Filmer som gir psykiske plager - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 231
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Shutter er herved kjøpt...
    Kostet bare ca 80 kroner for dtsutgaven på yesasia.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppsumering så langt;

Irreversible
    The passion of the Christ
    Salo-Sodom i 120 dager
    Et hål i mitt hjãrta
    Cannibal holocaust
    Oldboy
    8MM
    Ravenous
    Ici the killer
    The Last Horror Movie
    Eraser Head
    Faces Of Death-serien ("dokumentarer")
    Hostel
    Men behind the sun
    Murder set pieces
    Guinea pig: Fower of Flesh and Blood
    Cutting moments
    Aftermath
    August Underground's mordum

Alle disse sees med sterk advarsel ! Eller hvorfor ikke se en god film i stedet.

"Reqiem for a dream" er en god film, men det er mange som har dårlig erfaring med denne. Samme med "the Ring" og "Battle royale"

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse sees med sterk advarsel ! Eller hvorfor ikke se en god film i stedet.

"Reqiem for a dream" er en god film, men det er mange som har dårlig erfaring med denne. Samme med "the Ring" og "Battle royale"[/QUOTE]

Oldboy er en god film, en MEGET god film. Det er ikke uten grunn den ligger på 119 plass på imdb topp 250. Ellers blir jeg ikke påvirket av filmer, for det er bare film (da regner jeg ikke med snuff og annet dritt). Det er noe annet når man er en unge som ser Men Behind The Sun f.eks. Da tipper jeg at man mister matlysten i lang tid.

http://imdb.com/title/tt0364569/

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så "uheldig" å trykke på noen linker på denne tråden som viste noen grusomme bilder.. De brente seg litt fast i minnet, og når jeg begynte å tenke på disse når jeg skulle krype til sengs ble det uhyggelig gitt :neutral:
    Hvis man er litt skvetten, er vell ingen av disse filmene og anbefale.. Men jeg tror selv de hardeste ville hatt problemer med den "topp10-listen" ;-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Gandolfinis lille hotellrom opptreden i True Romance er jo også ganske nice...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg ikke akkurat fikk noen plager etter 8mm, passion of the christ, oldboy, hostel eller faces of death serien (er jo egentlig bare masse folk som blir drept, har man ikke sett det på TV2 nyhetssendinger fra Irak for eksempel?)...
    The dentist II derimot, fikk jeg vel litt plager av. Hadde kanskje noe med at jeg var 8 når jeg så den da...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Last Exit Brooklyn

Prøv også "Last Exit Brooklyn", en film uten noe som helst håp, får det mørke humøret fram. Synes å huske at boka med samme navn ble forbudt på 50 tallet når den kom ut.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ble mildt sagt FORBANNET etter jeg faktisk klarte å se igjennom hele "Ken Park". mennesket som laget den fortjener regelrett juling!
    jeg husker Kids med samme director, den var mye bedre. men ikke noe jeg kjøper akkurat...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma
    Ellers blir jeg ikke påvirket av filmer, for det er bare film (da regner jeg ikke med snuff og annet dritt).
    Hvordan kan du være sikker på at du ikke påvirkes av filmer? Har det f.eks aldri hendt at blodtrykket og pulsen øker når man ser en spennende film, eller det man har drømmt om natten som delvis kan tilskrives og kan ha fått sin inspirasjon fra filmverdenen både i possitiv og neggativ retning, og hva er det som gjør som du angir at filmer som var skremmende som man så når man var yngre er mindre skremmende senere. Det at man har følelsen av eller ikke lar seg påvirke så mye i dag, kan jo nettop være et resultatet av at man lar seg påvirke... ;-)

Se f.eks filmen først, og les boka etterpå. Ser man f.eks da for seg egen "produserte" personer i hovedrollene, eller tar man med seg en del bilder fra filmen?

Tror ellers ikke reklamebrangsjen liker å høre at man ikke lar seg påvirke av hva man ser på skjermen, en litt annen setting, men det finns vel visse fysiske og psykiske indikasjoner på at det virker vel litt det også.. ;-)

For egen del lar jeg meg fremdeles påvirke av hva som vises på lerretet, hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen gleder med å se filmer i det hele tatt, og hjemmekino hadde blitt en kjedelig hobby. ;-)

Det viktigste er vel å være klar over at man blir påvirker i forskjellig grad og gjerne vil holde seg såpess følsom at man kommer inn i "filmtranse" av gode filmer, og ikke får ødelagt dette med filmer som spekuelrer i elendighet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    En god film er en snill og grei film som ikke kan sjokkere? Må si meg enig med kapteinen her, det er mye kvalitet på den lista.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jeg ble mildt sagt FORBANNET etter jeg faktisk klarte å se igjennom hele "Ken Park". mennesket som laget den fortjener regelrett juling!
    jeg husker Kids med samme director, den var mye bedre. men ikke noe jeg kjøper akkurat...
    Helt enig med deg. Det er **** steike meg den aller mest håpløse og mest idiotiske(for ikke å snakke om perverse) filmen jeg har sett til dags dato tror jeg. "Krap Nek".

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ask4me2]Hvordan kan du være sikker på at du ikke påvirkes av filmer?

Joda, det blir jeg. Er da ikke helt følelsesløs. Mente påvirket på en annen måte. Jeg har ikke lyst til å drepe og torturere folk etter å ha sett Hostel. Men følelsen jeg fikk etter å ha sett Oldboy var, fader dette var en genial film som hadde det meste og ga meg en ny opplevelse. Og Ichi The Killer er rett og slett genial med svart humor på sitt beste.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart ingen har nevt the blair witch prodjekt. har litt dårlig erfaring med denne, da jeg så den på kino. i den senen der teltet blir trykket inn av alle barne hendene, fikk en kamerat av meg (som satte på min høyre side) krampe i venste foten å begnte å riste å skrike som en stukken gris! har aldri hoppet så høyt i stolen før (eller etter...)!

ellers så er battle royal en kanon film, men jeg ser ikke frem til noen remake...

di fleste av disse filmene som er nevn her er jo laget for å shockere. vis du føler deg uvell eller lignende etter å ha sett dem så er filmen en suksess! utrolig nok :wink:

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ihvertfall ikke påvirket av BWP. Den var skremmende til tider ja, men etter å ha sett den en gang var det liksom ikke noe ved filmen jeg gikk rundt og tenkte på, i motsetning til Cannibal Holocaust som jeg fortsatt tenker på!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verinoloth

The Descent er kanskje i feil skjanger. men det er noe med den som gjør at personer av ho-kjønn ikke liker den...

MvH Verinoloth

Beklager kompis, men jeg kjenner mangen damer som digger den filmen, deriblant fruen min. Fruen er skrekk og grøsser fan av stor dimisjon, så The Descent gikk rett hjem hos henne og venninnene hennes.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    the desent var en kanon film!

glem faces of death! se heller traces of death...

http://www.braindamagefilms.com/inde...ovie&movie=999

her kan du se trailer til mye forskjellig... enjoy...

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    traces of death så helt j... ut :-?
    Ble litt småkvalm her...

Takk Nightspirit ;-) ( ironi )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    any time! hehe. :grin:

vis jeg ikke tar helt feil så er det cannibal corps som står for musikken på volum 1 av traces... det passer jo perfekt! :wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noen her som har missforstått litt :-? Hvis du liker "syke" filmer med fornedrelse, vold og råtten moral. Bare gjør det. Denne tråden er derimot for at vi som ikke tåler hva som helst (og kanskje ikke vil herde oss til å tåle slikt) for at vi skal slippe å få ubehagelige bilder trykket inn i bevistheten.
    Det er mange her som har fått dårlige opplevelser av ting som Narnia, pompel og pilt, det er like reelt og sier noe om at det er viktig å oppredttholde sin egen mentalhygiene.
    Så et internett klipp med en fyr som spiste sin egen avføring. Det er ikke noe jeg vil tåle og jeg tålte det ikke. Hvis noen liker slikt (og det er det jo faktisk) så dem om det men det er min rett å si at jeg ikke vil se slikt :twisted: !!!
    Så dere som synes dette er kult legg den diskusjone til en egen tråd. Så kan vi heller diskutere om hvorfor det IKKE er gøy å se en film om en fyr som blir forelsket i sin egen datter og klipper tungen av seg, og hypnotiserer seg selv til å glemme at hun er datteren for å kunne leve med henne :shock: selv om den er glitrende filmet og på den måten en stor film.
    Omvendt med Clockwork Orange som er ekstremt voldelig men budskapet i filmen handler om å si fra mot maktovergrep. Tommelen opp fra meg, men jeg vil advare en som er følsom for slikt til å ikke se den.
    Ha litt respekt for andre ! Jeg har full respekt for dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Den filmen er Ulovlige i nesten heile verden. Pga han har ikke mot bevist om det er ekte eller falske dyr dei dreper i den filmen. Jeg har sett den, og holder ein go knapp på at det er ekte dyr som blir drept i den filmen. Du ser og HØRER det når dei dreper det belte dyret.
    Jepp, det er for lengst bekreftet at det er ekte dyredrap i Cannibal Holocaust.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •