Filmer som gir psykiske plager - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 231
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The wall

Pink Floyd - The Wall, en knakende god film, men når jeg så denne da jeg var 12 år ble jeg faktisk kvalm og var dårlig i mange dager etterpå. Scenen som gjorde inntrykk er når en ung Floyd tar med seg en rotte som han finner ved bredden av en kanal, Floyd blir syk og det ble jeg også. Scenen der Floyd bader i et badebasseng i sitt eget blod gjorde også inntrykk.

Zappa innom en tv3 kanal i dag, Tyra Banks har eget talkshow har hun ikke? I allefall der var de to gjester der som hadde fobi mot klovner Filmen IT var visst bakgrunnen for fobien hos den ene gjesten. Husker dere denne filmen/serien? Så ikke resten av programmet, men i "etter pausen" innslaget rullet det ut 3 klovner i studio....mens fobien formelig spratt ut av øynene på gjestene. Lo litt da...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppsumering så langt, det virker som denne listen har to funksjoner. De som ønsker å skjerme seg mot potensielle psykiske plager, kan styre unna, mens de som vil utfordre seg selv, kan oppsøke filmene på denne listen (men på EGET ansvar) Listen er ikke rangert eller utømmende;

Irreversible
    The passion of the Christ
    Salo-Sodom i 120 dager
    Et hål i mitt hjãrta
    Cannibal holocaust
    Oldboy
    8MM
    Ravenous
    Ici the killer
    The Last Horror Movie
    Eraser Head
    Faces Of Death-serien ("dokumentarer")
    Hostel
    Men behind the sun
    Murder set pieces
    Guinea pig: Fower of Flesh and Blood
    Cutting moments
    Aftermath
    August Underground's mordum
    Last exit Broklyn
    Ken park
    Blair Witch projekt
    Traces of death
    The Devils rejects
    Bastard out of Carolina
    Freaks (1932)
    Suicide squad
    Audition

Alle disse sees med sterk advarsel ! Eller hvorfor ikke se en god film som ikke potensielt gir deg problemer i stedet.

"Reqiem for a dream" er en god film, men det er mange som har dårlig erfaring med denne. Samme med "the Ring", "The Assasination Of Richard Nixon", "The Wall", og "Battle royale"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med filmer som "Henry Portrait of a serial killer", "The Isle" (koreansk film), "Bad boy bubby" og "Hellraiser"

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henry er veldig bra, men jeg har ikke sett 2en! eller så har eg sett endel dokumentarer på discovery channel om henry lee lukas... men denne er ikke skremmende i den forstand
    hellraiser er geniale... spesielt 1, 2 og 3en! (i den rekkefølgen...)

nei det var ikke battle royal 2 eg tengte på... men en amerikansk re-make vesjon av orginalen som kommer... dette kommer nåkk til å bli en katastrofe... :-?

leste en anmeldelse på mordum... og han fyren som leste den mente at august underground er verre... mordum er nr 2 i rekken... det kommer vist en tredje film også... selv har jeg ikke sett noen av disse filmene... men eg har lyst...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt i tvil om å ta anbefalinger fra deg Nightspirit ;-) virker som vi liker LITT forskjellige filmer.
    Men kjempefint at du kommer med innspill :grin:

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Zappa innom en tv3 kanal i dag, Tyra Banks har eget talkshow har hun ikke? I allefall der var de to gjester der som hadde fobi mot klovner Filmen IT var visst bakgrunnen for fobien hos den ene gjesten. Husker dere denne filmen/serien? Så ikke resten av programmet, men i "etter pausen" innslaget rullet det ut 3 klovner i studio....mens fobien formelig spratt ut av øynene på gjestene. Lo litt da...
    Dette er litt OT, men når det kommer til fobier så må du nesten bare se denne. Jeg vet det finnes mange rare fobier, men denne er definitivt en av de morsomste :wink:

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lov til å le litt,eller :-P Hun var god når hun svarte på hva hun sa til kundene om de skulle ha sylteagurk

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noen som har erfaring med filmer som "Henry Portrait of a serial killer", "The Isle" (koreansk film), "Bad boy bubby" og "Hellraiser"
    Henry er en bra film, ikke så voldelig, som den høres ut for, The Isle har jeg og, heller ikke så voldelig, heller kansje mer mot det kjedelige...Bad Boy Bubby har jeg ikke sett, og Hellraiser er en av mine favoritter....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "The Isle" er det flere scener hvor de svelger en klase med fiskekroker :-? og så drar dem opp igjen + div annet. Mulig filmen er kjedelig også men etter inspill om dette innholdet, tror jeg kanskje at jeg selger filmen igjen usett.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "The Isle" er det flere scener hvor de svelger en klase med fiskekroker :-? og så drar dem opp igjen + div annet. Mulig filmen er kjedelig også men etter inspill om dette innholdet, tror jeg kanskje at jeg selger filmen igjen usett.
    er vel det eneste som hender i den :-/ første timen er bare kjedelig drama, synes jeg da men jeg har hong kong version av den, og vet ikke hvor streng de er på sensur og sånn...mulig jeg har gått glipp av en del....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt i tvil om å ta anbefalinger fra deg Nightspirit ;-) virker som vi liker LITT forskjellige filmer.
    Men kjempefint at du kommer med innspill :grin:
    hey! hva det skal bety? du spurte, jeg svarte... hehe :wink:

Er jeg så galen da?

selv om jeg kom frem med en topp 10 liste med "vendens verste filmer" så betyr det ikke at jeg har sett alle di... av den lista så er det kun canibal holocust jeg har sett... :wink:. kom bare over denne siden for en stund siden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    Er jeg så galen da?...
    Det er du sikkert ikke ;-) Har bare en sterk mistanke om at vi liker litt forskjellige filmer.
    Det er flere som hevder at topp ti lista innholder bra filmer, jeg er nesten 100% sikker på at dette ikke er tilfelle for min del.

Som jeg sa er det supert at du kommer med innlegg og svar. Denne tråden har blitt langt mer populær en jeg hadde trodd. Temaet engasjerer tydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Irreversible, The passion of the Christ, Salo-Sodom i 120 dager, 8MM, Ici the killer.

Jeg er personlig ingen person som har mage for slike filmer, men jeg syns ikke at noen av dem var fæle nok til at man kategorisere disse som filmer som gir "psykiske plager".

salo er vel kanskje den som er mest ubehagelig å se, men hvis man tenker litt på tanken bak filmen så fikk iallefall jeg stor respekt for den: For meg så var det en film som virkelig gikk inn for å få folk til å forstå hvorfor facisme/nazisme o.l er motbydelig og hvorfor det aldri skal aksepteres(Man må oppleve det før man kan forstå det, man må forstå det for å kunne se til at det aldri skjer igjen). Les litt rundt om filmen, regisøren bla. skrev noen veldig bra ord om hvorfor han lagde filmen(Du finner mer om det på wikipedia), skal også nevnes at filmen er peanuts i forhold til hva De Sade egentlig hadde tenkt seg i boka(ble aldri ferdig med den).

Passion of the christ ga meg en enorm respekt for Jesus som ett menneske som sto for det han trodde på. All den driten han gikk igjennom fordi han trodde på noe.

Irreversible er også en fantastisk film som klarer å lede seeren igjennom følelses register. Hvordan seeren blir omtrent sjokkskadet av hvor voldelig den drapsscenen er, hvor forvirret du blir når han går rundt i sjokktilstand og leter etter gjerningsmannen, hvor ubehagelig voldtekts scenen er og hvordan plutselig man får en slags sympati med kjæresten og kompisen(så filmen utekstet, kan ikke fransk :P så jeg aner ikke hvem han var, skal få tak i tekstet versjon snart og se den engang til) i handlingen fra starten og på slutten hvor man endelig forstår akkurat hvorfor han klikka slik han gjorde, sammtidig som man ser gleden de deler over hverandre. Altså en følelses film som jeg syns klarer å overføre følelser fra skjerm til seer på en imponerende måte og derfor fortjener all den rosen den har fått.

8mm syns jeg var en tåpelig, typisk amerikansk greie som var ett kjedelig forsøk på å sjokkere. Det eneste jeg likte var poenget med at han badguyen så helt "normal" ut. Igjennom filmen så forventer man seg ett monster, men møte med en forholdsvis normalt menneske var det eneste jeg syns var bra med filmen.

Ichi the killer syns jeg var drit bra. Den var såpass absurd at det ble til tider komisk. Jeg syns også at regissøren har gjort en bra jobb med å distansere seeren fra selve handlingene, slik at det ikke blir en stor personlig påkjenning å se den.

Filmer som jeg absolutt ikke skal se:
    Filmer som Guinea Pig: Flower og flesh and blood. Jeg har lest litt om den og når jeg fant ut hva den gikk ut på så var det bestemt: Her går grensen min. Når hele poenget med en film er å lage ett bestialsk mord se så ekte som overhode mulig(kan vel kalle det for fake snuff) så blir det uinterresant for meg. Kan vel kalle det for en teknisk film; hele poenget med filmen er å få til så ekte effekter som mulig.

Personlig så er jeg allergisk for overnaturlige filmer, jeg klarer ikke engang å se reklamen for The ring, Grudge. Jeg leste scriptet til Grudge en gang og jeg var ødelagt i huet i over 2 uker. Er vel litt i forhold til noen dårlige erfaringer fra jeg var liten pluss litt for god fantasi. :P

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pier Paulo Passolini ble faktisk myrdet av en prostituert etter Salò kom på kino i Italia.
    Grunnen var helt enkelt at Passolini lagde to "super" kristne filmer før Salò , tror filmen ble ett sjokk for endel kristne folk, som hedret passolini som en helt.

Men den Japanske/Kinesiske filmen Men Behind The Sun , må være noe av det "styggeste" som er laget , filmen skildrer hvordan japanerne behandlet Kinesere i fangenskap under WW2 , og det sies at den ene scenen der en katt blir sluppet i ei stor kasse med rotter skal være ekte....men det kan jeg ikke bekrefte da...

En annen film som burde vært med på den listen er Jörg Buttgerheit's Nekromatik... ikke så veldig voldelig, men ekkel er den...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er du sikkert ikke ;-) Har bare en sterk mistanke om at vi liker litt forskjellige filmer.
    Det er flere som hevder at topp ti lista innholder bra filmer, jeg er nesten 100% sikker på at dette ikke er tilfelle for min del.

Som jeg sa er det supert at du kommer med innlegg og svar. Denne tråden har blitt langt mer populær en jeg hadde trodd. Temaet engasjerer tydelig.

hehe det kommer jo litt an på hvordan men definerer bra... jeg anser som cannibal holocaust som nermest et kunstverk. akkurat som 2001 space oddesey, ingen bra film men utrolig fasinerende! :wink:

jeg kom på en annen stygg film som broren min lastet ned fra pirat bay for ei stund siden... the necro.files... han kom jo ikke på at det faktisk kunne handle om en necrofil fyr som spiser kvinlige kjønns organer etter han har drept dem... denne var ikke vert å se. men det var relativt bra effekter, dermed ble den vemmelig...
    :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bad Boy Bubby kjøpte jeg nettopp, men har ikke hatt anledning til å se den enda. Skal si ifra her i tråden om den fortjener en plass på listen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Har sett Irreversible, The passion of the Christ, Salo-Sodom i 120 dager, 8MM, Ici the killer........
    Reflerktert og bra innlegg ikon :grin:
    Tror du er inne på noe vesentlig i at alle må finne ut hvor sin egen grense går å gjøre vurderingen ut fra det. Samt at det er forskjell på filmer av anerkjente resigører som har et budskap å komme med og de andre syke greiene som kun er lagd for sjokkeffekt og for å tjene penger.
    Men som både du selv og flere andre i tråden nevner reagerer du på noen filmer. Selv så jeg "the Ring" og #the Grudge" uten å blunke eller tenke over den etterpå men jeg er veldig sikker på at jeg ikke har godt av å se "Salo" den hadde nok forfulgt meg en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw, Bad boy bubba er en kjempe film! Men er nok av den litt ubehagelige typen for enkelte.

Handler om bubba som har vært stengt inne i en leilighet av moren sin hele livet. Det livet han kjenner er mildt sagt helt forskjellig fra det vi kjenner(Moren mishandler han seksuelt), men det som er poenget er at han tror det er fullstendig normalt. Det som da skjer er at han kommer ut i den virkelige verden og da lærer om verden med helt nye øyne fra resten av oss.(Meget forenklet forklaring av filmen :P)

Ang. Passolini og hans død: Det er ikke riktig at han ble drept av en prostituert. Han ble overkjørt av sin egen bil flere ganger på en strand ved Roma. En 17 år gammel gutt innrømte drapet men i 2005 sa han at han ble truet på livet til å si at det var han. Det er bekreftet av nære venner av Passolini at han gikk rundt rett før sin død og truet flere store politikere, det er en teori om at han ble drept av utpressere og en annen teori om at mafiaen drepte han.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    ...

Hva med Schindlers liste, mener å ha lidd meg gjennom den på skolen, dvs alle filmer på skolen er kjipe uansett fordi de er med i pensum og må tolkes og granskes. Mener å huske det er et par scener der som ikke er helt greie.

...
    Pøh, vi så Pulp fiction på ungdomsskolen, og den er iallefall ikke kjip

Så ca halve Blair witch project en gang, men klarte ikke mer (skal nevnes at jeg var ca 14 da).

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=
    Ang. Passolini og hans død: Det er ikke riktig at han ble drept av en prostituert. Han ble overkjørt av sin egen bil flere ganger på en strand ved Roma. En 17 år gammel gutt innrømte drapet men i 2005 sa han at han ble truet på livet til å si at det var han. Det er bekreftet av nære venner av Passolini at han gikk rundt rett før sin død og truet flere store politikere, det er en teori om at han ble drept av utpressere og en annen teori om at mafiaen drepte han.[/QUOTE]
    Utdrag fra IMDb : Re: Pasolini's death

The official version of his death is this..... he pick's up a teenage male prostitute at TERMOLI (bus & train station in ROME - Termoli means, "end-of-dee-line").... takes him an hour south to the outskirts of NAPLES..... apparently his gang friends followed and beat Pasolini to a pulp..... an old women who found him the next day (she was sweeping the "back lane" around her house), thought that his body was a p"pile of bloody GARBAGE"..... this is dee official version.....(hiis body was so hacked up & cut to bits and then beaten to a pulp with a basball bat type instrument....... ONE THING 100% certian.... the condition of his body.... such a violent death..... AS for dee rest.... well it doesn't fit.....

Yes, he did pick-up the young prositute..... but the most likely, and what most people who have written about this and especially by Italian's at dee time...... beleive that it was dee italian gov't..... WHY, because, amoungst other things, Pasolini was writting an exposee, in an Italian newspaper about the corruption in dee gov't..... (that was an understantment at dee time, everyone knew about it, but no one dare speak publically about it - what with 60-or-so changes in gov't since WWII)...... well his exposee was in two-parts..... the first one was published and generally detailled dee corruption..... in the 2nd-part to be published a week later, was going to name names...... well because he died before that came out.... it was never printed...... AND thats why most people who have studied his death think that it was a conspiricy!!!!!

I miss him dearly.............. Rest In Peace Paulo!!!!!!!!!!!!!!!

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •