Filmer som gir psykiske plager - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 231
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så den alt var på listen, men 8MM - for en skrudd og jævli film. Gjennomført kvalmende i mine øyne.

Ellers er det verste jeg kan tenke meg, alle filmer som starter på "star" ala. Starwars, stargate, startrek og hele den sjangeren... Men desverre er jeg alene i kampen mot de filmene

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Film..

Ikke at de på noen måte var dårlige filmer, men både Requiem for a dream og Lilja 4ever tror jeg ikke jeg skal se igjen - var ikke akkurat noe å kose seg med og følte meg rett og slett uvel etterpå.
    Skrekkfilmer: En film som skremte vannet av meg for noen år siden var Event Horizon, men den skal jeg prøve meg på igjen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortalte om Canniabal Holocaust til en kammerat av meg som bare må se sånne filmer. Hadde egentlig ikke tenkt å se den, men gjorde det uansett. Jeg syns ikke den var så aller verst. Det er en bisarr (hvordan man enn skriver det) film, men syns ikke den var så fæl. Det verste de gjør er å drepe noen dyr, de torturer jo ikke dyrene... De slakter ganske mange dyr i dette landet hver dag og hva med jakt...
    Bortsett fra de helt forjævlige internettklippene (som jeg aldri frivillig ser på) sliter jeg mest med amerikanske skrekkfilmer. Ikke fordi de er særlig dype, spennende eller skumle, men fordi jeg skvetter så fælt når lyden plutslig er på maks og bildet flasher i farger.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel det å se grusomme ting bare en del av livet? Vi må jo bare godta at verden ikke er en blomstereng med kjærestepar rullet inn i sukkerspinn på, men en lett blanding søtt og salt! Har dere aldri hatt følelsen av at du bare må se på en ting du absolutt ikke liker? :P

"Just remember, the sweet is never as sweet without the sour"

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The vanishing synes eg var jævlig...Ikkje ekkel eller noko, men tanken på at noko slikt kunne skjedd ein sjølv :O Er vel forøvrig berre ein remake av ein film som heiter Spoorloos, men denne har eg ikkje sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en film som virkelig ga meg skjelven i flere dager, mye fordi folk ble drept med en sånn ondskap og sadisme.
    Filmen heter Ghostship og jeg kommer ALDRI til å se den igjen.
    Nå skal det nevnes at jeg lever meg veldig inn i filmer, og er noe mer emosjonell enn folk flest

Thriz

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aftermath var rimelig jævlig. Jeg takler det meste når det gjelder film, men må innrømme at denne var ganske sjokkerende..

Aftermath (1994)

Mange bra japanske klassikere er nevnt her.
    Sjekk også ut visitor q: Bijitâ Q (2001)

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Battle Royale og alle episoder av Masters of Horror. Den serien er virkelig makaber.

Hollywood kan ikke lage slikt. Go Asia!!!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALLO :evil: Les første post i tråden! Spes til Homealone og Zobeon hvis poenget er å fremme filmer med rått innhold er dere på totalt feil sted. Meningen med denne står i første post og er nevnt mange ganger siden.

Hvis noen har behov for å vise hvor "harbarkede" og "tøffe" de er så gjør det i en annen tråd.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    dette var definitivt en liste på filmer jeg IKKE skal se. Når Irreversible er på 10. plass :shock: Har sett deler av Cannibal holocaust på en elendig vhs kopi på midten av 80 tallet. Gjorde ikke så voldsomt inntrykk da, tror det vill ha vært verre i dag. Tåler nok faktisk mer som kjepphøy 17 åring en som voksen pappa....
    Godt poeng..i min ungdom var skrekk og gørr det store, men det har ikke gjort varige inntrykk. i dag som voksen pappa er det helt andre filmer som gjør inntrykk. Filmer der barn lider psykisk og/eller fysisk er en lidelse å se på og gjør meg direkte forbannet og opprørt..ikke akkurat det jeg kaller underholdning. Har noen dramafilmer i denne kategorien liggende usett...må vel en dag ta mot til meg å få sett de.

mvh
    hoffa

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    HALLO :evil: Les første post i tråden! Spes til Homealone og Zobeon hvis poenget er å fremme filmer med rått innhold er dere på totalt feil sted. Meningen med denne står i første post og er nevnt mange ganger siden.

Hvis noen har behov for å vise hvor "harbarkede" og "tøffe" de er så gjør det i en annen tråd.

Dette må være det største tull jeg har lest her på forumet.

Tråden tar til orde for filmer, scener med innhold som vi bør ta til ettertanke. Evt hvordan disse er filmatisert for å gjengi budskapet som filmskaper vil formidle. Battle Royale tar et godt oppgjør med ungdomskulturen bla.

Serien master of horror drar hva som er akseptabelt til nye grenser. Spesielt i en scene hvor en mor legger sitt nyfødte barn i elva for å drukne. Dette er skikkelig makabert å se. Spesielt fordi jeg er småbarnspappa selv.

Dette har da overhodet ingenting med å være "tøff".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AUGUST UNDERGROUND MORDOM er vel kåret til den værste filmen som er publisert.

Jeg måtte sjekke den ut og lastet den ned på internett.. så 5minutter av denne filmen og holdt på å kaste opp å måtte slå av..!

Den blir filmet nede i en liten kjeller med amatørkamera, og det er mørkt og jævlig. Mannen som bor der driver å kutter opp damer og onarerer til det osv... SYK FILM! aldri se den.. lyden er i mono, med massevis av bakgrunns støy.. du får en skikkelig følelse av at dette ikke er en spillefilm men en syk homemade..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel med høy sannsynlighet nevnt før men, The Grudge.. Så den en søndag da fyllenervene var ekstra slemme, og fy **** asså den var ille..

Edit: autosensurering, det har jeg ikke sett før nå.. :-P

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Dette må være det største tull jeg har lest her på forumet.

Tråden tar til orde for filmer, scener med innhold som vi bør ta til ettertanke. Evt hvordan disse er filmatisert for å gjengi budskapet som filmskaper vil formidle. Battle Royale tar et godt oppgjør med ungdomskulturen bla.

Serien master of horror drar hva som er akseptabelt til nye grenser. Spesielt i en scene hvor en mor legger sitt nyfødte barn i elva for å drukne. Dette er skikkelig makabert å se. Spesielt fordi jeg er småbarnspappa selv.

Dette har da overhodet ingenting med å være "tøff".
    Hvorfor i alle dager skriver du da
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Go Asia!!!
    Vanskelig å tolke på noen annen måte
    Tråden tar til orde for at det er en del filmer en IKKE bør se, men da ut fra egne forutsetninger. Er ikke tilhenger av sensur men det er mange ting en kan spare seg for.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hollywood tar lite sjanser og tenker stort sett bare penger. Asiatiske produsenter er ofte litt mer kunstneriske og bruker mer lyd og bilde for å skape audiovisuelle følelser. Mange av disse filmene er tiltenkt et publikum utenfor asia og i og med at mye dialog, hendelser i asiatiske filmer er kulturbetont, så blir de fremstilt mer audiovisuelt for at vanlig "hvit" menigmann skal skjønne poenget.

Mange filmer med utspring i asia er blitt relansert i amerikanske utgaver som virkelig ikke holder mål i forhold.

Særlig innen skrekksjangeren har hollywood stjålet asiatiske produkter og lagd nyinnspillinger.

Sier altså at asiatiske filmer er banebrytende og nytenkende i forhold til mye av det mølet vi er vant til.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg så Man behind the sun i går... denne filmen var faktisk utrolig bra! men utrolig shockende, man sitter igjen etter filmen og tenker fyf##n at folk kan gjøre noe slik mot andre folk!

filmen handler om japanere som bruker kinesiske og russiske fanger til å experimentere på, for å finne nye våpen... samme som tyskere gjorde mot jødene! filmen er basert på sann historie, noe som gjør dette bare enda mer grusomt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med filmer som "21 gram" og "Traffic"? Dette er filmer jeg ikke har noe problem med å se på, men som hvertfall jeg sitter med en dårlig følelse etter å ha sett. Det er jo ikke akkurat filmer man ser for underholdnigens skyld...
    Dette blir vel en annen type film en mye av det andre som er nevnt her, men jeg syns det alikevel er verdt å nevne.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gangen du ser Saw 1 er du rimelig svett en god stund etterpå. Ikke pga skvettescenene, for det er det få av, men av "horror", og filmens genialitet.

2'a blir liksom bare en god oppfølger til en jævli bra film. 3'a har jeg ikke sett enda (men snart). Men seriøst... til dere som ikke har sett SAW enda... prøv den!
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste filmen jeg virkelig ikke ønsker og se igjen til tross for at det er en veldig bra film er den som står øverst på lista her, Irreversible..

Så den på kino under en liten filmfestival i Melbourne. Flere som forlot salen underveis, og dette var folk som hadde møtt opp til tross for sterke advarsler før filmen.

Følelsen man satt igjen med når man forlot kinosalen var alt annet enn god..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen Feed nettop sammen med kjæresten og det kan jeg si ikke var veldig suksess ...
    Jeg har sett det meste av syke filmer men denne tok HELT kaka.

Storyen handler om en internettpolitimann som snubler over fenomenet "Feeders".
    Kan røpe såpass at det handler om menn som får kick av å fete opp damene sine til umenneskelige størrelser.....

Et magasin beskrev filmen som noe alla dette: "If you cross Super-size Me and Hannibal you get Feed".

Anbefales

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •