Final Fantasy VII - Advent Children

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Final Fantasy VII - Advent Children

Denne animasjonsfilmen er basert på RPG klassikeren til Playstation "Final Fantasy VII" som sikkert er kjent for en del gamere. Den tar opp tråden 2 år etter at spillet sluttet og vi følger på nytt helten "Cloud" som må finne frem sverdet og samle sine venner for å kjempe mot onde krefter som truer menneskeheten.

Plottet er vel på ingen måte noen revolusjon, men på en annen side så gis det ut ytterst få nyskapende filmer i dag, hvis man ser bort fra spesialeffekter.
    Har man ikke spilt spillet før så kan historien være noe vanskelig å følge, ikke fordi den er så dyp og komplisert, men fordi det er mange fremmedord og personer å holde styr på helt fra starten. Man starter også midt inne i handlingen, så her er det nesten full fart fra første minutt. Selv har jeg spilt spillet men det er så lenge siden at jeg kun dro kjensel på et par av hovedpersonene samt noe av musikken. Husker du spillet godt kan det sikkert gi det lille ekstra til historien, men jeg vil likevel påstå at det ikke er en nødvendighet.

Lydsporet på min utgave var DD 5.1 og holder et bra nivå, selv om jeg har hørt bedre. Animasjonen derimot er fantastisk og av andre kjente animasjonsfilmer er det kanskje bare den forrige Final Fantasy filmen "The spirits within", som ligger i samme klasse rent teknisk. Filmen er også meget actionfylt og etter at den var ferdig følte jeg egentlig at filmen kun besto av actionsekvenser med et par minutters stillhet innimellom. Det er nettopp spektakulær, actionfylt animasjon som bærer filmen. Historien følte jeg ikke engasjerte så mye som jeg hadde håpet på forhånd... Den er absolutt ikke dårlig, men jeg satt ikke og ventet i spenning på hvordan historien skulle ende.

Totalt sett synes jeg filmen var ganske bra. Animasjon og actionsekvenser bærer mye av filmen som varer i litt over halvannen time. Skal du sette deg ned og nyte en visuell godbit er den å anbefale, er du mer fan av typisk disney/pixar filmer er det kanskje greit å børste støvet av "Shrek" og sette den i dvdspilleren.

Terningkast 4

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig, tøff film egentlig. Bare det at jeg aldri har fulgt med på noe Final Fantasy greier, så jeg klarte ikke helt å følge med på noe historie osv i denne filmen, men den var da underholdene forde! :-D

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvilken versjon er best av Japan/Amerikansk/Europeisk? (Sjekk bonus-materialet på Play.com og PlayUSA.com)

Jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sett FFVII: The Last Order? Det er en kortfilm i anime som handler om tingene som skjedde før spillet, men får vite mye i spillet, men her det masse mye mer kule ting å se
    Personlig syns jeg Advent Children rocka, bare med unntak av litt for lite historie:cry: , men spillet er og blir fortsatt mitt favoritt-spill:-D .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •