Quentin Tarrantino talentløs eller geni ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Quentin Tarrantino talentløs eller geni ?

Hva mener dere ?

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra Pulp Fiction - GENI!!
    Ut i fra siste filmen, Hostel - talentløs!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tarantino!!!!

Med Pulp Fiction på CV'en burde det ikke være mye tvil, mannen er et geni. Hva resten han har gjort så er jeg mer nyansert i min bedømmelse men kan vel si at han er en trendsetter og et foregangsbilde for andre.
    Men Kill Bill 1&2 er det nok større grunn til å sette spørsmålstegn ved om noen spør meg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av delene.
    Han er en meget dyktig filmskaper som lager noe helt originalt og med tydelig egenidentitet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grindhouse med Robert Rodriguez som "med director" kan bli spennende . Blir nok mye blod og gørr der .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hostel var dårlig ja, men det var vel ikke hans film? han var vel bare gjeste et eller annet eller noe sånt? var jo ikke hovedsaklig hans film? eller tar jeg helt feil?

Men mannen er vel nesten å regne som et geni! Pulp Fiction, er genial. Resorvoir dogs er også en veldig veldig god film. I tillegg så er han vel manusforfatter til True Romance f.eks som også er en veldig kul film. Kul rolle av brad pitt forresten!

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke. Det virket ikke som en Tarrantino film...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Directed by
    Eli Roth

Written by
    Eli Roth

Tarantino har peil han:P

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke en tarantino film.. Den er laget av Eli Roth, han som lagde Cabin fever.. Skrekkfilmer med bra potensiale, bra story, men som allikevel ender opp dårlig..

Utenpå coveret står det PRESENTED by Quentin.. ikke DIRECTED..
    Quentin er heller ikke med på noe av bonusmaterialet, så hva han har med saken vet jeg ikke..

Thumps up for Quentin!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor hadde han vært i dag uten Pulp Fiction? Filmen var (er?) grensesprengende på flere måter, og uten tvil en genial film. Men hva om From dusk too dawn skulle vært hans første film (var ikke det tarrantino)...? Tipper han kun hadde vært "annerkjent" som nok en b-film produsent da.

Kill Bill har et par kule effekter og vinklinger, men for å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor de filmene var så hypet opp.

Running Scared har til og med en "approved by Tarrantino" logo bak på coveret. Hva f*** er vitsen med det? Etter min mening er Running scared bedre enn 95% av alle filmene til Tarrantino, så det skulle bare mangle.

Det er kanskje en grunn til at Pulp Fiction ikke har fått en etterfølger slik som de fleste andre hollywood blockbusters?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarantino skrev manus til From Dusk Till Dawn, regien var ved Rodriquez. Gjennombruddet med kom med True Romance (manus) og Reservoir Dogs (manus, regi, birolle). Han var helt klart et navn også før Pulp Fiction.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    From dusk till dawn er heller ikke en Tarantinofilm, men han har skrevet manuset og spiller en av rollene i filmen.

Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown og Kill Bill filmene er vel de som regnes som hans filmer.

Det finnes mange filmer som har navnet hans på coveret, enten fordi han har spyttet i en del penger eller det er gjennom hans produksjonsselskap. Et eksempel utenom Hostel er:

En ganske dårlig film som ikke Tarantino har noe særlig med å gjøre, men som gjerne lar navnet hans pryde coveret.

Om Tarantino er geni eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men at han virkelig brenner for det han driver med er det ikke tvil om. Han har en evne til å formidle historier med minneverdige replikker, kule karakterer og musikk som nok mange i bransjen misunner han.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jackie Brown hadde jeg faktisk glemt. Litt i samme stil som Pulp Fiction... Syntes den er ganske bra.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ingen av delene.
    Han er en meget dyktig filmskaper som lager noe helt originalt og med tydelig egenidentitet.
    Er faktisk langt på vei enig i med deg der, og det jeg forbinder med Tarrantino filmer er en handling med en serdeles forvirrende tids akse, og en ofte til tider ufattelig brutal og blod forherligende handling.

Problemet er vel etter vært at dette også blir forutsigbart og kjedelig å se på i film etter film, og han er vel mer en filmskaper med en tydelig egen identitet som lager filmer som har den kvaliteten at de skaper mye blest rundt seg så de fort får en kult status og derfor selger.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kill Bill har et par kule effekter og vinklinger, men for å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor de filmene var så hypet opp.

FULLSTENDIG ENIG!

Kjøpte desverre Kill bill vol 1 og 2, 10 minutter før kill bill skulle slutte orket jeg ikke mer forutsigbar sverdkamp... Quentin Tarrantino skylder meg ca 2 timer, og jeg vil ha de tilbake!!

Forøvrig er han IKKE talentløs, han er en filmskaper som har markert seg og dyrket sin egen stil, for meg er "Kill Bill" noe av det kjedeligste jeg har sett. "Pulp Fiction" og "Reservoir Dogs" er derimot meget bra filmer.

Smak og behag antar jeg men uendelig lange og forutsigbare sverdkamper appelerer ikke til meg.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vi utifra at vi snakker om alle hans filmer der han står som director, så har jeg sett de alle mange ganger(minus My Best Friends Birthday) og syns de alle er knall underholdning Mulig jeg er en enkel mann som liker enkel underholdning
    Tim Roth i Four Rooms/Reservoir Dogs er bare konge!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første suger Hostel utrolig hardt! Er et hån mot tarentino at navnet hans er på coveret av den dårlige filmen.

Har faktisk ikke sett pulp fiction (skal se den, får sånn a touch of tarantino snart, så det det med ro folkens).

Reservoir dogs derimot, veldig uengasjerende film hvor dialogen består av 50% banning. ikke noe å rope hurra for hvertfall.

Fatter heller ikke hvorfor han skulle "QT presents Hero". Hero er for meg, en av de bestene filmene noensinne laget, og trenger absolutt ikke noe "promotion" av han.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown, Kill Bill volume 2 er genialt!

Kill Bill volume 1 er snodig.....

CSI med tarantino er den eneste CSI episoden eg har sett og digget vilt!

Han kan sakene, men man ser med en gang om en film er "real" tarantino eller som mange eksempler under: produced, sponsored, omtalt av tarantino og alle teite ting! Latterlig å selge filmer bare av den grunn, for han taper navnet sitt betraktelig for hver gang en dritt film står med hans navn på!

Eg vil si han er kongeflink å lage sin type filmer! Enten liker man stilen, eller ikke!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarantino lager fryktelig underholdende og av og til grensesprengende filmer, men å kalle ham geni blir vel litt overdrivet. Men har stor sans for filmene hans.

Personlig syns jeg "4 rom" er en av de beste.

Newcomer faceman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må bare si kort og godt at mannen er en brilliant filmskaper.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •