Filmer som gir psykiske plager - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 231
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Utdrag fra IMDb : Re: Pasolini's death

The official version of his death is this..... he pick's up a teenage male prostitute at TERMOLI (bus & train station in ROME - Termoli means, "end-of-dee-line").... takes him an hour south to the outskirts of NAPLES..... apparently his gang friends followed and beat Pasolini to a pulp..... an old women who found him the next day (she was sweeping the "back lane" around her house), thought that his body was a p"pile of bloody GARBAGE"..... this is dee official version.....(hiis body was so hacked up & cut to bits and then beaten to a pulp with a basball bat type instrument....... ONE THING 100% certian.... the condition of his body.... such a violent death..... AS for dee rest.... well it doesn't fit.....

Yes, he did pick-up the young prositute..... but the most likely, and what most people who have written about this and especially by Italian's at dee time...... beleive that it was dee italian gov't..... WHY, because, amoungst other things, Pasolini was writting an exposee, in an Italian newspaper about the corruption in dee gov't..... (that was an understantment at dee time, everyone knew about it, but no one dare speak publically about it - what with 60-or-so changes in gov't since WWII)...... well his exposee was in two-parts..... the first one was published and generally detailled dee corruption..... in the 2nd-part to be published a week later, was going to name names...... well because he died before that came out.... it was never printed...... AND thats why most people who have studied his death think that it was a conspiricy!!!!!

I miss him dearly.............. Rest In Peace Paulo!!!!!!!!!!!!!!!
    Hvem har så skrevet dette? Var da en del skrivefeil og overdreven bruk av".......". Får inntrykk av at dette ikke akkuratt er harde fakta fra politiet eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Death

Pasolini died on November 2, 1975 at the beach of Ostia, near Rome, in a location typical of his novels. He was murdered brutally by being run over several times with his own car. Pino Pelosi, a hustler, was arrested and confessed to murdering Pasolini. On May 7th, 2005, he retracted his confession, claiming that unidentified men had killed Pasolini. He gave threats of violence against his family as the reason for his erstwhile confession. The investigation into Pasolini's death has been re-opened following Pelosi's recantation.

His murder is still not completely explained: some contradictions in the declarations of Pelosi, a strange intervention by Italian secret services during the investigations and some lack of coherence of related documents during the different parts of the judicial procedures brought some of Pasolini's friends (actress Laura Betti, a close friend, particularly) to suspect that his murder had been commissioned. It is true, indeed, that Pasolini, in the months just before his death, had seen many politicians, telling them that he was aware of certain crucial secrets. Following Pelosi's statement of May 2005, the Rome police has reopened the murder case; judges, however, considered the new elements insufficient to continue.

Pasolini was buried in Casarsa, in his beloved Friuli. In the grave he wears the jersey of the Italian Showmen National Team, a benefaction soccer team founded by Pasolini among the others.

New evidence this year (2005) points to Pasolini being murdered by an extortionist. The 17 year old that was found guilty of killing him, Pino Pelosi, revealed this year that three men with a southern Italian accent killed him. Testimony by Pasolini's friend Sergio Citti indicates that some of the film rolls from Salò were stolen and Pasolini was going to meet with the thieves after a visit to Stockholm, November 2, 1975. He told others that he knew he would be murdered by the Mafia. Shortly after he was found dead in Ostia outside Rome.
    Wikipedia sin versjon

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som har nevnt Suicide Scircle?
    Denne begynner med at en god del japanske skolejenter begår selvmord på en undergrunnsbane, der blod og gørr spruter over alt..
    Filmen blir ikke stort koseligere etterhvert som historien utvikler seg.
    http://www.imdb.com/title/tt0312843/

Hellraisertriologien er forresten kjøpt inn, kom fint gjennom tollen.
    Dette er filmer som gjorde et solid intrykk da jeg såg den for sikkert 7-8 år siden.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den suicide cluben må jo miste medlemmer i fleng :wink: ...

hellraiser er sykt kule, noen av favoritt filmene mine det... digger nr 2 veldig godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min menig syns jeg mange av filmene her ikke er særlig fæle, som feks 8mm, battle royal og diverse amerikanske grøssere. Når jeg ser feks Cage i en film er han så hardt klistret som en skuespiller i midt hode at amatørskuespillere kunne gjort bedre inntrykk. Ellers er jeg ikke spesielt fan av filmer som gjør meg uggen.
    Jeg syns ofte at nyhetene på tv eller i avisen er værre. Når jeg leser i avisen om drap og mord (ofte mange uskyldige mennesker) gjør det meg mye vondere å vite at dette er virkelig og i vår verden(dannes en del bilder i hodet) .... menmen detta var kanskje litt of topic.
    Husker forresten jeg så mary og etellerannet etternavns frankenstein når jeg var liten. Den gjorde et stort inntrykk. Kanskje på tide å se den igjen (husker ikke lenger hva som skjedde, bare at den var skummel) for å mimre litt

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Når jeg ser feks Cage i en film er han så hardt klistret som en skuespiller i midt hode at amatørskuespillere kunne gjort bedre inntrykk.
    Nå er det lenge siden jeg har sett 8 MM, men mener du virkelig Cage er en dårlig skuespiller? Greit, han har spilt masse klisjéfylte actionroller, men har du sett Raising Arizona, Adaptation eller Matchstick Men?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nå er det lenge siden jeg har sett 8 MM, men mener du virkelig Cage er en dårlig skuespiller? Greit, han har spilt masse klisjéfylte actionroller, men har du sett Raising Arizona, Adaptation eller Matchstick Men?
    Syntes Cage er bra.... Siste filmene jeg så av han var Weather Man og Lord of War, og jeg syntes han gjorde en god jobb i begge.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å glemme Cage i Red Rock West og Wild At Heart.
    Han er også konge i Face/Off. En av mine absolutte action-favoritter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Digger Matchstick Men! Den er rå bra! Litt ot, men ville bare få fram at jeg heller ikke synes han er noen dårlig skuespiller! Til dere som ikke har sett den filmen, Løp å Kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Etter min menig syns jeg mange av filmene her ikke er særlig fæle, som feks 8mm, battle royal og diverse amerikanske grøssere. Når jeg ser feks Cage i en film er han så hardt klistret som en skuespiller i midt hode at amatørskuespillere kunne gjort bedre inntrykk.
    Det du sier her er jeg enig i. Etter å sett Cage i div filmer som f.eks. The Rock, Con Air eller Face/Off, har jeg laget bilder i hodet om at Cage er denne typen skuespiller. Derfor klarer han ikke virkelig å skremme meg.

Sier ikke at han er dårlig, langt i fra. Som sagt tidligere, hans siste Lord of War og Matchstick Men er geniale. Etter å sett disse har jeg andre bilder av ham i hodet mitt, han er ikke bare en frustrert kjemiker med våpen i hånd.

Angående Cage, sjekk ut Bringing out the Dead.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mitt første eksempel på dette blir "irreversible" av Gaspar Noe med Monica Belluchi og Vincent Cassell. Har fått gullpalme og masse gode kritikker. Det fortjener den ikke. Kamera spinner i nesten 20 minutter i begynnelsen av filmen. Du blir dritkvalm uansett.
    Den er helt jævlig å se på hvis man har stor skjerm, fy **** for en elendig start. Hva er vitsen med å lage noe så dritt? Og samtidig klare å få skryt for den etterpå? Nei, fysj. Jeg gir bort mitt eksemplar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen som har nevnt American Psycko her. Vet ikke helt om jeg synes den er bra eller dårlig. Men jeg hadde ihvertfall en uffen følelse i kroppen etter å ha sett den.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kent Andresen
    Hmm, ingen som har nevnt American Psycko her. Vet ikke helt om jeg synes den er bra eller dårlig. Men jeg hadde ihvertfall en uffen følelse i kroppen etter å ha sett den.
    American Psycho er jo bare morsom...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Den er helt jævlig å se på hvis man har stor skjerm, fy **** for en elendig start. Hva er vitsen med å lage noe så dritt? Og samtidig klare å få skryt for den etterpå? Nei, fysj. Jeg gir bort mitt eksemplar.
    Doner den til meg.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur i Danmark i går, der solgte de "Irreversible" til hele 19.95 danske penger, det var billig, blir jo den svimlende sum av 20.76 norske. Så da kjøpte jeg med den. Har ikke sett den enda, men ser frem til det.

Kjøpte også en annen som het "Battle Royale". Har ikke sett denne heller enda. Noen som har? På coveret står det: "den mest rystende film der nogensinde er lavet"(ps! dansk) Det kan jo bety hva som helst det, men på bildene ser den skummel ut. Kostet bare 19.95 den også.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Var en tur i Danmark i går, der solgte de "Irreversible" til hele 19.95 danske penger, det var billig, blir jo den svimlende sum av 20.76 norske. Så da kjøpte jeg med den. Har ikke sett den enda, men ser frem til det.

Kjøpte også en annen som het "Battle Royale". Har ikke sett denne heller enda. Noen som har? På coveret står det: "den mest rystende film der nogensinde er lavet"(ps! dansk) Det kan jo bety hva som helst det, men på bildene ser den skummel ut. Kostet bare 19.95 den også.
    Er sikkert en grunn at de er så billige?! :?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Er sikkert en grunn at de er så billige?! :?
    hehe...kanskje...men Irreversible er jo tross alt en på den beryktede listen... :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes "Savior" er en skikkelig stygg film, man mister nesten troen på mennesket etter å ha sett denne. En annen film som har satt spor etter seg hos meg er "breaking the waves" - en trist og sterk film om menneskelig sammenbrudd.
    Ellers så er det mange gode filmer på listen, "Irreversible" og "Oldboy" synes jeg er megabra filmer.
    Etter å ha sett "Saw" har jeg fått forbud av samboeren å se den flere ganger. Hun lå våken og hørte bare lyden men det var nok for henne.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er forskjellige. Selv synes jeg ikke Savior eller Breaking the wawes er en type film som gir meg problemer, heller ikke Battle royale for den saks skyld.
    Irreversible er det sagt mye om i denne tråden, den er laget for å skape avsky og det gjør den. Noen liker det, jeg liker det ikke !

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Den hadde jeg helt glemt. Gammel film. Finnes den på DVD? Fikk lyst til å se den på nytt..
    Minner om huset mitt
    Eddie og Britt (edderkopper) elsker denne filmen

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •