Day Break - ny lovende serie(!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Day Break - ny lovende serie(!)

Forrige uke gikk pilot og første episode av "Day Break" på TV i USA.

Uten å ville avsløre noe særlig, så kan jeg si såpass at denne serien har fanget meg totalt. Episode 3 går ikveld (22/11 i USA), og jeg kan nesten ikke vente.

Plottet kort fortalt: Har du sett "Groundhog Day" med Bill Murray? Du våkner opp og må leve gårsdagen på nytt...på nytt og på nytt og på nytt...! Helt til du kommer til en åpenbaring/finner en løsning som gjør at livet ditt kan gå videre. Dette gjelder bare deg. Alle andre lever dagen som vanlig. I serien "Day Break" er hovedpersonen en politimann som blir utsatt for et komplott og anklaget for noe han ikke har gjort. Hans oppgave blir derfor å finne ut hvem som står bak komplottet, og forhindre det! Men selvfølgelig...alle endringer han gjør for å fohindre det uunngåelige (hans arrestasjon), får også andre konsekvenser, både for ham selv, hans nærmeste og utenforstående. Decision...consequence

Så langt ikke mange kjente ansikter i serien, har kun dratt kjensel på Adam Baldwin (kjent fra bl.a "Full Metal Jacket" og "Serenity") og Mitch Pileggi (kanskje best kjent for oss som Skinner i "X-Files").

Som endel andre store serier de sist par årene, har denne også en side ved seg som jeg ikke helt liker; den kan potensielt sett dras ut i det uendelige (Lost, Prison Break, 4400), det er introduksjonen av nye karakterer og nye vridninger i plottet som kommer til holde den i live så lenge den tjener penger (om enn i respirator, slik jeg synes både "Lost" og "Prison Break" har hatt tendens til...man får noen meningsløse transportetapper hvor manusforfatterne kjøper seg tid til å forlenge sesongen(e) for å skvise mest mulig saft ut av serien).

Men når det er sagt så ser dette MEGET lovende ut så langt. Coming to a tv station near you...SOON!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut!!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, blir litt skeptisk når det er "Break" i navnet . Liker Prison break, men hater at de drar den så langt. Har gitt opp Lost og 24 av samme grunn. PB skulle opprinnelig bare være på 22eps og det hadde vært helt genialt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Mja, blir litt skeptisk når det er "Break" i navnet . Liker Prison break, men hater at de drar den så langt. Har gitt opp Lost og 24 av samme grunn. PB skulle opprinnelig bare være på 22eps og det hadde vært helt genialt.

Dette stemmer ikke! De skulle bruke 22 episoder på å bryte seg ut av fengselet! D og si at serien skulle slutte etter 22 episoder er forskjellige ting!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett piloten til Day Break og det er lovende. Men amerikanerene har en egen evne til å øddlegge de beste serier med moral og klisjeer. Så jeg stiller meg litt avventende.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prison Break blir da ikke dratt ut i det uendelige, det blir kun 2 sesonger.
    Det jeg har fått med meg hvertfall.
    Så å sammenligne det med såpeoperaen Lost blir helt feil.

Ontopic: Skal sjekke ut denne serien og komme tilbake med synspunkter, takker for tipset

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Groundhog Day er jo konge, så denne serien må jeg sjekke ut, takk for tipset..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, nettop sett episode 2 og 3. Fremdeles meget bra, spesielt episode 2. Men begynner å se antydningene til at dem fyller opp hver episode med konstruerte situasjoner for at det skal være "superspennende" hele tiden. Samme deal som Prison Break og 24.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piloten sett! Dette er lovende! Utrolig kult plott!! Spent på fortsettelsen!

Vannvittig mye bra nye serier i år!!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo spennende ut den. Fikk meg til å tenke på 24..

Så en person til fra x-files =) Hvis jeg ikke så feil.. han Krysheck eller hva han heter..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noen episode enda, men ser for meg en slik serie med besetningen fra Earl. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de tre første episodene, og denne var serien var konge! Kan anbefales!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Prison Break blir da ikke dratt ut i det uendelige, det blir kun 2 sesonger.
    Det jeg har fått med meg hvertfall.
    Så å sammenligne det med såpeoperaen Lost blir helt feil.

Ontopic: Skal sjekke ut denne serien og komme tilbake med synspunkter, takker for tipset

Og jeg LESTE at PB bare skulle ha 22 episoder

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor leste du det Krestjan??

Husker eg såg piloten/første episode til denne serien noen mnd før den ble sendt på tv, og i sammenheng med den var d helt klart at sesong 1 skulle være break out og sesong 2 runaway!

Men om de gir seg der skulle eg gjerne hatt en bekreftelse på.... Holder med 2! Heller lage ny serie da!

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var Day Break kansellert

Sitter du igjen med samme spørsmål som meg: Hvorfor?

Spekulasjonstråd her TV.com Forums - Reasons why Day Break failed

Jeg likte Day Break. Har fått sett fem episoder til nå, den sjette har jeg på pc'en, men ikke fått sett enda.
    Er vel ikke mye vits heller å se, forbaska at det ikke kommer flere episoder :|

Til å begynne med var jeg litt skeptisk faktisk, da jeg så for meg handlingen kunne bli litt laber, men det viste seg å jo være en riktig så interessant serie - og så skjer dette!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resten av episodene vil komme på ABC.com står det på tv.com...

Kanskje me er heldige og får en avslutning, det er litt in i tiden i år, da tv-selskapene har skjønt at de taper enda flere tittere på å avslutte uten å konkludere med noe!

Blir spennende å se... De gjør det samme med Vanished og kidnapped og Smith

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man skal få tak i tv-episodene nå? Når jeg går inn på ABC og skal se på Day Break så står det at jeg ikke er fra USA og får derfor ikke sett Noen måte å komme seg utenom dette på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •