Transformers tråden! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 603
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kommer mange av de samme lovordene igjen, så filmen i den digitale 2k salen i sandnes ikveld. Etter dette ser jeg frem til digitale kinoer med større oppløsning, det eneste jeg vil poengtere her er egentlig "roen" i bildet kontra "analog" kino, mycket bra.

Så filmen:
    Jeg triller terning og den ligger på 6, men vippet tilslutt ned på en 5. Er mektig imponert over effektbruken, også hvor godt de blander alt i sammen. De bruker ekte* modeller til de fleste "nomale" maskinene og intigrerer CGI-robotene noe helt sinnsykt. * er fordi jeg faktisk ikke tørr å sette penger på at jeg hadde klart å skille fiction fra facts i alle scener. Storyen er så som så, med noen logiske brister. Men hu hei for en fest å se denne filmen. Gleder meg til neste gang jeg skal se den, er nok mye detaljer rundtom som jeg ikke fikk med meg.

En annen fiks ting som skjedde var at filmen ikke var tekstet på kinoen. Dette syns jeg var en fin ting. Tekst ødelegger mye av bildeopplevelsen, var noen fraser jeg ikke helt tok, bl.a i førsten når Bumblebee "snakker" gjennom radioen for første gang. Et godt påskudd for å se den en gang til..

Årets kinoopplevelse for min del.. denne setter virkelig standarden i spesialeffektet. (Og la meg pressisere, da snakker jeg ikke bare om "dataeffektene" men også integrasjonen mellom data og virkelige modeller) Alle bil kjøretøyene var modeller!? Jeg er flabegasted.. sjitt heller, den får 6 nå som jeg tenker tilbake på den.. målgruppen er vel fra ganske ung og opp, så den blir tilgitt de tildels barnslige humorinnslagene som s7-agent karakteren og faktene til den lille robot karen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det positive er allerede sagt om denne filmen, men skal legge litt trykk på dataeffektene. Har selv jobbet litt med dette, og denne filmen slår absolutt ALT til dags dato når det gjelder dataeffekter! Ringenes herre ser ut som tegnefilm i forhold, kontroversielt utspill: ja, men titt litt nærmere før du klager.
    Fullstendig enig. Jeg prøvde og prøvde, men klarte ikke å skille ekte vare fra CGI i Tranformers. I LOTR er det ikke noe problem. Dataanimerte mennesker flyter oppå bakken etc etc. Lukter en Oscar av dette ja.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig godt laget, skuespillerene var OK. Grei humor, spessielt forholdet mellom far og sønn! .

Men for meg ble det hele litt for snilt. Robotene var utrolig gode, og hvordan di påvirket og ble påvirket av ting rundt seg var utrolig godt laget.

Effektmessig: 5'er
    Film: 3'er

Gir den en sterk 4'er. Ble kanskje litt skuffet fordi jeg hadde veldig store forhåpninger. Eyecandy er desverre ikke nok for min del. Men den kommer i samlinga mi.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Fullstendig enig. Jeg prøvde og prøvde, men klarte ikke å skille ekte vare fra CGI i Tranformers. I LOTR er det ikke noe problem. Dataanimerte mennesker flyter oppå bakken etc etc. Lukter en Oscar av dette ja.
    Ja det skal virkelig komme noe ultra-spektakulært for å slå dette. Definitivt en Oscar mener jeg!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg er eneste ordet eg har nå!

Hvor lenge varer den egentlig? Satt og såg den, kikket ikke på klokken èn gang! Begynte 21:15 pluss litt commercials, og når eg kom ut var klokken 23.45 (?)

Kan ikke huske at eg så lang film har føltes så kort noensinne! Trodde den var på 1.45 h når eg var ferdig!

2 h og 24 minutt gikk ufattelig fort! Og gøy var det og!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets filmopplevelse for meg, skikkelig heltefilm. Dette var digg, skulle ønsket den varte lenger. Så, når kommer toer'n?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Årets filmopplevelse for meg, skikkelig heltefilm. Dette var digg, skulle ønsket den varte lenger. Så, når kommer toer'n?
    2009! Transformers 2 (2009)

Micheal Bay talks Transformers 3, 4 and 5 | /Film

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen har baller til å lage en knallbra film og la det være med den. Men dette er dollarindustri, så da skal det melkes til serien er helt utvaska. Litt synd, men litt moro med en film til også

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg sykt til denne kommer på dvd/BR. Rykter om september release for blu-ray, da regner jeg med DVDn kommer samtidig men dette er HD materiale så til de grader også.... Basstrøkket i slow-motion scenene er det råeste jeg har hørt siden åpninga av Kinocity i drammen med Ringenes Herre: ringens brorskap....

Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Transformers i Montevideo i Uruguay for noen uker siden!
    Da vi endelig greide å finne en film som ikke var dubbet til spansk.. ohh... :roll: Kan dem ikke lære seg engelsk da?

Men dette var garantert topp 3 kino opplevelse for meg! Å da på en kino som kanskje ikke lever opp til norsk standard med tanke på lyd å bilde.

Jeg hadde ingen forventninger what so ever for har aldri sett transformers tidligere, kun hørt om, så visste ikke helt hva jeg gikk til men etter å ha sett trailern var jeg overbevist om at dette var film for meg!

Storyen er så som så... vanskelig å lage en story som skal greie å overbevise noen om at dette er realistisk..

Men jeg satt omtrent i høyspenning fra start til slutt for dette var morro!! Imponerende effekter! Gleeeder meg til å få kjøpt filmen å sett den hjemme når det kommer opp ny hjemmekino!

Helt klart : Terningkast 6

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Håper noen har baller til å lage en knallbra film og la det være med den. Men dette er dollarindustri, så da skal det melkes til serien er helt utvaska. Litt synd, men litt moro med en film til også

Jeg prøver å se for meg hvordan de skulle klart å ødelegge en potensiell Transformers2.. Det måtte vel ha inkludert fjerning av spesial-effekter og store roboter og sånn.. Ellers så forstår jeg ikke hvordan de skulle ha klart det. De har jo ikke noe annet fra 1'ern som kan ødelegges...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Gleder meg sykt til denne kommer på dvd/BR. Rykter om september release for blu-ray, da regner jeg med DVDn kommer samtidig men dette er HD materiale så til de grader også.... Basstrøkket i slow-motion scenene er det råeste jeg har hørt siden åpninga av Kinocity i drammen med Ringenes Herre: ringens brorskap....
    Enig! Så den på kino, men tror denne filmen vil være enda bedre i en skikkelig hjemmekino.. Gleder meg!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil. Lyden blir jo mye mer "in your face" og det liker vi alle... :-D

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på besøk hos en kamerat i Oslo i disse dager, og vi fant ut at vi skulle se den på Colosseum i går. Til vår store skuffelse fant vi ut at den ikke vises på Colosseum! Hvorfor ikke? Jeg hadde gledet meg lenge! WHY!?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Colloseum har forfalt de siste åra mener jeg. Siste filmen jeg så der var Star Wars Ep 3 og det var bare en stooor skuffelse, både lyd og bildemessig. Skjerp dere, colloseum eiere! Bring inn THX folka igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble både positivt og negativt overrasket etter å ha sett Transformers.
    Hadde svært høye forventninger til denne filmen.
    Begynnelsen og scenene av den første autobot'n var helt utrolig.
    Men etterhvert ble det litt langdrøyt og ensformig, uten de helt store WOW faktorene. Men alt i alt en god film
    Sinnsykt detaljert og godt laget. De har nok brukt litt tid på å lage transformeringsanimasjonene !

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vi får en FYLDIG dokumentar rundt effektene i filmen på DVD/BR/HD-DVD utgivelsen. Slik at oss som har drivi litt med dette får se hvordan i huleste dem greier det, og tiden det tar... Orker ikke tenke på det... :-D

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg husker av den filmen var:

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her.

Så filmen på en elendig kino (minste salen på moa for de som er kjent) men digget filmen rått! Gleder meg til å se denne hjemme ja.

Mvh Alex S.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde og effektmessig er filmen helt RÅ!

Men for en som var Transformersfan som liten, så var det en del ting jeg savnet. For eksempel hadde Starscream feil farge (han skal være rød), Soundwave var fraværende og hengeren til Optimus var vel egentlig aldri med den heller.

Muligens er den basert på en nyere Transformers-generasjon, men i så fall: Hallo??? Hvorfor???

Jeg ville se Megatron bli en sinnsyk gønner som Soundwave kunne skyte med...

Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •