Quentin Tarantino`s - Hostel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Quentin Tarantino`s - Hostel

Det hele begynner med at vi møter 3 backpackere på tur i Europa, hvor selvfølgelig alt dreier seg om damer, sex og fyll! Dem får en dag et tips om et Hostel i øst-europa, nærmere bestemt Slovakia, hvor damene er meget pene og meget generøse, spesielt mot søte amerikanere.....

Stort mer er det ikke å fortelle i grove trekk uten å spolere hva som skjer!
    Filmen ble aldri vist på kino her i Norge, det var fordi medietilsynet satte en anbefalt aldersgrense på 20 år, noe som står svart på hvitt bakpå coveret! Figure why??
    Riktignok er ikke dette en film fylt med crudger og syke sirkler, men om den aller sykeste og verste siden av et menneskets sinn. Men du verden hvor mye mer skremt jeg blir av hvite småjenter komme opp av en brønn. Denne filmen er merket "Sick and Twisted", greit nok, men å holde på spenningsmomentet. Den følelsen av å hjemme seg bak puta eller trekke beina godt opp av sofaen er absolutt ikke tilstede. Noe ekkel er den som forventet, men handlingen faller så til de grader igjennom, du skjønner ganske tidlig hvem som er skurken og dem som har fått med seg x-antall episoder av Dr.G på Discovery så er ikke dette noe å stå etter..... Ligner ikke Tarantino engang, nei denne får en middels 3`er og det er ikke storyn eller evnen til å skremme, den kreditten skal make-up artistene

Terningkast 3

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om jeg skal se denne her om dagen men valgte en annen siden jeg skulle spise samtidig som jeg så film.

Hva har egentlig Tarantino med denne filmen å gjøre? Det står "Presented by Quentin Tarantino" hvis jeg ikke tar helt feil. Tror det bare et et salgstriks.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leide den på bakgrunn av at det stod Tarantino på coveret, men var overbevist om at jeg kom til å bli lurt.

Ble faktisk positivt overasket over filmen jeg, men jeg hadde ikke noen stor forventning. Jeg synes filmen var litt nyskapende og klarte å bygge opp ett par nye stemninger som jeg ikke har sett før. Hadde også med ett par typer som var rimelig "spesielle" som jeg også lar meg fascinere av på film.

Jeg gir den en svak firer.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så mange filmer som utnytter navn, spesielt som tarantino!

bare han har vært gjest på et sett så er d jo han som har "laget" filmen...

Man merker veldig godt forskjell på tarantino filmer der han er regissør og der han "presenterer" filmer...!

Synest eg!

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så denne følte jeg vel egentlig at det bare var en film lagd for å sjokkere, uten noen som helst ordentlig storyline. Ikke føler jeg at den henger sammen helt heller, det er ingen flyt i filmen. Første halvdel er party og sex og neste halvdel er blod og mord. Ikke spesielt nytt eller engasjerende. At Quentin Tarantino har vært med i produksjonen er ikke noe som gjør at jeg kommer til å se en film, da det er flere filmer av han jeg hater enn de jeg liker. Er vel egentlig bare 3 jeg liker: Jackie Brown, Reservoir Dogs og Pulp Fiction. Resten synes jeg blir for spesielle eller bare kjedelige.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe misvisende tittel på innlegget - "presented by" er vel ikke verdt fonten det er skrevet med.

Tarantino derimot er kongen - ingen over, ingen ved siden.

Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown, Kill Bill 1&2 er faktisk alle filmene han har laget (både skrevet & regissert) + en episode i Four Rooms ('man from hollywood') + CSI episoden(e) 'Grave Danger'.

Mye bedre enn dette blir det ikke!

I tillegg har Tarantino skrevet Natural Born Killers og True Romance - begge klassikere med andre regissører ( Oliver Stone, Tony Scott). Han skrev også den første 'From Dusk til Dawn' sammen med Rodriguez.

Inglorius Bastards er på trappene i år - 'remake' av en krigsfilm - Michael Madsen og Tim Roth skal også være med her. Blir garantert en kongefilm.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledet meg litt til en ny tarrantino film jeg men spør om jeg gidder nå.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    .....Filmen ble aldri vist på kino her i Norge, det var fordi medietilsynet satte en anbefalt aldersgrense på 20 år, noe som står svart på hvitt bakpå coveret! Figure why??.....
    Det var vel ikke medietilsynet som satte aldersgrensen til 20 år, det er nok utgiver selv som har satt den til 20 år, som en PR jippo....
    Og jeg tror nok grunnen til at den ikke kom på kino er at det neppe hadde fått noe særlig besøkende....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge ein kamerat av meg, (orker ikke å følge så mye med selv) så er det firmaet til Quentin Tarantino som har gitt ut filmen.

Tror det va det han sa.

Men Back too topic: Den for ein 4 av meg også. Har sett det før liksom. Så den i går kveld. Måtte faktisk snu meg vekk ein gang når jeg så den i går.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den filmen i helga. Synes filmen hadde et saftig b-preg over seg, men det var like vel en del groteske scener der som man ikke ser så ofte. Alt i alt ble jeg jo underholdt, men det var mest på grunn av torturscener o.l som det er langt mellom i vanlige filmer. Jeg gir filmen en 3+ på en skala fra 1 til 6.

Jeg synes også tarantino lager bra filmer, spesielt Pulp Fiction og Kill Bill filmene. Men reservoir dogs synes jeg rett og slett var en utrolig kjedelig og ensformig film (blir vel lynsjet nå...).

Tarantino har jo en liten gjesteopptreden i Desperado også. Og den filmen er knallbra

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være en av mange andre slike andre splatterfilmer med et nogenlunde relevant plot synes jeg Hostel var moro som bare det. Saw hadde et mye bedre plot, men de var skimpy på gørret. Omvendt med Hostel, noe som forsåvidt er greit. Det kommer en toer, da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir denne en meget god terningkast 5. Sammen med The Descent, er Hostel noe av det bedre jeg har sett i de respektive sjangrene de siste årene.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om denne var artig (morro med gørr og blod!), ble filmen litt billig ellers. Når ikke "The Descent" opp til skjørtet engang spør du meg. Her kommer den fullstendige Tarantino banneret som ikke får plass på et DVD cover...

Tarantino presents shitty movies to make a buck without braking a sweat! :

My Name Is Modesty: A Modesty Blaise Adventure
    Cabin Fever
    Hostel

Er vel mange flere av disse directorploitonfilmene...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarantino var Executive Producer på denne filmen, men jeg tror produsentstolen var vel "comfortable", min mistanke er at han sovna.....!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde den skulle være verre å se jeg da! Også den første delen er et dødpunkt i seg selv... men jeg likte ideen! Hadde det bare vært gjort ordentlig med mer fokus på den nedlagte fabrikken der de torturerte tror jeg vi hadde hatt en slager:P Men ellers litt laber gitt...terninkast 3.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som han var på Sin City...

Sjekk også ut CSI: Grave Danger som nå er kommet på dvd. Spesial episoden på 1,5 timer, selvfølgelig directed by Quentin Tarantino! Dette er kvalitet. :-D (i tillegg et fantastisk bilde)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sei at jeg ble ivertfall veldig skuffet over denne filmen, var selfølgeli ikkje akkurat en "snill" film men trodde den var mye verre enn den var.

Terningkast : 2

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok en Tarantino brukes i reklame for filmen film.

Noen som har sett reklamen for running scared på TV?

Filmen som skamroses av selveste Quentin Tarantino!

Fatter ikke at han lar seg selv synke så lavt at han lar seg bruke på denne tragiske metoden!!!!

Men men, filmen skal sees!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Selv om denne var artig (morro med gørr og blod!), ble filmen litt billig ellers. Når ikke "The Descent" opp til skjørtet engang spør du meg. Her kommer den fullstendige Tarantino banneret som ikke får plass på et DVD cover...

Tarantino presents shitty movies to make a buck without braking a sweat! :

My Name Is Modesty: A Modesty Blaise Adventure
    Cabin Fever
    Hostel

Er vel mange flere av disse directorploitonfilmene...
    "2001 Maniacs" er en til. Grusom film!

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Noen som har sett reklamen for running scared på TV?

Filmen som skamroses av selveste Quentin Tarantino!

Fatter ikke at han lar seg selv synke så lavt at han lar seg bruke på denne tragiske metoden!!!!

Men men, filmen skal sees!

den er fakrisk veldig bra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •