Har "The Simpsons" blitt kjedelig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har "The Simpsons" blitt kjedelig?

Jeg snakker da om de ny sesongene som går på tv3 (tror det er ses 16 eller 17). Jeg synes det virker som om de er helt tomme for ideer. Et eksempel på dette er den økende mengden av "musikalske" episoder hvor det en eller flere ganger blir synging akkurat som i en musikal. Eller at karakterene nesten parodierer seg selv. Hvor mange ganger skal homer hyle i løpet av en episode??? Personlig synes jeg "The Simpsons" begynte å gå nedover for flere sesonger siden. Det har ikke lenger noe sjel og for meg som har fulgt de gule vennene våre siden de kom på norske tv-skjermer er dette trist.
    Jeg liker fortsatt de litt eldre sesongene og ses 1-7 er allerede i dvd samlingen, men slik som det har blitt nå tviler jeg på at jeg kommer til å skaffe meg alle sesongene.

The Simpsons har blitt som en 90 år gammel dame som ligger for døden og holdes kunstig i live av en maskin. Det er tydeligvis noen som ikke vil dra ut kontakten selv om de beste årene definitivt er over.

Jeg har egentlig fått mer sans for Futurama og Family Guy

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes sesong 18 virkelig holder stand
    Men om jeg skal måle i personlige latterutbrudd per episode kommer både South Park og Family Guy høyere på lista..

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nyeste episodene av The Simpsons som går på Tv3 synes jeg holder stand. Homer har utviklet seg til å bli dummere og dummere i årenes løp, og dette synes jeg hever kvaliteten i noen grad. Dersom du tar en titt på sesong 1 og delvis sesong 2 så minner disse episodene om en tegneserie versjon av serier som "Full House" og "Step by Step". Familiy Guy er plagiat (ble nylig parodiert på The Simpsons) , mens Futurama er et godt alternativ til The Simpsons.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synest faktisk det er en bra utvikling på serien... kan si meg enig i at det noen ganger er for mye "musikal" preg, men jeg har sansen for at vi får flere episoder basert på bi-karakterene i Springfield

men ingen er i nærheten av Homer seff

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    varier veldig fra episode til episode syns jeg egentlig!
    synd dem drepte futurama etter 5 sesonger , men han har kanskje mer enn nok med the simpsons?

kan ikke si jeg er noe fan av family guy heller :\

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, jeg har sett ses 1 og 2 fra simpsons og det var nok ikke de beste. Som med de fleste serier tar det litt tide før karakterene vokser. Men jeg synes at simpsons har nådd toppen for et par sesonger siden og at burde gitt seg.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Familiy Guy er plagiat (ble nylig parodiert på The Simpsons).
    Akkurat som Simpsons i sin tid ble kalt plagiat av flintstones. Selvom noen av tingene er de samme betyr ikke dette at det er plagiat! Men til spørsmålet, nei, simpsons har ikke blirr kjedelig...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mMy
    synd dem drepte futurama etter 5 sesonger
    OT: Comedy Central har kjøpt Futurama og skal i første omgang produsere 13 nye episoder. Er ikke sikker på når det kommer til norge, men tror det kommer i starten av 2007 i USA. Så da er det bare å glede seg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    OT: Comedy Central har kjøpt Futurama og skal i første omgang produsere 13 nye episoder. Er ikke sikker på når det kommer til norge, men tror det kommer i starten av 2007 i USA. Så da er det bare å glede seg
    Wohoo! Til tider synes jeg Futurama er bedre enn Simpsons.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 'Simpsons' har definitivt tapt seg de siste sesongene. Serien begynner rett og slett å bli kjedelig. Det virker som om skaperne er kommet inn i et spor der de kan lage episode på episode etter en ferdig oppskrift, men evnen til å underholde og sjokkere ligger på et minimum. Selvfølgelig er det noen av de nyere episodene som er bedre enn andre, men det begynner å bli langt mellom godbitene.

Heldigvis er det flere andre serier i noenlunde samme sjanger, personlig følger jeg med på 'Family Guy', 'American Dad' og 'South Park', og for tiden liker jeg disse betraktelig bedre enn 'Simpsons'.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiaiaiai Marantz! De kommer med godt nytt! Futurama er sjefs!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Simpsons er jo konge!!!

Simpsons har alltid vært veldig artig,å syns bare det blir bedre å bedre.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter ja :-D
    var det ikke sånn at simpsons skal gi seg etter sesong 19? kanskje han kunne konsentrert seg om futurama igjen?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig at Simpsons har, eller har snart møtt veggen. South Park derimot, holder seg like godt. Forøvrig begynner neste halvdel av sesong 10 den 4 oktober

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et langvarig kjærlighetsforhold til denne serien, men må anerkjenne at den virkelig ikke er så veldig bra lengre nå.

Etter gullalderen, sesong 3-7 (kanskje litt lengre for noen) har det gått jevnt og trudd nedover og stabilisert seg på ett middelmådig nivå. I de tre-fire siste sesongene har det vært lenge mellom høydepunktene. Jeg hadde håp for sesong 18, men de tre siste episode har bare vært "greie nok". Det serien flyter på nå for min del er at mange av karakterene i seg selv er morsomme - jeg humrer bare av synet av Homer eller Burns på gamle minner. Hadde serien debutert med episodene i ses 17 eller 18 så tror jeg den hadde blitt kansellert ganske kjapt.

MEN når det er sagt; så har finnes det ingen andre serier som har gitt meg så mye intelligent underholdning opp gjennom årene- og jeg tror aldri noen annen serie vil gjøre det. Jeg har sikkert sett de fleste episodene (ihvertfall fra gullalderen) minst 2-3 ganger, og jeg kan garantere det blir flere. Jeg liker både futurama og family guy, men de når ikke simpsons til barts knær, ihvertfall ikke family guy,

Simpsons for meg nå er som en katt man har hatt i 20 år. Den er kanskje døv, blind, halt og miger på gulvet, men man håper fremdeles at den har mange år i seg selv om den bare blir kleinere, og gruer seg til den dagen den sier takk for seg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sangklippet sier egentlig ingenting... Det finnes nok av dårlige filmer med bra trailere. For ordens skyld, jeg stemte selv at det fortsatt er ok men at det finnes andre alternativer. Jeg koser meg fortsatt med de gamle sesongene, men de nye synes jeg det blir alt for lenge mellom det som er morsomt.

Forresten, hva slags nerder gidder å se etter om 2 forskjellige karakterer fra 2 forskjellige serier faller ned fra et liknende fjell.....? T

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mMy
    varier veldig fra episode til episode syns jeg egentlig!
    synd dem drepte futurama etter 5 sesonger , men han har kanskje mer enn nok med the simpsons?

kan ikke si jeg er noe fan av family guy heller :\
    5 sesonger???
    Hvorfor finnes bare 4 av disse på DVD???

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    5 sesonger???
    Hvorfor finnes bare 4 av disse på DVD???
    Det finnes bare 4 sesonger. Men jeg har sett at enkelte land har delt 4 sesonger inn i 5. Det samme er faktisk gjort med family guy. dvd boksen med sesong 4 er egentlig bare halve sesong 4, mens det som kalles sesong 5 er 2.halvdel av sesong 4... merkelig, men de tjener vel noen kroner ekstra på det

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes bare 4 sesonger. Men jeg har sett at enkelte land har delt 4 sesonger inn i 5. Det samme er faktisk gjort med family guy. dvd boksen med sesong 4 er egentlig bare halve sesong 4, mens det som kalles sesong 5 er 2.halvdel av sesong 4... merkelig, men de tjener vel noen kroner ekstra på det
    Etter å ha googlet litt har jeg kommet frem til at DVDen (sesong 4)
    inneholder alle episodene (18 stk) Så da er egentlig jeg happy :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •