Filmer som gir psykiske plager - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 231
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, dyre drapene var ekte de. Ble derfor banna i Italia. Litt morsomt om resten av drapene: "The special effects in the film were so realistic that director Ruggero Deodato reportedly had to go to court and prove that it was just make-up and fake blood and guts"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    En god film er en snill og grei film som ikke kan sjokkere? Må si meg enig med kapteinen her, det er mye kvalitet på den lista.
    Aner jeg en holdning her som mener at det er mer høyverdig å se "battle royale" "Irreversible" "Salo" osv enn å se "Notting Hill", "Nemo" eller "Flåklypa grand prix" ? Jeg har nevt flerfoldige filmer jeg liker som ikke er "snille og greie" men hva er galt med snill og grei ??
    Poenget er ikke først å fremst kvaliteten men at dette er filmer som kan gi folk DÅRLIGE opplevelser. Er det så vanskelig å leve seg inn i har du et problem med empati !

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig så enig.. Jeg var så dumdristig at jeg trykte på en link litt lenger opp på siden! Angrer litt i ettertid :neutral:
    Er ikke av den tøffe typen som "liker" å se på slikt, så vi kan vell spare oss for linker? ;-)
    MVH Raymond

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raymond
    Jeg er så enig så enig.. Jeg var så dumdristig at jeg trykte på en link litt lenger opp på siden! Angrer litt i ettertid :neutral:
    Er ikke av den tøffe typen som "liker" å se på slikt, så vi kan vell spare oss for linker? ;-)
    MVH Raymond
    En lösning er jo å ikke trykke på slike linker. Det står jo rimelig klart hva denne tråd og linker inneholder.

On topic;
    The Assasination Of Richard Nixon ga meg en ubehagelig fölelse/stemning.
    Jeg synes filmen er meget bra, men hovedpersonen(fantastisk overbevisende spilt av Sean Penn) er rett og slett en slitsomt usikker person, noe som legger en ubehagelig stemning over filmen.
    Merk:
    Dette har overhodet ikke noe å gjöre med lemlestelser/avföring/ eller lignede. Jeg synes bare filmen var meget slitsom å se og jeg lå lenge og tenkte på hvor utrolig usikker denne hovedpersonen var og hvor utrolig bra Sean Penn klarte å få frem dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Jeg ble ihvertfall ikke påvirket av BWP. Den var skremmende til tider ja, men etter å ha sett den en gang var det liksom ikke noe ved filmen jeg gikk rundt og tenkte på, i motsetning til Cannibal Holocaust som jeg fortsatt tenker på!
    Jeg ble fysisk syk av Blair Witch Project. Bilsyk rett og slett!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Aner jeg en holdning her som mener at det er mer høyverdig å se "battle royale" "Irreversible" "Salo" osv enn å se "Notting Hill", "Nemo" eller "Flåklypa grand prix" ? Jeg har nevt flerfoldige filmer jeg liker som ikke er "snille og greie" men hva er galt med snill og grei ??
    Poenget er ikke først å fremst kvaliteten men at dette er filmer som kan gi folk DÅRLIGE opplevelser. Er det så vanskelig å leve seg inn i har du et problem med empati !
    Eneste jeg reagerer på er uttalelsen om at man heller kan "se en god film". Jeg sier ikke at Battle Royale er bedre enn Flåklypa, begge er flotte filmer. Det finnes masse bra filmer som er snille og greie, men det finnes også masse bra filmer som er stygge og slemme.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tittet litt på www.braindamagefilms.com nå, og det er da en ting som slår meg når det gjelder denne typen filmer.

Hvorfor i all verden er det nødvendig med så mye pupper og nakne damer i disse filmene? Er det slik at alle som liker splattersjangeren og ekstremt gory filmer kun er ute etter å se pupper på film, og at sjangeren bare er en unnskyldning? ;-)
    Tre av fire av de trailerene jeg tittet på hadde nakne damer i seg. (Mer eller mindre lemlestet, men allikevel nakne.)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel forklaring der, masse blod garanterer høy aldersgrense uansett, og da ser produsentene sitt snitt til å utnytte aldersgrensen til fulle for å tiltrekke folk som liker pupper også. :wink: Rare greier, USA, der aldersgrense settes før man begynner å lage filmen.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten nettop sett The Devils rejects, denne filmen var også ganske på grensen, og jeg vil si at denne var mye verre en feks battle royale. Historien var heller ikke den mest imponerende...

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan heller ikke anbefale Bastard out of Carolina for den sarte sjel. En bra film forsåvidt men den gjør et vanvittig sterkt inntrykk som ingen av de nevnte filmene kan matche i samme grad.

http://imdb.com/title/tt0115633/

Ser man en jævlig film er det greit å kompansere med noe hyggelig like etterpå. Ser Lassie titt og ofte hehe:-)

mvh
    pt

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart det er mange "snillere" filmer som gjør mer intrykk og såm man tenker mer på i etter tid, som på en måte legger seg mer rundt hjertet å klemmer... ta braveheart feks! stor slagen film som jeg ikke klarer å glemme! eller gladiator og saving private ryan det er det samme med disse.

men di filmene jeg har nevnt di gør noe med deg der og da, men di går ganske fort i glemme boken... har kamerater som nesten gjør verre ting på fest. :wink: . nei ikke voldtekt og drap osv men mer spising og drikking av div ting...og det er jo vemmelig men morsomt! :grin:

men eg forsto det slik at denne linken ble leget for fimer som shokkerer osv... og til alle dere som klikket dere inn på linken jeg la ut tidligere så hadde dere jo ikke vert nøtt til å se trailerene... det er deres egen feil! :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Hvorfor i all verden er det nødvendig med så mye pupper og nakne damer i disse filmene? Er det slik at alle som liker splattersjangeren og ekstremt gory filmer kun er ute etter å se pupper på film, og at sjangeren bare er en unnskyldning? ;-)
    Tre av fire av de trailerene jeg tittet på hadde nakne damer i seg. (Mer eller mindre lemlestet, men allikevel nakne.)
    Forklaringen her er nok sammensatt, men den har etter min mening garantert med den sterke koblingen mellom sex og vold. Vi har en del primalfølelser og det å appellere til flere samtidig gir sterk effekt.

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Beklager kompis, men jeg kjenner mangen damer som digger den filmen, deriblant fruen min. Fruen er skrekk og grøsser fan av stor dimisjon, så The Descent gikk rett hjem hos henne og venninnene hennes.

Da er du veldig heldig. jeg kjenner inegn damer som liker grøssere.
    Alle jeg har sett den filmen sammen med har hatet meg en stund etter fordi at jeg hadde skaffet den filmen...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    ....SLETTET...
    Fjern den linken umiddelbart :twisted:
    Hva er det egentlig du holder på med. Værsåsnill ikke markedsføring av ting som potensielt gir folk problemer. De som ønsker å finne slike ting får oppsøke det på egenhånd. Det er eksempler tidligere i denne tråden på at nysgjerrigehet (innbygd hos oss alle uansett om vi tåler ting eller ikke) fører til at det å kun klikke blir for lett.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fjern den linken umiddelbart :twisted:
    Hva er det egentlig du holder på med. Værsåsnill ikke markedsføring av ting som potensielt gir folk problemer. De som ønsker å finne slike ting får oppsøke det på egenhånd. Det er eksempler tidligere i denne tråden på at nysgjerrigehet (innbygd hos oss alle uansett om vi tåler ting eller ikke) fører til at det å kun klikke blir for lett.
    Den er såpass ille ja.. Da vil jeg ikke se den selv heller.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer; du må redigere quoten din, ellers blir linken liggende

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. det tenkte jeg ikke på ops: . Gjøres i dette øyeblikk. :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Den er såpass ille ja.. Da vil jeg ikke se den selv heller.
    Tusen takk :-D

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Todd Brownings 'Freaks' (1932) - OMFG!!! Kom over denne på en tysk TV-kanal for en god del år siden. Har ikke spesielt lyst til å se den igjen!

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •