Transformers tråden! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 603
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    Problemet med transformers er at det er en barnefilm. Forutsigbar historie, klisjé etter klisjé, samlebåndsdialog, barnslig humor osv.
    Hadde tenkt til å skrive et innlegg selv, helt til jeg så dette. Dette er akkurat hvor skapet står, og akkurat hvorfor jeg ikke liker filmen i det hele tatt. Etter min mening skulle det stått "passer for alle under 18". Men det er jo så mange som liker filmer med hjernedød action bestående av syke effekter og store eksplosjoner og ingenting mer, og er helt fornøyd med det. Liker heller filmer som får en til å føle seg "der", slik som f.eks Sunshine får til ganske bra. Selv om sikkert ikke alle er enige med det siste da

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Motorpyscho:Bigscreen: Du har misforstått hvis du tror budskap og substans er synonymt med virkelighet.

Jeg ser da også ofte filmer kun for å koble ut, men det er som regel ikke disse filmene som fester seg i hukommelsen.

EDIT: Og når vi snakker om virkelighetsflukt så er det nettop dette som er et av temaene i pans labyrinth i mine øyner
    Nå tror jeg ikke du skal prøve å parafrasere mine tanker, hvordan i all verden klarer du å tolke det jeg skrev som "synonymt med"?
    Det var to helt uavhengige setninger som beskrev to helt forskjellige ting.
    Forøvrig så synes jeg at budskap og substans bør være en del av "virkeligheten".

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå orker jeg ikke kverrulere, men da kunne du faktisk formulert deg bedre. Slik du skrev det så antydet du jo at for deg er film virkelighetflukt, derfor holder du deg unna filmer om inneholder budskap og substans og heller leser bøker og tar deltidsstudium (?) når du ønkser dette.

Les hva du skrev engang til. Du brukte til og med komma.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan dere har klart å lure Pans Labyrinth inn i en Transformers tråd er en bragd i seg selv. Når det nå er gjort så kan vi like gjerne gå i gang med hjerne/hjernedød underholdning for det er det dreier seg om.

Slik jeg ser det så bør man velge film etter behov. Sånn sett er både Transformers og Pans Labyrinth perfekte motsetninger.

Transformers er en super underholdningsfilm som kan nytes med popkorn, cola og et par gode filmvenner. Den er ikke dyp og krever svært lite av den som ser… Det man sitter igjen med er en og annen enkeltscene som rocket kloden i det den fartet over skjerm eller lerret. Hvorfor noen legger denne type film for hat har jeg litt vanskelig for å forstå. Transformers var aldri ment å stille noen spørsmål og i så måte krever den heller ingen svar. Ha det gøy, det er alt.

Pans Labyrinth er en mer krevende film og i så måte en smalere film. Det er ikke til å skyve under en stol at allmenn publikumet ikke vil utfordres på noen måte.

Av de filmene jeg så i 2007 så er nok Pans Labyrinth den jeg husker best. Filmen fortelles på en stillferdig, men genial måte.
    Om dette virkelig er en magisk verden eller bare fantasien til en liten jente må man se filmen for og få svar på. Det er logisk at den lille jenta vil flykte inn i en drømmeverden når virkeligheten smerter så mye som den gjør for henne. Det er krig og hun er fanget midt i *******! På den annen side kan det være at fantasiens verden finner henne fordi hun er så sårbar som hun er. Alt i alt elsker jeg filmer som kan filosofere og engasjere så mye som denne kan. For de av dere som kun kan sluke Transformers og dens likeverdige… Vel stakkars dere…. Uansett hvilket flertall dere måtte representere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forigårs dukka det opp enda en Transformers HD DVD i posten. Den som ikke kom for to måneder siden. Lurer på hvor den har vært i mellomtida. Da har jeg to stykker.

Amazon sa jeg kunne beholde den ekstra på grunn av komplikasjoner med retur utenfor USA. Man kan printe ut forhåndsbetalt returlapp men den funker ikke utenfor USA.

Siden dere var innom den filmen også så kan jeg nevne at jeg så Pan's Labyrinth HD DVD i kveld.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Én av de vakre poengene i Transformers er jo at det refereres til utforskning av polarsirkelen (Polarsirkelen på 66 grader 33 minutter nordlig bredde) som om dette var "polare strøk"....
    I norge er for eksempel Bodø nord for polarsirkelen - altså et "ekspedisjons destinasjon" for amerikanere....... Amundsen var på sørpolen 14 år senere - for å sette det i perspektiv.... (noen som tar poenget om "kvalitet")
    Det hele er så patetisk og så "low brain" at det er en skam at et stort navn som Spielberg har knytninger til filmen. En film for unge mennesker med manglende referanser til virkeligheten om noen spør meg....

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Én av de vakre poengene i Transformers er jo at det refereres til utforskning av polarsirkelen (Polarsirkelen på 66 grader 33 minutter nordlig bredde) som om dette var "polare strøk"....
    I norge er for eksempel Bodø nord for polarsirkelen - altså et "ekspedisjons destinasjon" for amerikanere....... Amundsen var på sørpolen 14 år senere - for å sette det i perspektiv.... (noen som tar poenget om "kvalitet")
    Det hele er så patetisk og så "low brain" at det er en skam at et stort navn som Spielberg har knytninger til filmen. En film for unge mennesker med manglende referanser til virkeligheten om noen spør meg....
    Slike problemer dukker opp i de fleste populær filmer fra USA. Ta en titt på Beowolf hvor handlingen er lagt til Danmark og hvilket terreng det er der! Høye fjell, daler og dype huler! Duh! Duh! Duh! Visse ting må man bare kjøpe. Som sagt tideligere... Disse filmene er ikke laget for at noen skal tenke... Heller tvert imot

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Slike problemer dukker opp i de fleste populær filmer fra USA. Ta en titt på Beowolf hvor handlingen er lagt til Danmark og hvilket terreng det er der! Høye fjell, daler og dype huler! Duh! Duh! Duh! Visse ting må man bare kjøpe. Som sagt tideligere... Disse filmene er ikke laget for at noen skal tenke... Heller tvert imot
    Jepp - no brain....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers årets film?
    Jeg vet man ikke kan diskutere smak, men det får da være måte på.
    Transformers var på det beste en patetisk, dårlig fortalt film helt uten mål, mening og story.
    At Michael Bay har regissert den skal liksom borge for kvaliteten.
    La meg gi dere Mr. Bays CV:

Their War (2007) (V) (executive producer)
    Transformers (2007) (executive producer)
    The Hitcher (2007) (producer)
    The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006) (producer)
    Pissed (2005) (consulting producer)
    ... aka In the Blink of an Eye (USA: new title)
    The Island (2005) (producer)
    The Amityville Horror (2005) (producer)
    The Texas Chainsaw Massacre (2003) (producer)
    Pearl Harbor (2001) (producer)
    ... aka Pearl Harbour (UK: promotional title)

Armageddon (1998/I) (producer)

Director:
    In Production
    2000s
    1990s
    2012: The War for Souls (2010) (in production)
    Transformers 2 (2009) (announced)

Transformers (2007)
    The Island (2005)
    The Lionel Richie Collection (2003) (V) (video "Do It to Me")
    Bad Boys II (2003)
    ... aka Good Cops: Bad Boys II (Malaysia: English title)
    Pearl Harbor (2001)
    ... aka Pearl Harbour (UK: promotional title)

Armageddon (1998/I)
    The Rock (1996)
    Bad Boys (1995)
    Shadows and Light: From a Different View (1992) (V)

Som dere ser så har denne mannen ikke lagd annet enn DRITT!
    Jeg begynner å lure på hva slags kriterier endel av dere her inne her til en bra film.
    Hva med god story? eller gode skuespillere? eller god bruk av kamera og musikk?
    Jeg kan ikke skjønne at en så talentløs film som Transformers fortjener en 16 sider lang tråd.
    Er det hvor pen eller hvor store pupper den kvinnelige hovedrolle innhaveren har eller hvor mye dypbass som dikterer om en film er bra?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du å sier at The Rock er dritt så kan du bare gå i graven og grave deg ned med en gang....

Transformers er tydeligvis ikke din type film, GREIT! Vi elsker den, og så får du dømme oss etter det.... Noe du tydeligvis gjør. Hva med underholdningsfaktor? Hva med ekstreme data effekter?

Michael Bay har kanskje ikke den mest imponerende cvn når det gjelder kvalitetsfilmer men han lager gigantfilmer som slår store tall hver gang de lanseres på kino. Noen elsker filmene hans, andre hater dem og spesielt han.

Men å nevne klassikeren The Rock som dritt er blasfemi...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Rock - en klassiker?
    A clockwork orange, Taxi driver, gudfaren, det er klassikere. The Rock er en middels actionfilm og kan på ingen måte kalles en klassiker.
    Om jeg liker fenomenet transformers eller ikke betyr svært lite. Faktum er at Transformers er som alle andre Michael Bay filmer; uten substans og derfor totalt uengasjerende.
    Hvem **** går på kino for å la seg blende av dataeffekter?
    Det er nettopp gigantomanien og alle dataeffektene som er Mr. Bay sitt hovedproblem, uten de elementene har han jo ingen film...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må en film absolutt ha en dyp historie eller oscar-vinnende skuespillere for å være bra? Nei, så absolutt ikke. Transformers er reinspikka action hele veien. Den prøver ikke være noe mer enn det heller og det er det som gjør det til en GENIAL actionfilm. Jeg satt i sofaen og følte meg som en 10-åring igjen og heiet på Optimus Prime & co. Denne filmen tok meg tilbake til barndommen på en glimrende måte Helt greit at flere her ikke likte den, og ikke minst poengterer wotg hvor forskjellig filmsmak man kan ha. Flere av filmene på lista, som så fint omtales som DRITT, er noen av mine favoritter. Hurra for forskjellig smak!

Edit: wotg: Hva med å kalle en spade for en spade og la være å sammenlikne Transformers med filmer fra en annen sjanger? Hvis du forventer å sitte igjen og filosofere over meningen med livet etter å ha sett en Michael Bay-film, har du gått særdeles mange skritt i feil retning. Det blir som å gå på McDonalds og forvente en kulinarisk storopplevelse, hvorpå man går hjem skuffet etter å kun ha blitt mett av maten...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wotg! du kan bare legge deg...tøysegutten. du er jo ikke rektig på flekken. makan til gutt skal man lete lenge etter. skamme seg! fyyyyy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal se en actionfilm som transformers og forventer en historie so, Schindlers Liste så har man bomma stygt. Man må ta filmer for hva de er mener jeg.

The Rock har jeg aldri likt, da. Blir kvalm bare jeg tenker på den.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hvis man skal se en actionfilm som transformers og forventer en historie so, Schindlers Liste så har man bomma stygt. Man må ta filmer for hva de er mener jeg.

The Rock har jeg aldri likt, da. Blir kvalm bare jeg tenker på den.
    Det er da fullt mulig å kombinere actionfilmsjangeren med god story. Bare se på Heat, Way of the gun osv.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Må en film absolutt ha en dyp historie eller oscar-vinnende skuespillere for å være bra? Nei, så absolutt ikke. Transformers er reinspikka action hele veien. Den prøver ikke være noe mer enn det heller og det er det som gjør det til en GENIAL actionfilm. Jeg satt i sofaen og følte meg som en 10-åring igjen og heiet på Optimus Prime & co. Denne filmen tok meg tilbake til barndommen på en glimrende måte Helt greit at flere her ikke likte den, og ikke minst poengterer wotg hvor forskjellig filmsmak man kan ha. Flere av filmene på lista, som så fint omtales som DRITT, er noen av mine favoritter. Hurra for forskjellig smak!

Edit: wotg: Hva med å kalle en spade for en spade og la være å sammenlikne Transformers med filmer fra en annen sjanger? Hvis du forventer å sitte igjen og filosofere over meningen med livet etter å ha sett en Michael Bay-film, har du gått særdeles mange skritt i feil retning. Det blir som å gå på McDonalds og forvente en kulinarisk storopplevelse, hvorpå man går hjem skuffet etter å kun ha blitt mett av maten...
    Jeg ser gjærne en thrillride blockbusterfilm jeg, men forlanger alikevel at det er et snev av brillians inne i bildet. De to første Batman filmene er gode eksempler.
    Men jeg skjønner jo at det blir litt vanskelig å diskutere slikt, du har tross alt Chuck Norris som avatar...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det opprettet en tråd om en finfin actionfilm. Aldri før har jeg opplevet her inne at det dukker opp grinebittere og surmulere, men denne tråden tar kaka. "Hei jeg liker ikke den filmen dere engasjerte sjeler har opprettet en egen tråd om" Nei vel, det er greit det, men hold dere for gode til å snakke en hel haug med skit, smaken er som baken, den er ikke delt, det er nesen som lukter...... **** ass, merker at jeg blir provosert, slik jeg før ble i andre foraer der det kun var fjortiser og menn som fortsatt surfet porr og aldri fikk seg noe.....

PS The rock = dritt? Kan du ikke heller bare si at du liker sorthvitt filmer og at alt var bedre før, evnt fortelle at actionfilmer er noe du ikke liker. Rett og Slett.... Sikkert bittert å sitte hjemme alene på nyttårsaften, sikkert det som skaper slike kvasse utsagn...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvem **** går på kino for å la seg blende av dataeffekter?
    Me baby, me... (i kjent jack black stil..)

Og i tillegg rakke ned på chuck norris, da begynner det å gå langt...

Men dette begynner å bli en krangle/drittslengningstråd som snart kommer til å se sine siste timer hvis mod tar en tur innom!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hadde tenkt til å skrive et innlegg selv, helt til jeg så dette. Dette er akkurat hvor skapet står, og akkurat hvorfor jeg ikke liker filmen i det hele tatt. Etter min mening skulle det stått "passer for alle under 18". Men det er jo så mange som liker filmer med hjernedød action bestående av syke effekter og store eksplosjoner og ingenting mer, og er helt fornøyd med det. Liker heller filmer som får en til å føle seg "der", slik som f.eks Sunshine får til ganske bra. Selv om sikkert ikke alle er enige med det siste da
    Jeg synes dette innlegget illustrerer den sjangerarrogansen enkelte her inne utviser.

Mine favorittfilmer er av typen Lost in Translation, Virgin Suicides, Battle Royale, American Psycho, Donnie Darko, Sunshine, American Beauty osv. Mao litt aparte og ikke krampekommersielle filmer. Dette betyr ikke at jeg ikke kan nyte Transformers. Alt til sin tid. Noen ganger vil man få frysninger nedover ryggen av å se to roboter slå hverandre til døde på en motorvei, andre ganger vil man synke inn i sinnet til en gutt som enten er paranoid schizofren, eller kan redde verden slik vi kjenner den ved å lukke en parallell dimensjon.

Transformers var den beste filmen som kom i 2007, sammen med Sunshine.

For det første må det jo nevnes at Michael Bay er litt kitsch. Filmene hans oser USA, med vaiende amerikanske flagg, heltetyper i slow motion og vanvittig pompøse og effektfyldige actionscener. Åpningen på Transformers er så latterlig mektig, litt som å spise en baconburger. Men oh lord så DEILIG det er i blant. Man kan ikke spise helsekost hver dag

De som hevder Michael Bays filmer inneholder dårlige skuespillere, story, kameraføring og musikk kan jo ta en kikk på The Island. Makan til undervurdert actionfilm.

Skuespillermessig skilter den med Steve Buscemi, Ewan McGregor og Scarlett Johansson. Ta en kikk på scenene der Ewan spiller både seg selv og klonen sin. Dårlig? Neppe.

Storyen berører et ytterst relevant og filosofisk tema (kunstig liv), langt mer enn jeg forlanger av sjangeren faktisk.

Kameraføringen er top notch. Sjekk scenen hvor de kaster toghjul av en trailer, og flyr en hoverbike etterpå. Den er så latterlig involverende.

Musikken i filmen er utrolig bra. Så bra at man må være tonedøv for å ikke la seg rive med. Et godt eksempel er den siste scenen hvor folk løper ut i ørkenen.

Når det gjelder The Rock, som også totalt eier, så kan jeg jo nevne elementer som Sean Connery og Hans Zimmers legendariske filmmusikk.

Hilsen en på 23, som liker Transformers (og Michael Bay).

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wr8h: Når det gjelder The island så er jo det det eneste unntaket til bay, en mye bedre film enn transformers i mine øyner og sannsynligvis det beste han har laget (ikke at det utgjør noe på stor skala).

Sunshine ble jeg litt skuffa over, den lovet jo veldig veldig bra helt til boyle bestemte seg for å gjøre den til en dum slasher på slutten. Jeg synes manuset heller kunne fokusert mer på intriger og oppgjør i besetningen seg i mellom istedet for å finne opp en dum overnaturlig "gud".

Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •