Omtale: Click (kinoversjon)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omtale: Click (kinoversjon)

Vi møter Adam Sandler i rollen som Michael Newman, gift med Donna (Kate Beckinsale) og med 2 barn og en hund. Med andre ord den klassiske kjernefamilien. Michael er arkitekt og tilbringer stadig mer tid på jobben i håp om å bli partner i firmaet, noe som går utover familieidyllen. En dag da Michael er i butikken "Bed, Bath&Beyond" for å kjøpe en universalfjernkontroll havner han i "beyond" avdelingen hvor han møter den noe snodige Morty (Cristopher Walken) som tar han med til "way beyond" avdelingen for å vise ham den ultimate fjernkontrollen....

Etter kort tid innser Michael at fjernkontrollen ikke bare kan kontrollere tv`n hans, men også tiden. Han kan "mute" ubehagelige lyder som f.eks en kranglete kone eller en bjeffende hund. Han kan spole tiden fremover for å slippe kjedelige ting som 3 måneders overtidsjobbing og kjedelige familiemiddager er over før det begynte. I tilegg kan han gå tilbake i tid og bl.a se sin egen unnfangelse og finne ut hva som er "sangen" til han og kona. Han blir mer og mer avhengig av den lille dingsen som tilsynelatende gjør hverdagen lekende lett.
    Men alt dette får selvølgelig konsekvenser noe man får se etterhvert....

Filmen er i kjent Adam Sandler stil hvor familie og kjærlighet er hovedingrediens, litt prompehumor, folk som får et ballespark eller to og med litt moral mot slutten. Adam Sandler er kanskje ikke den beste skuespilleren, men en likandes kar er han ihvertfall. Cristopher Walken gjør (som alltid) en fin jobb som den eksentriske "Morty" og Kate Beckinsale leverer også en helt grei prestasjon. Dette er uansett ikke en filmtype som er avhengig av skuespillerprestasjoner på oscar-nivå.

Lyd og bildekvalitet blir indiviuelt fra kino til kino så den biten er ikke noe poeng å pirke borti.

Filmen føyer seg vel fint inn i rekken med Sandler`s øvrige filmer uten de helt store høydepunktene, selv om jeg synes den hadde en artig vri (hvem har vel ikke drømt om å eie nettopp en fjernkontroll som kan styre alt ).
    Har du likt de tidligere filmene til Adam Sandler er det helt trygt å ta seg en tur på kino eller kjøpe filmen når den kommer på dvd. Synes du Big Daddy og Mr.Deeds var elendige er sansynligheten for at "Click" faller i smak relativt liten.

Terningkast: 4

NB!
    Nok en gang fikk jeg bekreftet at film er best hjemme. For det første satt det som vanlig et fjols bak meg som sitter og trykker de jæ*** føttene sine i seteryggen hele tiden, foruten at vedkommende brukte så lang tid på å fatte vitsene at han humret og lo for seg selv mens alle andre var stille. Når de "kompliserte" vitsene ble for vanskelige å oppfatte satt han og småpratet med sidenmannen. Om jeg hadde hatt en fjernkontroll som kunne pause tiden ville jeg gjort som Sandler gjør med sin sjef og gitt ham et par heftige slag i trynet før jeg trykket på play igjen...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle fika til han så kjerringhyla hans gjalla i kinosalen...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gledet meg litt til denne filmen eg! Ser ut som av traileren at den kan ha noen gode poenger! Men så er d jo mange trailere som viser absolutt alt som faktisk er vits å få med seg i filmen!

Blir spanande!

Newcomer chFresh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

filmen

synes filmen ble litt feil lagt fram i traileren.
    virket mest som en ren komedie der, noe den ikke var, men jeg likte filmen veldig godt. bare ikke forvent en ren komedie, som tidligere nevnt

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig... hadde en mistanke om d ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes filmen var kjempemorsom til tider og til tider kunne den være ganske trist og dramatisk.men absolutt verdt å se!
    likte filmen kjempegodt og gir den terningkast 5 innenfor sjangeren.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne hjemme og lo som en ape..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •