Filmer som gir psykiske plager - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 231 av 231
    Newcomer olester sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oldboy herslig? Come on.. Det er jo bare litt gladvold
    Det er jo verd å se filmen kun pga den lange "hammer-scena" som er tatt i ett take! (se avatar)

Få filmer er vel så herslige at man får psykiske problemer? Det er jo bare skuespill.. Kan si meg enig i at noen, som f.eks requiem/naboer er litt ukule pga den dårlige stemninga..

Det som virkelig er herslig og bare totalt unødvendig å se/vise, er ekte footage/bilder av mord/torturering/ulykker. Det er kvalmt. Syns f.eks filmen om saddam henrettelsen fikk unødvendig mye visning i div. media. :roll:

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da bør du ikke se traces of death 1-4... disse er skikkelig grusomme... alt er ekte. alt fra ulykker til mord, selvmord, operasjoner og omskjæringer av barn i afrika... you name it thay got it...

oldboy scenen med hammeren som du nevner er genial... hele filmen er et mester verk!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    irreversible var ikke så grusom... oki det var den voldtekt scenen midt i filmen men hallo... filmen var veldig bra ellers...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    da bør du ikke se traces of death 1-4... disse er skikkelig grusomme... alt er ekte. alt fra ulykker til mord, selvmord, operasjoner og omskjæringer av barn i afrika... you name it thay got it...

oldboy scenen med hammeren som du nevner er genial... hele filmen er et mester verk!

Sikker på at du ikke mener Faces of Death? :twisted:

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Sikker på at du ikke mener Faces of Death? :twisted:
    Traces of Death - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma
    Ser man på ser man på! Har sett mye av det. Man klarer liksom ikke se bort:P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer forøvrig en remake av Cannibal Holocaust.

Kilde: IGN

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!
    hvorfor må di alltid ødelegge geniale filmer??? :cry:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alle dere som liker filmer med "gru og gørr" lage deres egen tråd :evil:

Dere er forferdelig utenfor topik når dere bruker denne tråden, som er laget for å gi de råd som vil UNNGÅ slike filmer, til å promotere slike filmer.
    Vis litt etikette

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer, jeg tror en del her misforstår hva intensjonen din med tråden er, noen har denne forståelsen i seg, andre ikke. (For å si det sånn, så er det faktisk en del av sykepleierstudiet å lære at man hilser på pasienter når man møter dem, jeg mener i den sammenheng at om ikke disse tingene faller naturlig for en ved 20 års alder så skal det mye(!) til for å lære det.)

Jeg har sett noen filmer opp gjennom årene som har gitt dårlige opplevelser. Ønsker ikke å sette fokus på hvilke filmer det dreier seg om, men generelt kan jeg si at det handler om de filmer der man går svekket og/eller redusert hjem etter endt visning. Årsaken til dette kan være så mangt, alt fra seers modenhet til om seer har overskudd/er "på hugget" der og da i forhold til en tung/dyster film, og til slutt- hvilken intensjon regissør har ved en gitt film.

Jeg kjenner daglig på disse tingene, og forsøker, av erfaring, å skåne meg og ungene mine så mye som mulig, for jeg tror man svekkes etter slike opplevelser, om enn for en periode. Så, hva er vitsen med slike produksjoner? Jeg mener ikke at man hver gang skal legge seg for natten etter endt visning med et nyfrelst smil om munnen, men jeg mener at man bør kunne legge seg med en følelse av å ha opplevd stor film som gir en noe, ikke som tar noe fra deg. Det er heller ingen motsetning mellom triste/opprørende opplevelser og stor/god film, den individuelle grensen plasseres der det kvalmende ubehaget kommer, når man spør seg om hvorfor jeg ser på dette og hva får jeg ut av det?

I motsatt retning skulle det vært artig å se en tråd som omtaler de filmene som løfter deg opp og som gir deg noe varig og bra. Mekanismene trengs ikke forklares, for vi er forskjellige. Jeg velger, Counterpointer, å snike inn tittelen The Straigth Story, som eksempel på film som for meg har sørget for å gjøre mang en filmkveld til fantastisk bruk av tid. (Filmen rangeres blant IMBD's brukere som nr. 222 på lista over de 250 beste filmer, jeg er med andre ord ikke alene om denne...)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har virkelig fattet poenget med denne tråden Holy Diver :-D

Meget bra innlegg. Er forøvrig helt enig i din vurdering av "The Straigth story" og det finnes mange andre også. Lag gjerne en tråd om dette så kan du linke til den her. Vil med glede delta i den tråden.

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •