Quentin Tarrantino talentløs eller geni ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var på kino (!!) i går og så INGLORIUS BASTERDS!

Man kan si mye om Tarantino
    Man kan si mye om Brad Pitt
    Man kan sikkert si mye om lydvaliteten på Fønix kino i Kristiansand

Men at dette er en stor film, det vil jeg hevde!

Regi, skuespilleri = terningkast 6
    Bilde/Lyd = terningkast 4 1/2
    Plott/handling = 1 eller 6 (forklaring her vil ødelegge for de som ikke har sett filmen ennå)

Alt i alt en viktig og tankevekkende film.

ps! ønsker du å se denne filmen fordi du vil se en tradisjonell 2.verdenskrig-film, da bør du revurdere

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Var på kino (!!) i går og så INGLORIUS BASTERDS!

Man kan si mye om Tarantino
    Man kan si mye om Brad Pitt
    Man kan sikkert si mye om lydvaliteten på Fønix kino i Kristiansand

Men at dette er en stor film, det vil jeg hevde!

Regi, skuespilleri = terningkast 6
    Bilde/Lyd = terningkast 4 1/2
    Plott/handling = 1 eller 6 (forklaring her vil ødelegge for de som ikke har sett filmen ennå)

Alt i alt en viktig og tankevekkende film.

ps! ønsker du å se denne filmen fordi du vil se en tradisjonell 2.verdenskrig-film, da bør du revurdere
    Nå er jo heller ikke den italienske orginalen ( Inglorious Bastards fra 1978 ) noen typisk 2.verdenskrig film...

Men absolutt en artig film å lagen en remake av:-D :-D :-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Inglorious Basterds" er ikke en remake av "The Inglorious Bastards", selv om tittelen på filmen visstnok har hentet inspirasjon fra den italienske filmen.

Ref wiki (spoilers!):
    Inglourious Basterds - Wikipedia, the free encyclopedia
    The Inglorious Bastards - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    "Inglorious Basterds" er ikke en remake av "The Inglorious Bastards", selv om tittelen på filmen visstnok har hentet inspirasjon fra den italienske filmen.

Ref wiki (spoilers!):
    Inglourious Basterds - Wikipedia, the free encyclopedia
    The Inglorious Bastards - Wikipedia, the free encyclopedia
    Se der ja.. Hadde jeg bare giddet å lest alt før så hadde jeg kanskje fått det med meg ops:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inglourious Basterds

Ser her i forumet at folk synes at denne filmen er bra. Jeg har akkurat vært på kino og sett mesteparten av denne jeg gikk. Jeg må være ærlig å si at jeg ble mega skuffa. Jeg satt og kjeda meg. Enten har jeg en dårlig dag eller så er dette en litt for sær film for meg. Fikk sjokk når jeg ser at denne filmen har fått en snitt karakter 8,7 på IMDB av 42,800

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geni!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen i helga og syntes den var drittøff. Men du MÅ nok være litt Tarantino fan for og like den.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så filmen i helga og syntes den var drittøff. Men du MÅ nok være litt Tarantino fan for og like den.
    Kan si meg enig i dette, og jeg er ingen Taratino fan men Inglorious Basterds er noe av det kuleste og mest gjennomførte jeg har sett på lenge! Fy **** så artig! Men mest pga. Brad Pitt vil jeg si. Han gjør en fabelaktig jobb, og den artige rollen hans kunne gjerne hatt sin egen film. Dessuten er dialogen helt genial og alle samtaler (som kan bli noe lange av og til) leder til et viktig poeng. Men scenene med "the basterds" er definitivt de artigste

Har dere fått dere med at Ken Duken som spiller Siegfried Fehmer i Max Manus har en bitteliten rolle i filmen? Han ene menige som sitter nedi kjelleren... :-D

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne på kinoen i går og føyer meg i rekken av dem som liker den.

Sorthumor på sitt aller beste, utrolig glad for at det ble med gutta og at jeg ikke dro kona med.

Fantastisk hvordan de bruker skuespillere som gjerne assosierer med andre karakterer som f.eks Mike Myers. Satt sikkert 3-400* gutter i salen som fniste som småjenter store deler av filmen.

Så karakteren er geni, selv om enkelte visuelle element er noe drøye.

*Edit: Må moderere antallet litt, salen har bare plass til 295 (Sal 1 Sandnes) så 200 gutter er nok mer passende

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geni!

[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BxYHxJahzmU&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd 311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BxYHxJahzmU&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd 311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydepunkt;

[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cvLBm6Hz9tE&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd 311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cvLBm6Hz9tE&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd 311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen beskriver Tarantino filmene som uforutsigbare, i mine øyne og ører er imidlertid forutsigbar det første jeg tenker på når Tarantino nevnes i filmsammenheng.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarantino, talentløs eller geni? Å si noe om en annen forteller vanligvis noe om en selv, men morsomt hadde det vært å vite hva Tarantino selv mente. Om han ville kreve andre karakteristikker – og hvilke da? Kjenner ikke hans bakgrunn godt nok til å uttale meg om personen Tarantino, selv om det synes som om han investerer mye av sin person som filmskaperen.

Han gir dog inntrykk av å gi mer eller mindre blaffen i hvordan han bedømmes, så lenge han vet han leverer et gjenkjennelig produkt. Mannen er jo et varemerke hva man enn mener om det han står bak. Drister meg likevel til å påstå han er fanga av sin egen stil og at uttrykket ikke alltid synes ektefølt, (gjentakelser av effekter, tidsbrudd og ukronologisk hendelsesløp). Men det er jo også språket som folk forventer. Dessuten måles filmnyheter og dramaturgiske /filmatiske elementer i forhold til tidsuttrykk og hvordan filmspråket i blockbustere forventes å være.

Hvis genialitet er oppnåelig og ikke et for sterkt uttrykk, er han vel det da, - i hvert fall nyskapende og dristig men sikkert også sta, oppfinnsom og nerdete og med tro på seg selv. Morsomt at han benytter seg av andre uttrykksformer enn kun levende bilder, miljølyder, replikker og stemningsforsterkende musikk/lyder. Tenker på bruken av populærkulle og ”kiosklitterære” uttrykksformer, med for eksempel musikken langt framme i ruta og uvanlige/nye måter å fortelle på. Selvfølgelig har andre brukt samme effekter og dramaturgiske grep før ham, men ofte ikke alle effektene samtidig.

Det som til sist blir avgjørende for eksperimentlyst, originalitet og nyskapning fra regissørens side vil uansett bero på villighet hos produsenter og glød fra pengefolk til å få prosjektene realisert. Her kan man jo tillegge T. et helt lite geni, nemlig i det å skape tillit og skaffe investorer. Tenk over hvilket gedigne maskineri filmindustrien er! Ingen av delene er isolert fra de andre, og noen må ha en viss oversikt. Tror ikke den vanlige, pengetellende investor er i stand til å sette seg inn i T.s fantasiunivers eller tenkning. Og genialitet og det nye og uvante gjenkjenner en ikke før en er vitne til det, fordi det aldri har vært gjort før. Derfor skal det litt til for å overbevise en gnien produsent. Men nå snakker jeg om ting jeg ikke vet nok om igjen..

Ville uansett sett en film som Quentin Tarantino står bak før en av Uwe Boll, men unngår ikke for enhver pris sistnevnte. Å se mye forskjellig gjør en til en bedre publikummer så lenge en ser aktivt, tror jeg helt sikkert.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •