Disney klassikere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er Fantasia, 101 Dalmatinere og Fantasia 2000 som ikke har kommet med gullnr. enda.

Da var samlingen komplett fra nr. 1 - 47!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rykte sier vist at det finnes en pakke med 45 filmer og noen pixar filmer for alternativ nedlasting..

man kan vel bare drømme lenge om finne en sånn sammling ferdig på HD i salg

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er kommet en samleboks fra Disney med 20 forskjellige klassikere. Boksen koster 1799,- på Elkjøp og platekompaniet. Det er ikke de 20 første, virker som et tilfeldig utvalg. Boksen er veldig fin å se på, virker veldig eksklusiv.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er Fantasia, 101 Dalmatinere og Fantasia 2000 som ikke har kommet med gullnr. enda.

Hvor finner du de?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B

101 dalmatinere så jeg med gullnummer på mix i dag... men har herkules kommet med gullnummer den sliter jeg med å finnes?

Hva mener du de bare er til salgs en begrenset periode disse tidlige filmene som saludos caballeros? er det sant? gjelder det alle eller bare akkurat dem?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herkules skal være mulig å få tak i med gullnummer. 101 Dalmantinere kom for ei lita stund siden med gullnr.
    Det gjelder alle Disney klassikere. De er til salgs ei stund så blir de trukket tilbake for så å gis ut på nytt etter noen år.

Ei grei oversikt over hva som er mulig å få tak i nå finnes her:
    http://www.cdon.com/shop.phtml?nav=1...owlist=1828887
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nå samlet 42 klassikere.

Har i dag 42 disney klassikere.

Kjøpte Robin Hood i spesialutgave hos spaceworld i dag.

Alle mine dvd plater er med gull nr på ryggen.
    Mangler nr 1 Snehvit - 2 Pinocchio - 3 Fantasia - 30 Skjønnheten og Udyret - 38 Fantasia 2000.

Håper disse snart kommer i ny utgave.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... så må man for pokker kjøpe 47 filmer på nytt igjen da.... på Blu-ray....

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    ... så må man for pokker kjøpe 47 filmer på nytt igjen da.... på Blu-ray....
    Det gidder jeg ihvertfall ikke... Man bruker jo år og dag på å få samlet disse filmene siden de til stadighet blir trukket ut av markedet. Nå mangler jeg kun Snøhvit, Fantasia og Skjønnheten og Udyret. Har Fantsia 2000, men den er uten gullnummer på da, så må vel skaffe meg den etthvert også...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinocchio kommer på Blu-ray og DVD i mars. Pinocchio - 70-års Jubileumsutgave (BLU-RAY) - Platekompaniet Film

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er vel også hvor mye bedre mange av disse tegnefilmene kan bli selvom de kommer på blu-ray. Kilde materiale er ikke akkurat "fresh"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der, det kan ikke bli SÅ mye bedre... Fant noen release datoer på de siste filmene som jeg venter på!

Beauty And The Beast (2010)
    Disney's Platinum Edition DVD & Blu-ray Slate for 2009, 2010, 2011 - Press Release - UltimateDisney.com
    Beauty in the Beast Platinum Edition will be available in fall 2010.
    Snow White And The Seven Dwarfs (October 6th, 2009)
    Snow White and the Seven Dwarfs (1937 film) - Wikipedia, the free encyclopedia
    It is due to be released again as a Platinum Edition DVD on October 6, 2009, making it the first Disney film to have two different Platinum Edition DVDs. On the same day, a high definition Blu-Ray version of the film will be released, launching the worldwide Disney BD-Live network.
    Fantasia (2010) and Fantasia 2000 (2010)
    Disney's Platinum Edition DVD & Blu-ray Slate for 2009, 2010, 2011 - Press Release - UltimateDisney.com
    Walt Disney’s experimental masterpiece Fantasia won two honorary Oscars for its innovative use of animation and music. Most recently released in 2000, the restored and remastered Fantasia Platinum Edition will be available in 2010. Alongside this release, a newly restored and remastered Fantasia 2000 Platinum Edition, will be available. Fantasia 2000 begins where its predecessor, Fantasia, left off, with seven completely new segments and the return of the popular “The Sorcerer’s Apprentice”, featuring breathtaking images coupled with classical music favorites.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klassikere?

Jeg er en "Disney-tilhenger" selv, men har ikke helt skjønt dette "klassiker"-opplegget. Er det de selv som har gitt klassiker-status på samtlige av sine animasjons-utgivelser?

Vanligvis så bør vel en film ha noen år på baken før den kan betraktes som klassiker? At Tornerose er en klassiker kan jeg gå med på, men Lille Kylling?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt om det her på Wikipedia: Walt Disney Classics - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En annen ting er vel også hvor mye bedre mange av disse tegnefilmene kan bli selvom de kommer på blu-ray. Kilde materiale er ikke akkurat "fresh"
    hehe... tror ikke de tegnet de første filmene i 1080p nei

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er en "Disney-tilhenger" selv, men har ikke helt skjønt dette "klassiker"-opplegget. Er det de selv som har gitt klassiker-status på samtlige av sine animasjons-utgivelser?

Vanligvis så bør vel en film ha noen år på baken før den kan betraktes som klassiker? At Tornerose er en klassiker kan jeg gå med på, men Lille Kylling?
    Her er en bedre oversikt over Walt Disney klassikere og rekkefølgen.

Liste over Disneys klassikere - Wikipedia

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i og med at jeg ikke har noen av disse filmene, så er vell tiden inne for å begynne å samle på dem nå, på blu ray 10 år det tar å få tak i alle sammen??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    i og med at jeg ikke har noen av disse filmene, så er vell tiden inne for å begynne å samle på dem nå, på blu ray 10 år det tar å få tak i alle sammen??
    Ja, det er vel ikke helt usannsynlig. De har gitt ut 2 filmer i året sånn cirka den siste tiden. Jeg begynner heldigvis og nærme meg slutten på dvd'ene, bare 3 igjen!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    hehe... tror ikke de tegnet de første filmene i 1080p nei
    Nei, de tegnet dem for hånd, noe som kan sammenlignes med "uendelig" oppløsning ettersom de ikke består av pixler. I tillegg er de stort sett avfotografert med 35 mm film, noe som i praksis gir røft sett 6 ganger så høy oppløsning som 1080p (om man kan regne analoge filmpunkter som pixler). Jeg ser også for meg at noen av filmene er avfotografert i 70-mm, noe som gir røft sett 4 ganger så høy oppløsning som 35-mm, eller 24 ganger så høy oppløsning som 1080p.

For å dra en konklusjon: Ja, Blu-Ray har absolutt noe for seg for disse filmene. Jeg så forøvrig Patton (1970) i går på Blu-Ray, som er filmet i 70 mm, og bildet er muligens det råeste av alle 30 Blu-Rayene jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disney er bare RÅ fett! Har kjøpt nærmest alt av Dis ney utgivelser på DVD de siste årene. FABOLOUS!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •