Disney klassikere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Disney klassikere

ENDELIG !!! Da er omsider samtlige 44 Disney klassikere ute på DVD. Fra Snehvit og de syv dvergene (1937) frem til Q-gjengen (2004) Det har tatt noen år å samle disse siden DVD formatet ble "allemannseie". Men endelig får jeg si. Jeg har siden høsten 2005 lurt på når de siste 6 filmene i denne serien kom ut, og tidligere i høst så ble endelig Den Lille Havfruen (1989) annonsert utgitt den 1 november 2006. Etter en kjapp titt på cdon, så jeg til min glede at de 5 resterende filmene (Melody Time, Make Mine Music, The Adventures of Ichabod and Mr. Toad, The Three Caballeros og Saludos Amigos) også ble gitt ut i samme slengen

Så nå er disse filmene ute i en begrenset periode, før de blir dratt inn igjen for så å dukke opp igjen om 5-10 år som er vinduet til Disney. Men det skal ikke forundre meg om de kommer på Blue Ray/Hd-DVD også.. Enste som er kjipt er at SF Norge valgte å ha nummerering på ryggen av coverne, noe Sandrew Metronome ikke hadde, slik at det er 10 filmer som ikke er nummerert. (5 er mulig å skaffe)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt 45 klassikere som er gitt ut nå. Den siste Disney filmen som inngår blandt klassikere er Lille Kylling, denne er Disney klassiker nr.45. Bare å se på denne linken for å få dette bekreftet: Walt Disney Klassikere

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det, ser man det. Du har jaggu rett. Jeg visste ikke at Lille Kylling var en klassiker før du nevnte det nå. Men den er bestillt og er underveis

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Ser man det, ser man det. Du har jaggu rett. Jeg visste ikke at Lille Kylling var en klassiker før du nevnte det nå. Men den er bestillt og er underveis
    Hei,
    vet du om de kommer med norsk tale også eller bare norsk tekst?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis kun det siste. Syns det blir feil å dubbe filmer uansett hva grunnen er. Originalt er alltid bedre. Barna får lære seg å lese Var ikke no problem å ha det gøy med engelsk språklig Disney klassikere i gamledager

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Alle jeg har fått tak i. Dvs. 23 stk. Har både norsk tale, og norsk tekst. Går ut ifra at dette gjelder alle.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Forhåpentligvis kun det siste. Syns det blir feil å dubbe filmer uansett hva grunnen er. Originalt er alltid bedre. Barna får lære seg å lese Var ikke no problem å ha det gøy med engelsk språklig Disney klassikere i gamledager
    Er i utgangspunktet helt enig med deg, men sliter litt med leseferdighetene hos 2åringen min foreløpig. Får trene litt mer på bokstavene framover :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Hei,
    vet du om de kommer med norsk tale også eller bare norsk tekst?
    Melody Time, Make Mine Music, The Adventures of Ichabod and Mr. Toad, The Three Caballeros og Saludos Amigos er kun med Norsk Tekst. Hvorfor disse filmene ikke følger "standaren" til resten av Disney Klassikerne vet jeg ikke, men det er vel de mest "ukjente" filmene, slik at de ville vel droppe dubbing pga kostnader tenker jeg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melody Time, Make Mine Music, The Adventures of Ichabod and Mr. Toad, The Three Caballeros og Saludos Amigos er kun med Norsk Tekst. Hvorfor disse filmene ikke følger "standaren" til resten av Disney Klassikerne vet jeg ikke, men det er vel de mest "ukjente" filmene, slik at de ville vel droppe dubbing pga kostnader tenker jeg.
    Du har sikkert rett! Mener jeg så disse filmene samlet i en boks på platekompaniet til rundt 300 her om dagen, så det er verdt investeringen uansett for å få samlingen komplett :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Du har sikkert rett! Mener jeg så disse filmene samlet i en boks på platekompaniet til rundt 300 her om dagen, så det er verdt investeringen uansett for å få samlingen komplett :-)
    Helt klart. Du har vel Lille Kylling også, som er den siste klassikeren? Altså nummer 45?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Du har vel Lille Kylling også, som er den siste klassikeren? Altså nummer 45?
    Jada, den er forlengst i hus. Mangler en og annen innimellom, men nå skal jeg ta meg et raid så jeg får samlingen komplett :-)

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg oppe i 40 stk (mangler kun 6) :-D Og 2 av disse vet jeg kommer i nær fremtid (Jungelboken og The Fox and the Hound/To Gode Venner). Vet det er 3-4 til som er tilgjengelige på sone 1 men 38 av 40 av mine er nummerert på ryggen så vil gjerne ha nr der dette er mulig + greit med den norske dubbingen (selv om dubbing er fy skam) hvis noen unger vil se de. Det er jo tross alt barnefilmer så da får det gå :-?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vi (jeg, kona og barna) driver også å samler på disse, fortrinnsvis med nummer på ryggen. Er det noen av dere som gidder å skrive opp en komplett liste over hvilke filmer dette er? Dersom dere i tillegg gidder å nevne hvor man kan få tak i dem ville jeg vært supertakknemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liste i link i andre post

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Abbor
    liste i link i andre post
    ops: oops.. må visst lære meg å lese. Takk skal du ha.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    tja - Løvenes konge er ikke helt det samme uten Åsleik Engmark & Yngvar Numme som h.h.v Timon & Pumba...............

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    tja - Løvenes konge er ikke helt det samme uten Åsleik Engmark & Yngvar Numme som h.h.v Timon & Pumba...............
    Faktisk så er akkurat den filmen en jeg liker på norsk. Så den er jeg med på. Men kan ikke si å huske noen andre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Villdyr er klassiker nr. 46. Så den på Rema 1000 i dag og da sto det 46 på siden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Lurte også på hvem som ikke har kommet med gullnummer på ryggen? Etter det jeg har funnet ut er det Fantasia og Fantasia 2000. Noen flere?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det kun fantasia 2000 (Har ikke sett Fantasia, så vet ikke med den) som har kommet uten gullnummer. Nå kommer faktisk klassiker nummer 47, som er familien robinson. Den kommer 5. desember.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •