 36$ + porto. Overstiger desverre tollgrensen, men totalt sett blir prisen slett ikke så ille likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Url

URL til ses 1&2 for £13.99 / stk.

Ses 1
    BlahDVD.com: Shield Series 1 (Box Set) (Four Discs) (Wide Screen) - TV DVD - Free Delivery

Ses 2
    BlahDVD.com: Shield Series 2 (Four Discs) - TV DVD - Free Delivery

Har handlet mye hos blah og har bare positive erfaringer. DVDene ligger vanligvis i postkassen i løpet av en liten uke.

Når det gjelder kampanjen hos DeepDisountDVD ser jeg at prisen er $43.91 for to sesonger, ikke $36 som tidligere antydet.

Ses 3:
    Deep Discount DVD

Ses 4:
    Deep Discount DVD

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    "The Commish" het serien. "Scali".. jævla oversettere!:?

Michael Chiklis var også med i en episode av Seinfeld.

Serien er rimelig genial. Veldig underholdende, og veldig kjekk å se på. Har sett frem til sesong 5 og gleder meg til sesong 6 som kommer en gang uti 2007.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ahok79
    Enig med resten her, fantastisk bra serie.
    Sesong 6 starter 9. januar i USA. :-D
    Sikker på det? Jeg hørte at serien ble utsatt for tv-kanalen skulle satse på en annen serie istedenfor..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satse på annen serie? Hvorfor?! Repeter etter meg: Vi vil ha the Shield :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man skal presse pris på denne vanvittig bra serien, så fant jeg The Shield - Sesong 1 og Sesong 2 hos SelectCheaper.com for £11.88 + £0.50 i frakt per dvd = £12.38 per dvd (p.t. NOK 148,60).

Men de hadde få igjen. Har ingen erfaring med de og vet heller ikke om de sender dvd'ene hver for seg slik Play.com gjør, men jeg tror ikke det. Jeg har uansett bestilt begge sesongene, om enn hver for seg med et par dagers mellomrom slik at dvd'ene ikke blir sendt i samme forsendelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •