Omtale: The Amityville Horror (2005)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omtale: The Amityville Horror (2005)

Vi følger familien Lutz som er på jakt etter nytt hus. En dag kommer de over et flott, gammelt hus som ligger ved vannet. Prisen er i tilegg veldig lav, nesten for lav.... Det viser seg nemlig at det ble begått 6 (ikke 5 som det står på det norske coveret...) grusomme drap der ett år tidligere. Familien DeFeo som bodde der før ble skutt og drept av den eldste sønnen Ronald Jr, som hevdet at det var "stemmer" som hadde bedt ham om å gjøre det.... Filmen er basert på virkelige hendelser som skjedde i samme by i 1974, og er en remake-versjon av filmen med samme navn fra 1979

Kort tid etter at familien Lutz flytter inn begynner skumle ting å skje om nettene. Vinduene åpnes av seg selv, mystiske stemmer høres i huset og groteske skikkelser dukker opp rett som det er. George Lutz, spilt av Ryan Reynolds, begynner gradvis å forandre seg til det verre. Han flytter ned i kjelleren og blir stadig mer psykisk ustabil og isolert fra resten av familien sin. Det begynner sakte men sikkert å gå opp for moren Kathy og sønnen Billy at noe er galt med huset. Vil de komme seg vekk i tide............?

Det første som slo meg er hvor gjennomført ekkel stemning det er i denne filmen. Det er mørkt og trist i huset, og et meget bra lydspor er med på å underbygge stemingen. I en av scenene skvatt jeg så mye at jeg hoppet i sofaen og skreik som et kvinnfolk ops: Skuespillerprestasjonene er gode, hvor jeg synes Ryan Reynolds (George Lutz) og Chloe Moretz (Chelsea Lutz) gjør den beste innsatsen.

Noen ganger er det bare gøy å bli skikkelig skremt, og her må jeg si at filmen leverer varene. Den var til tider så intens at man nesten får lyst å se vekk, men nysgjerrigheten limer blikket til skjermen. På "2-disc edition" får man bl.a med en dokumentar som tar for seg omstendighetene rundt de virkelige drapene som ble begått for over 30 år siden. Sammen med "The Descent" føyer denne seg inn i rekken som en av mine absolutte skrekkfavoritter :-D

Terningkast: 4

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håller med om att denna remake var bra, bra filmad och med krypande skräck. Mycket bra ljud och bild oxå. Jag ger den betyg 7/10

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz: har du flere goe filmer å anbefale så må du gjøre det. Du gir bra inntrykk av filmen, røper ikke for mye og ikke for lite. Er skrekkfilm fan selv. Det som jeg syns er veldigt trist er det at The changeling ikke er på Dvd. Første gangen jeg så den, så blei jeg så redd at jeg holdet på tisse på meg. Men hvorfor er ein annen historie;-)

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Marantz: har du flere goe filmer å anbefale så må du gjøre det. Du gir bra inntrykk av filmen, røper ikke for mye og ikke for lite. Er skrekkfilm fan selv. Det som jeg syns er veldigt trist er det at The changeling ikke er på Dvd. Første gangen jeg så den, så blei jeg så redd at jeg holdet på tisse på meg. Men hvorfor er ein annen historie;-)

The Changeling har kommet ut på dvd for lenge siden: http://play.com/DVD/DVD/4-/107053/Th...g/Product.html Kom først ut på sone 1, så kom den på sone 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma
    The Changeling har kommet ut på dvd for lenge siden: http://play.com/DVD/DVD/4-/107053/Th...g/Product.html Kom først ut på sone 1, så kom den på sone 2.

Se der. Jeg følge hvis ikke med:-D Den har jeg ikke sett Den skal bestilles;-)

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    likte remaken bedre en orginalen faktisk... det skjer liksom noe i denne film... orginalen er det jo ingen ting som skjer...

det er akkuratt som orginalen og remaken av "the hills have eyes"... det er samme greia med den...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott skrevet, faktisk så interessant at den ligger nå under bestilling. Gleder meg:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •