Transformers tråden! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 603
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Jepp, Transformers har release 15.oktober!
    playX.no Best på underholdning
    Ser for øvrig at den slippes i en 2-disc special edition i region A. Noen som har hørt noe mer om man får en tilsvarende utgave i region B?

Ref: Amazon.com: Transformers (Two-Disc Special Edition) [Blu-ray]: Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Gibson, Rachael Taylor (II), Anthony Anderson, Jon Voight, John Turturro, Michael O'Neill, Kevin Dunn, Julie White, Amaury Nolasco, Zack Ward

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da egentlig veldig enkelt å lage seg en Blu-Ray av HD DVD-utgaven hvis man på død og liv vil ha den på BD. Når BD'n kommer er det garantert samme AVC-encode som de brukte til HD DVD'n.

En drøss programmer man kan bruke til dette, men må ha en BD-brenner selvsagt. Er bare litt mappestrukturer og containere som må forandres, ellers er BD og HD DVD same shit.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ser for øvrig at den slippes i en 2-disc special edition i region A. Noen som har hørt noe mer om man får en tilsvarende utgave i region B?
    Roffe, da! Hva er du så himla redd for?

Så langt har nemlig Paramount sluppet 0 sonesperrede filmer.... :-D
    Altså skal du trygt kunne handle denne fra USA! ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Da er det i så fall noe feil i dataene på Amazon-siden jeg lenker til lenger opp. Men det er kanskje grunn til å tro at det har vært litt for rask copy-paste da Amazon.com la inn filmen for forhåndsbestilling, og at dataene stammer fra DVD-utgivelsen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. At de setter sone A på en del utgivelser skyldes vel mer at de ikke helt har snøring på hva de ulike selskapene gjør eller legger opp til.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Hvis man da ikke vil ha norsk tekst om man har barn/ungdom i hus...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvis man da ikke vil ha norsk tekst om man har barn/ungdom i hus...
    Njå, filmen har jo elleveårsgrense, og nordmenn skryter jo så av engelskferdighetene, burde ikke være noe problem det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Njå, filmen har jo elleveårsgrense, og nordmenn skryter jo så av engelskferdighetene, burde ikke være noe problem det.
    Ikke mange av de elleveåringene jeg kjenner som greier å følge med på Hverken engelsk tekst eller tale. Mange av dem har problemer med niorsk tekst innimellom også. Men det er selvsagt individuelt, kjenner også voksne som nekter å se film med kun engelsk tale/tekst.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ikke mange av de elleveåringene jeg kjenner som greier å følge med på Hverken engelsk tekst eller tale. Mange av dem har problemer med niorsk tekst innimellom også. Men det er selvsagt individuelt, kjenner også voksne som nekter å se film med kun engelsk tale/tekst.
    Det er vel noe som heter at øvelse gjør mester, og er ikke sikker på at det å tekste og bruke dubbede norske lydspor osv, egentlig ikke heller bare er å gjøre barnene en bjørnetjeneste.

Denne språkmessige delen, og det å lære seg språk når man har med barn å gjøre, er vel egentlig ganske dårlig utnyttet når man tenker på at språksenteret i hjernen gjerne fungerer best i barndommen og ofte fungerer dårligere og nye språk ofte er mye verre å lære opp senere i livet. Skjønner derfor ikke helt problemstillingen hvis man tenker på hvilken motivasjons faktor det er å prøve å lære seg et det engelske språk i en ofte morsom og fin filmtittings setting, og der man kan se filmen flere ganger, kan diskutere og sjekke ordene osv.

Dette temaet minnte meg litt om den historien der de nybakte norske adoptiv foreldrene til det lille kinesiske spebarnet, var så oppsatt på å få med seg en kinesisk ordbok når de mottok barnet, så de bedre kunne forstå barnet når det begynnte å snakke....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det egentlig ganske enkelt:

Animert barnefilm eller film med aldersgrense 7år eller lavere - dubbing til norsk tale en fordel.

Men ellers gjelder generelt for min del at dubbing er en vederstyggelighet. Det er i prinsippet å lage ny, nasjonal lyddel på en film, og (nesten) like ille som om man laget en nasjonal bildedel...

Undertekster kan man imidlertid gjerne ha en overflod av på ulike språk inkl originalspråket, så lenge de kan velges bort når man ikke har behov for dem.

I tilfellet Transformers (som til tross for MYE CGI ikke er en animasjonsfilm), så er dubbing en vederstyggelighet, men jeg synes det er kjekt om både norsk og engelsk teksting er tilgjengelig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, kan tvile på mine norskkunnskaper i det innlegget mitt også ser jeg

Men det kan være greit med muligheter for norsk tekst, spesielt er det enkelte filmer hvor det kan være vankselig å følge dialogen pga dialekt/slang osv.

Dubbing er jeg også motstander av, men enkelte animasjonsfilmer kan det være greit på.

Men jeg tror ikke Transformers dubbet til norsk ville blitt noen suksess her i huset, selv om jeg har unger på 11 og 13
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke film som læringsmedium for å plukke opp nye språk er i aller høyeste grad effektivt; spill i enda større grad. Sånn sett er det direkte synd for barna at alt nå kommer på norsk. Engelskkunnskapene til norske barn er faktisk på god vei nedover, og jeg har null problem med å tro på at det har en direkte sammenheng med at absolutt alt av film, spill, bøker og nettsider nå er tilgjengelig på norsk. Blir moro å se om det blir søreuropeiske tilstander av sånt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg forhåndsbestilt 2-disc-utgaven fra amazon.com.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo helt topp!
    Imidlertid (med dagens høye kurs) blir 25 daler + 7 i frakt omlag 170 kroner.

Paramount har aldri soneinndelt sine BD, så da er det jo (som tidligere nevnt) helt greit å bestille fra billigste sted (dersom man ikke på død og liv MÅ ha norsk tekst da...). :-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært sugen på å se denne på nytt i 3-4 mnd nå tror jeg, men vil ikke se HD-DVD'en med bare DD, skal greie å vente etpar uker til Blurayen kommer. Det blir rått!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så venter jeg heller til neste sommer/høst.

De slipper garantert Paramount en mer eksklusiv utgave i samsvar med film nummer 2. Det er det de pleier å gjøre.

For de som har HD DVD utgaven, så kan det vel være lurt å vente for å se om oppgraderingen til True HD over DD+ er noe å hoppe i taket over. DD+ sporet der vant priser, over mange lossless lydspor også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Personlig så venter jeg heller til neste sommer/høst.

De slipper garantert Paramount en mer eksklusiv utgave i samsvar med film nummer 2. Det er det de pleier å gjøre.
    Så kjøper jeg den og hvis den byr på enda noe mer..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Play http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...s/Product.html også selger denne , men tydeligvis bare 1-disc utgave, uten teksting. Det bør minimum være engelsk tekst, hvis ikke sliter jeg nok med å henge med.
    Den går billig ut fra Axelmusic Transformers (2-Disc Special Edition) Blu-Ray Movie Online, Movies Shop, Film Plot Summary, Sales, Movie Trailer også. Men noterer at det bare er DD på filmen..?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har ikke fått oppdatert den enda. Det er TrueHD og PCM på den og.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Dem har ikke fått oppdatert den enda. Det er TrueHD og PCM på den og.
    Det blir kun TrueHD på denne releasen, PCM ryktene oppstod i dagene/ukene før paramount offentliggjorde specs.

Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •