Return of the King(ingen spoilere)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Return of the King(ingen spoilere)

Var på premieren i natt. Dette var en verdig og mektig slutt på et filmepos som uten tvil vil gå over i historien og bli noe en hver filmskaper kommer til å prøve å strekke seg etter.

Slagscenene er mektige og rørende. Skuespillerene gjør en god jobb. Effektene er formidable.

Det eneste jeg har å utsette på filmen er at den er altfor kort. En time lenger burde være et minimum. Nå gleder jeg meg bare enormt til extended versjonen kommer om et års tid. Mer ventetid...

Dra på denne så snart som mulig.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på den i kveld, og gleder meg enormt. Har ein venn som satt 10 timer+ på kino igår fra halv fem til nesten halv fire. Bergen kino sendte alle tre på rad med matservering mellom filmene, fekk desverre ikkje billett til det. Men eg kan ta maratonkveld når siste extended versonen er ute på min eigen lille kino 8)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat og så den på Colosseum. Kan bare si en ting: Helt rått! Spesielt krigsscenene, som får krigsscenene i både Braveheart og Gladiator til å se ut som nissekamp...

Dette er en film som bare må sees, selv for de som ikke kan fordra trynet til Frodo.

Jeg synes den var lang nok til å se på kino, men gleder meg selvsagt enormt til extended edition! Men akk, så altfor lang ventetid

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nett vært og sett den eg og

Det var ein verdig avslutning på dei to foregående filmene, og ein film alle bør ha med seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i Oslo Spektrum, noe som ødela mye av opplevelsen. Bilde og lyd var helt bånn. Bildet var lyssvakt, veldig mykt, elendig dybe og veldig flatt i mørke partier.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiaiaiai!!!! Super film

Tre ting trakk ned:

1. Mot slutten ved fjellet ble noen av fx-shotene rimelig bluescreen-aktige(dvs. at skuespillerne ikke så ut som om de var integrert i bildene, feil lys/farge eller noe sånn), mens andre så helt fantastiske ut, som om de ikke hadde hatt tid til å ta finishing touches på effektene på alle shotsene, før filmen ble sluppet.

2. To drittunger som satt på raden bak og vekselvis snakket høylytt "Er det en gutt? han glållim er tøffest! er det arwen? Er han død?"/ og lo på helt feil plasser gjennom hele filmen. FAAAAEEEN! Så plagsomt!!!

3. Ukjent sidemann som spiste illeluktende popcorn og slapp gass ca hvert 15 minutt.

Gleder meg til extended -maraton hjemme i stuen neste jul!!!!!!!!

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Ukjent sidemann som spiste illeluktende popcorn og slapp gass ca hvert 15 minutt.
    Bedre å slippe en fis, enn å sprenge en tarm ! :lol:

... du kunne jo prøve å slippe litt motgass...

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken avslutning på denne fantastiske trilogien. Helt konge Nå ser jeg fram til extended edition utgaven.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette var selvsagt "atter en konge" i trilogien, og topper etter min mening de andre, noe som er både svært uvanlig i trilogier generelt, og dermed enda mer imponerende! Tror jeg med hånden på hjertet kan si at denne filmen er noe av det beste jeg noensinne har sett. Helt utrolig!!! Bare litt synd at lydkvaliteten var såpass dårlig på spektrum, blir nok en ekstratur på Colloseum etter jul, ja!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så denne nå. Skal ikke uttale meg så mye om selve filmen, siden disse filmene ikke interresser meg noe spesielt. Men jeg må si denne var mye mer underholdene enn 2-ern (der jeg holdt på å sovne i sloss scenene). Var til og med litt humor, og ikke for lange kjedelige høylytte krigs-scener.

Med fare for å stemple nerd i panna mi, må jeg innrømme at jeg tok med min lydtrykksmåler og snikktittet på denne av og til. Var på Prinsen Kino i Trondheim og satt langt foran til venstre (Sal 6, Rad 3, plass 17).

Målte opp til 115,1 dB (C-veid). Det var ofte rundt 110 dB. Målte bl.a. 112 dB rett før man ser elefanten. Dette er ingen gode vitenskapeligemålinger (hadde måleren i fanget osv), men er nå litt interresant synes jeg...

Pleier vanligvis ikke å sitte så langt framme i en kinosal, og bildet ble jo gedigent, ble nesten sliten i øynene av størrelsen og lyset...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elefant? Det er da ingen elefanter i Atter en konge. Hvis de da ikke har gjemt seg veldig godt... Mens olifanter, derimot, dem er det en del av! :twisted:

(Ja, jeg er hekta på serien!)

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt syk bra film! synd at alle døde da.nei da jeg bare tulla! :lol:

alle som ikke har sett den,noe dere burde ha gjort for lenge siden(jeg så den 20 des.) løp og se!

TERNIGKAST:

99999999999999999

helt sant! beste filmen som finnes! :wink: :wink:

Ja jeg overdrev litt med smileys osv. men den er jo SÅÅÅÅÅ( der overdrev jeg igjen) bra!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den kjempegodt, men mener likevel det er den svakeste av de tre. Her skal jeg forklare hvorfor, ved hjelp av noen SPOILERS.

1. Den spøkelseshæren. Av mindre betydning i boka; i filmen er den avgjørende for slaget, og resten av Gondor-hæren viser seg ikke. Og hvorfor ikke sende spøkelsene mot Mordor, hvis de er så uslåelige?

2. Hvor ble det av de folka sørfra, som marsjerer inn i Mordor i Two Towers? De tøffeste rustningene i filmen er jo ikke med i det hele tatt!

3. Hærene fra Gondor og Rohan rir til Mordor, og så parkerer de hestene uten noen fornuftig forklaring. Når man ser hvor effektivt et kavaleriangrep er mot orkene virker dette ganske småteit. Det må også sies at den klumpeformasjonen hæren har på slutten er så utaktisk at det ble ubehagelig å se på.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Elefant? Det er da ingen elefanter i Atter en konge. Hvis de da ikke har gjemt seg veldig godt... Mens olifanter, derimot, dem er det en del av! :twisted:

"Oliphaunt" hvis vi skal stole på subtitle'ene fra The two towers.

Husker ikke om Sam uttaler det som /å/ eller /æ/, men det stod "au" nederst på skjermen ihvertfall.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RINGENES HERRE THE BEST THER IS!!!!!!!!!!!

Ingen film slår noen av Ringenes Herre filmene
    ELSKER RINGENES HERRE :

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oliphaunts var det hobbitene kalte elefantene vi så i filmen, de var et fabeldyr for hobbitene. Olifant er vel bare den norske oversettelsen. De het det ihvertfall i den norske versjonen jeg leste i min spede barndom.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett DVD utgaven og lyden er jo bare helt enorm. Dynamikken skremte vettet av meg flere ganger og jeg ble nødt til å dempe 6-8 dB flere ganger, ikke fordi det ble ubehagelig høyt, men fordi 'je vart skræmt'. Er det noen som klager på lyden her, må de kjøpe seg nytt lydutsyr, for dette var skummelt bra. Terningkast 8.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Har nå sett DVD utgaven og lyden er jo bare helt enorm. Dynamikken skremte vettet av meg flere ganger og jeg ble nødt til å dempe 6-8 dB flere ganger, ikke fordi det ble ubehagelig høyt, men fordi 'je vart skræmt'. Er det noen som klager på lyden her, må de kjøpe seg nytt lydutsyr, for dette var skummelt bra. Terningkast 8.
    Det er så sant som det får blitt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elefant? Det er da ingen elefanter i Atter en konge. Hvis de da ikke har gjemt seg veldig godt... Mens olifanter, derimot, dem er det en del av!

Hmm... Ikke vær så "smart". Skal jeg si det helt teknisk fra boka, er det Mumalkil's. Og har folk sett ekstramaterialet, blir de ikke nevnt som Oliphants noen ganger, men som Mumakils. Men jeg vet at Sam sier i 2en: "Look Mr.Frodo, it's an Oliphant, no one at home will believe this."

Pirk Pirk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •