The Wire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: The Wire

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Wire

Noen som har sett denne serien?

Tenkte å begynne å se litt for å mye ka d er, siden d tross alt er kritikernes desiderte favoritt serie.....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitvt en bra serie. Så sesong 1 og 2 for noen måneder siden. Ufarget og virklighetsnært om politi og organisert kriminalitet. Litt tam i begynnelsen, men etter litt tar den seg opp. Sesong 2 er minst like bra som 1. Igjen en god BBC produksjon. Løp og kjøp!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel HBO og ikke BBC som har produsert/produserer denne serien

Hilsen pirkepetter :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Nå er det vel HBO og ikke BBC som har produsert/produserer denne serien

Hilsen pirkepetter :-D
    Rett skal være rett. Beklager feilen, gikk litt fort i svingene. HBO var det ja.. ops:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal det definitivt begynnes å ses på!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere kjøre en liten sammenligning mellom The Wire/She Shield/NYPD Blue? Jeg liker godt de to siste.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Kan dere kjøre en liten sammenligning mellom The Wire/She Shield/NYPD Blue? Jeg liker godt de to siste.
    The Shield og NYPD er litt mer Amerikansk TV hvis du skjønner... The Wire er litt mer usminket uten noen åpenbare helter eller publikumsfavoritter. Jeg liker også The Shield svært godt, men The Wire virker hakket mer voksent og mer virkelighetsnært. Serien viser hvor langtekkelig og vanskelig det er for politiet å "ta" kriminelle bander på en spennende måte. The Shield er mer fylt av publikumsfavoritter av skuespillere og en avdeling made for TV med masse dramatikk hver dag. De yngste finner nok The Shield langt mer underholdene enn The Wire. The Wire er en serie som synker litt over tid, og etter hvert skjønner man at den faktisk er vanvittig bra. Jeg venter spent på sesong 3 på DVD. Tror de er i gang med Sesong 4 på TV i statene...

Sjekk denne siden for bilder og video: http://www.hbo.com/thewire/

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte The Wire før helgen og regner med å ha den i posten i morgen. Ser frem til dette, er veldig glad i Amerikanske krim/politi/rettsvesen-serier. Foreløpig er Law&Order favoritten. Har kjøpt og sett de fire sesongene av L&O som er tilgjenngelige på DVD her. Hvis The Wire faller i smak handler jeg nok inn resten av sesongene også.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tror de er i gang med Sesong 4 på TV i statene...

Første episode av sesong 4 sendt i natt!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Wire er en av de absolutt beste TV-seriene som noensinne er laget, mye bedre enn både The Shield og NYPD. Det finnes 2 sesonger på DVD i Norge - disse bør absolutt sees. Sesong 3 kommer om få uker! Det blir bra...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting: er dette en serie som går an å planlegge å se med kona?
    Eller er d bare å begynne alene først som sist siden hu ikke kommer til å like den uansett!?!?

Hu er med på grey's, lost, smallville, v for vendetta var bra, supermann returns, invasion etc etc

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg første sesong levert inn døren. Allright!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagene er ikke det samme uten The Wire...

Förste sesong så vi på noen få dager. Begynte litt tregt men tok seg utrolig opp etterhvert. Fantastisk töff serie. Bestilte Season Two för vi var ferdige med förste sesong. Denne så vi også på noen få dager. Samme denne gang; det begynte ganske tregt men tok seg utrolig bra opp etterhvert. Mange töffe karakterer. Eneste minuset jeg kan komme på er at Dominic West (Jimmy McNulty) ikke takler å spille dritings.

Season Three kommer ikke på DVD för i Januar og det er helt forferdelig. Jeg seriöst savner denne serien.

Andre ellers så bra serier blir liksom småkjedelige nå.

En ting bör man må si om The Wire:
    Dette er ikke avsluttende episoder. De bruker hele sesongen på en historie.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den oppfatningen har jeg av serien også. En av de bedre jeg har sett... Skal definivt ha sesong 3. :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Selv om sesong to er avsluttende, dukket det opp så mye spennende på slutten at jeg ikke kan annet enn å stadig tenke på hva som skal skje fremover.:-?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe... Har ikke turt helt å begynne på denne serien enda, er redd eg ikke har tid til å bli hekta!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    The Shield og NYPD er litt mer Amerikansk TV hvis du skjønner... The Wire er litt mer usminket uten noen åpenbare helter eller publikumsfavoritter. Jeg liker også The Shield svært godt, men The Wire virker hakket mer voksent og mer virkelighetsnært. Serien viser hvor langtekkelig og vanskelig det er for politiet å "ta" kriminelle bander på en spennende måte. The Shield er mer fylt av publikumsfavoritter av skuespillere og en avdeling made for TV med masse dramatikk hver dag. De yngste finner nok The Shield langt mer underholdene enn The Wire. The Wire er en serie som synker litt over tid, og etter hvert skjønner man at den faktisk er vanvittig bra. Jeg venter spent på sesong 3 på DVD. Tror de er i gang med Sesong 4 på TV i statene...

Sjekk denne siden for bilder og video: http://www.hbo.com/thewire/
    Forstår veldig godt hva du mener.

The Shield er en enormt kjekk serie. Den er kul og gøy og underholdende. Den er også veldig "bra", men den mangler det lille ekstra for dytte den over på 10'eren. Det er veldig kjekt å se på The Shield fordi det skjer noe hele tiden. Jeg kan veldig godt se for meg at 15-16 åringer elsker denne serien. Man har hardbarka mannfolk, mye bra action og mange stilige krangle-scener. Det vil ikke si at The Shield er uten dybde og intelligens. For all del; episodene er vel-skrevne, regi og skuespiller-prestasjoner er alltid på topp.. men jeg føler den mangler noe. Det tok meg litt tid før jeg ble engasjert i rollepersonene. kanskje det er dette jeg reagerer på.

Når jeg sitter og ser på The Shield så føler jeg at jeg sitter og koser meg med topp underholdning.

Når jeg sitter og ser på The Sopranos, så føler jeg at jeg sitter og absorberer og nyter et kunstverk. Jeg kan tenke meg at serier som Six feet under og The Wire (som jeg ikke har sett) også faller inn under denne type tv-serie, hvis jeg ikke tar helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i gang med sesong 3, har kommet til episode 9.
    Gled dere jeg synes sesong 3 er kjempebra.
    Det er nesten som at jeg får lyst til å starte opp mitt eget tower i norge( bare tulla).

Livet på den mørke siden blir godt skildret og figurer som Omar, Avon, Stringer osv er er gjensyn som jeg gleder meg å se.

The wire er for folk som er lei alle dårlige politiserier(Nypd blue, Csi osv.)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du er dårlig med NYPD Blue?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypd blue har som mange andre politiserier utrolig irriterende klipping, ser at norske politiserier har også fått den raske klippingen.

Er vel fordi de skal holde spenningsnivået oppe eller for at de som ser serien skal føle et eller annet.

Nei det vel så enkelt at enten så liker man en serie eller ikke.

Smaken er som baken.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •