Transformers tråden! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 31 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 603
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk visst ikke opp noen svar da jeg søkte, så får spørre i steden.

Er det noen flere som opplever at lyden er kodet veldig lavt? Jeg spør, for hvis jeg skal ha et anstending volum på HD DVD'en guffer jeg opp til rundt -4dB, mens på andre filmer så holder det lenge med -15dB.

Greit i og for seg, er bare til å skru på knotten, men jeg lurer =]

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes stemmer blir litt nasale, men ellers ratter jeg opp som vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål; Hvilket kapittel er denne voldsomme scenen der Ironhide skyter to skudd i bakken så det setter hele rommet i ristnigner?

Kommer straks folk på besøk og finner den ikke helt igjen..

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rimelig sent i filmen! Når de er i den byen med cuben.
    Jeg har ikke tid til å sette på å se hvilket kapittel, men det er ganske lett å finne ut. Tidlig i den byen, når han decepticons tanksen skyter på de...da setter han gunnerne sine i bakken og tar en flott salto over ho dama

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kapittel 20, spol tilbake til 1:55:50 og kos deg. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg fikk visst ikke opp noen svar da jeg søkte, så får spørre i steden.

Er det noen flere som opplever at lyden er kodet veldig lavt? Jeg spør, for hvis jeg skal ha et anstending volum på HD DVD'en guffer jeg opp til rundt -4dB, mens på andre filmer så holder det lenge med -15dB.

Greit i og for seg, er bare til å skru på knotten, men jeg lurer =]
    Det stemmer det du sier.. Får også samme "problemet" når jeg overfører lyden som native bitstream, så det er nok enkodingen som er slik. Litt merkelig at det skal være slike problemer med HD DVD, og ikke med Blu-Ray.. :-| Som du sier, det er bare å skru opp volumet, men du mister referanse-muligheten, du vet rett og slett ikke hvor høyt du spiller på en film i forhold til en annen.

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Huff og huff detta var trist....forklaring følger:
    Fikk min HD-DVD spiller igår, HD-EP35, kobler opp og setter forsterker til å kjøre pcm og audio på hd spilleren til pcm, alt er koblet med hdmi.
    Så putter jeg inn Transformers hd-dvd og bare venter i en sinnsyk spenning, for nå blir det hd-lyd ( dolby digital plus ) og hd-bilde :twisted:
    Men jeg vet ikke om jeg har koblet feil eller hva, for lyden var rett og slett tam og kjedelig, eneste positive var ett knallbra bilde

Så jeg måtte dobbeltsjekke og satte inn transformers dvd utgaven med dolby digital spor, og der var jo lyden sinnsykt bra i forhold.
    Satte lydnivå på -5.0 på både dvd og hd-dvd utgaven, og den vanlige dvd versjonen banker hd-dvd'en...og det skal vel ikke være sånn ?

I displayet på forsterkeren min står det "multi ch in" og jeg har satt input til pcm.
    Forsterkeren min skal greie hd-lyd via pcm ifølge hi-fi klubben.

Litt lei meg nå siden jeg hadde gledet meg sånn til dette

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lavere nivå på HD DVD versjonen, men det korrigerer du enkelt ved å skru volumet ca. 10db høyere når du bruker HD DVD versjonen. Dette bør du sikkert benytte deg av en lydtrykksmåler for å kontrollere 100%. Dette er helt klart en svakhet med HD DVD, de har desverre, en god del titler som har lavere nivå på filmen enn det tilsvarende Blu-Ray/DVD filmer har.. PS: Du bør også sjekke at du ikke har slått på noen dynamikk-kontroll i Toshiba spilleren.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikk-kontroll er ikke bra nei. :-)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9tro
    Huff og huff detta var trist....forklaring følger:
    Fikk min HD-DVD spiller igår, HD-EP35, kobler opp og setter forsterker til å kjøre pcm og audio på hd spilleren til pcm, alt er koblet med hdmi.
    Så putter jeg inn Transformers hd-dvd og bare venter i en sinnsyk spenning, for nå blir det hd-lyd ( dolby digital plus ) og hd-bilde :twisted:
    Men jeg vet ikke om jeg har koblet feil eller hva, for lyden var rett og slett tam og kjedelig, eneste positive var ett knallbra bilde

Så jeg måtte dobbeltsjekke og satte inn transformers dvd utgaven med dolby digital spor, og der var jo lyden sinnsykt bra i forhold.
    Satte lydnivå på -5.0 på både dvd og hd-dvd utgaven, og den vanlige dvd versjonen banker hd-dvd'en...og det skal vel ikke være sånn ?

I displayet på forsterkeren min står det "multi ch in" og jeg har satt input til pcm.
    Forsterkeren min skal greie hd-lyd via pcm ifølge hi-fi klubben.

Litt lei meg nå siden jeg hadde gledet meg sånn til dette
    Det kan være jeg tar feil, men recieveren din (Denon AVC-A11XVA?) er HDMI 1.2, ikke 1.3. Dermed får du ikke HD lyd over HDMI. Det var snakk oppgradering av denne recieveren til HDMI 1.3, men tror aldri den kom dessverre.

Når jeg har "multi ch in" så er det utelukkende analog overføring av lyden. Altså da kjører jeg uten romkorreksjon eller andre instillinger på lyden. Jeg har faktisk ikke noen alternativer her. Jeg har heller ikke HDMI 1.3, samt annen reciever, men hos meg er lyden best med SPDIF overføring pr i dag. Det skal visst være HD lyd overført analogt, men også hos meg er det tam filmlyd i forhold.

Det har vært diskutert også her på forumet, for det er veldig varierte lydopplevelser på denne filmen. Det kan kanskje være noen utgivelser av Transformers har kommet med feil på lyden... For min del og erfaring: Om man venter masse gromme sublyder synes jeg ikke denne filmen er noen referanse. Andre mener det er helt topp. Det eneste er mot slutten, når den ene roboten fyrer av et par kanoner for å holde seg i luften. Den røsker! Bildekvaliteten derimot, er absolutt referanseklasse blant mine filmer.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Det kan være jeg tar feil, men recieveren din (Denon AVC-A11XVA?) er HDMI 1.2, ikke 1.3. Dermed får du ikke HD lyd over HDMI. Det var snakk oppgradering av denne recieveren til HDMI 1.3, men tror aldri den kom dessverre.

Når jeg har "multi ch in" så er det utelukkende analog overføring av lyden. Altså da kjører jeg uten romkorreksjon eller andre instillinger på lyden. Jeg har faktisk ikke noen alternativer her. Jeg har heller ikke HDMI 1.3, samt annen reciever, men hos meg er lyden best med SPDIF overføring pr i dag. Det skal visst være HD lyd overført analogt, men også hos meg er det tam filmlyd i forhold..
    Her er du litt ute å kjøre. HDMI standard 1.1 kan overføre HD lyd som LPCM. Det forutsetter at avspilleren kan dekode HD-lyden og sende den over hdmi som LPCM og at receiveren kan ta imot LPCM over hdmi. HDMI standard 1.3 trengs bare dersom du har en HD-avspiller som kan overføre HD lyd som bitstream til en receiver som kan dekode HD lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne film suger VARAN-FETT

Dette er virkelig en film som får en at inse at god lyd og bilde ikke er alt.

För att vara en FAN av denna film må man enten vara oppvokst på tegnefilm-transformers eller maks 13 år.

Jag kommer aldrig bruke denne film i demosammenheng då den er så utrolig dårlig satt sammen når det gjelder manus, dialog och handling att man bara rister på huvudet.

Michael Bay blir bara ett större hatobjekt för ÄKTA filmälskare för varje film han gör och det är en skam för hela filmindustrin att han sponsras med miljoner av USD för spy ut såna skitfilmer.

Och jaa, jag har sett att hundratusenvis med folk röstat och klarat konststycket att ge denna film ett snittbetyg på 7,6 på IMDB - helt obegripligt.

Personligen tar jag fram min nya 5-disc version av Bladerunner och njuter av äkta filmkonst.

Detta inlägg för att balansera all hyllest till denna skitfilm som spys ut i denna tråd. Alla har rätt til sin mening - detta er min.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri slått deg at smaken er forskjellig? Jeg er ikke 13 år, og jeg har aldri lekt med Transformers. Dog - jeg synes du er ufin og generaliserende, og at du bør moderere innlegget ditt (siden det tross alt handler om preferanser). Jeg kjenner mitt eget oppsett godt, og denne filmen er meget egnet som demofilm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK Akto,

enig i det.

Har bara irritert meg så veldig på M. Bay og syns også at denne filmen er så dårlig at jeg spyr - men alle har rett til sin mening og jeg gikk litt langt i mitt førre innlegg. Beklager.

Men jeg blir bare så skuffet når jeg ser att så mange filmelskere på dette forum syns denne filmen er så otroooolig bra når det fins så mange andre filmer som er 10.000 ganger bedre.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dreier seg om totalopplevelse. Da teller også bilde/lyd-inntrykk med som svært sterke faktorer.

Transformers vil aldri bli stående som et historisk epos. Derimot er det en über-lidderlig festlig film for oss som har et privat lyd-Nirvana... ;-)

Bra kvalitet, lekre bilder (og ditto annet "kjent"... ;-) )
    Humoren er også til å kjenne igjen, så filmen duger i massevis.

Men igjen; ingen klassiker à la "Ben Hur". Men hvem gidder å se på Ben Hur gjentatte ganger?

Eldstemann, født i 1983, var stoooor fan av figurene den gang. Kjente dem ut og inn. Hva han synes om filmen er egentlig mindre interessant. Derfor har jeg ikke spurt ham om dette.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes heller ikke filmen er særlig bra, men tenk på underholdningsfaktoren da mann. Klart skuespillerne ikke er oscar materiale og handlinga ikke stiller opp onsdagsfilmen på tvnorge, men underholdninga er så ufattelig bra. Og når det i tillegg er referanse lyd og bilde, og absolutt ikke minst: dataeffektene så gjør alt dette til 2,5 time med fantastisk moro som setter hjemmekinoen i ekstrem modus. Det skal være moro å se på film også!

Btw, så at denne kom på 7ende plass på lista over beste "data effekt filmer". Dette er latterlig. Det finnes ikke EN ENESTE film som har bedre data-effekter enn Transformers. Og dette kommer ikke bare fra meg, men også kjente som jobber med 3d grafikk/visuelle effekter på Maya, Shake osv. Grunnen har jeg gitt i et tidligere innlegg...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er oppvokst med tegneseriene og var en stor fan av de og action figurene. Så det er med en del nostalgi og kjærlighet for konseptet at jeg liker filmen så godt. Dog det plager meg voldsomt at de tar gamle kjente figurer fra tegneseriene og gjør de om til noe helt annet som ikke har noe med den gamle serien å gjøre.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Btw, så at denne kom på 7ende plass på lista over beste "data effekt filmer". Dette er latterlig. Det finnes ikke EN ENESTE film som har bedre data-effekter enn Transformers. Og dette kommer ikke bare fra meg, men også kjente som jobber med 3d grafikk/visuelle effekter på Maya, Shake osv. Grunnen har jeg gitt i et tidligere innlegg...
    Pøh. Hercules in new york og Braindead er milevis foran.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt dette er en bra film eller ikke må de fleste gjøre seg opp en mening om selv, men jeg synes den var utrolig underholdende.
    Til og med fruen i huset satt og småhumret og koste seg da vi var 8 stykker her og så den. Og hun ser aldri filmer som LOTR, Harry Potter, Matrix, X-men osv fordi disse filmene inneholder det hun kalle usannsynlige ting. Er det ikke realistisk så gidder hun ikke se. Men likevel karakteriserte hun Transformers som en bra film, så helt på jordet kan den ikke være.
    Jeg for min del gleder meg til den engang forhåpentligvis kommer på Blu-Ray

Og junior har kjørt den scenen som det er snakk om her uendelig mange ganger inne på rommet sitt som demo for liten og stor, den er faktisk egnet til det bruket også
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Her er du litt ute å kjøre. HDMI standard 1.1 kan overføre HD lyd som LPCM. Det forutsetter at avspilleren kan dekode HD-lyden og sende den over hdmi som LPCM og at receiveren kan ta imot LPCM over hdmi. HDMI standard 1.3 trengs bare dersom du har en HD-avspiller som kan overføre HD lyd som bitstream til en receiver som kan dekode HD lyd.
    Fint, godt å få det på det rene.

Side 18 av 31 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •