night watch, god eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

night watch, god eller?

Noen som har sett denne filmen?
    Har lest litt om den her i norge, men ikke mye omtalt.
    Har akkurat bestilt en dobbel dvd versjon fra cdon.com.
    Så bør jeg glede meg? :-|

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, har kun sett den nedlastet (hysh ) på pc'en på en 19 tommer. og filmen skuffet meg iallefall. nå kan det jo ver at den kommer seg med bedre bilde og lyd, men er litt usikker. syntest det var litt hall dårlige skuspillere. men så er jeg heller ikke vant me russere. men for all del kule ting er det jo selvfølgelig, så borkastet invisering er det iallefall ikke ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kule effekter til å være russisk. Ikke at jeg pleier å se så mange russiske filmer men Synes den var midt på treet.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var bra jeg!
    Etter hva jeg har hørt så er denne basert på en triologi?!
    Tør jeg håpe på en fortsettelse?!....
    Filmen bærer litt preg av at den har hatt lavt budsjett, men synes skuespillerene er bra, og plottet/historien er glimrende. Det samme er regisørens måte å formidle budskapet, og få fram historiens bissarre detaljer.
    Jeg vil nå si at du har noe å glede deg til! :-D

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er litt merkelig, sikkert fordi den er myntet på det russiske publikum. Det er en trilogi, night watch - day watch - dusk watch, night watch virker litt mer som en lang prolog hvor du blir kjent med bakgrunnshistorien og slikt. De har sagt at Day watch vil gjøre ting en del klarere. Jeg tror man blir nødt til å se alle tre filmene under ett før man kan gjøre seg opp en god mening om hvor bra eller dårlig disse filmene er. Jeg kommer i alle fall til å se de to andre, den var bra nok til å vente på fortsettelsen.

Ancient prophecy foretells that one day the Great One will arrive who can end the threat of an apocalyptic battle between Light and Dark Others. That day has come, and the Great One, once he or she is identified, must choose whether to destroy the light within or battle the surrounding darkness. This choice will reveal mankind's destiny.
    Filmen kan oppsummeres veldig kort, "The great one" blir funnet og velger en side.

Offisiell side: http://www2.foxsearchlight.com/nwnd
    Filmweb.no: http://www.filmweb.no/video/article93835.ece

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, filmen baserer seg på en trilogi. Day Watch er nå kommet ut på DVD, mens film to (Night watch) vurderes for norske kinoer i disse tider. Film tre (Dusk watch?) er ikke produsert enda og ryktene skal ha det til at den heller ikke blir produsert. Fox har visst kjøpt opp rettighetene. De planlegger vel en egen versjon?
    Day watch ble visst en kjempesuksess i Russland og slo LOTR og Spiderman på kino. http://www.filmweb.no/fox/kommer/article40853.ece

Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omvendt vel, leide night watch på dvd i forrige uke :P

Syns så absolutt den var bra, og ser frem til neste film

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    night watch er vel den som nettopp er kommet ut på dvd her i skandinavia. day watch er kommet ut i russland. men ikke funnet filmen med engelsk tekst, så det gjør jo at filmen er ikke sebar. men night watch var etter min mening en veldig positiv opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk:P

Takk for mange gode svar:P(dere svarer faktisk på spm jeg ikke stiller også :grin: ) Jeg har da offiselt startet og glede meg "litt" til filmen blir matet inn i dvd spilleren..
    martin

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Night Watch er nr 1 i serien vel....så det er jo mest logisk at den kommer først:P har selv bestilt den, skulle jo ha fått den. cdon har gått litt bananas i det siste..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å avbestille den ved Play.com, så den fant postkassen min da jeg hadde glemt alt om den.

Ikke forvent en film som har like høy kulhetsfaktor som The Matrix, men så liker jeg disse filmene som bærer preg av å foregå i et skittent, nedslitt landskap. Historien er greit fortalt. Folk uten fantasi kan få litt problemer å henge med, men de fleste bør ikke ha noe problem med det.

Så den på feil måte først. Vi var to som så den, og satt der og ergret oss over at vi måtte velge dubbet versjon (!) fremfor å høre det originale språket og se teksten på norsk eller engelsk. Først etterpå tenkte jeg på å sjekke den andre DVDen... joda, der finner du theatrical version med original tale og perfekt engelsk teksting. Så vi skal se den på nytt igjen snart.

For den er absolutt verdt å se fler ganger. Kule effekter, laget av folk spredt utover hele det gamle Sovjetunionen, som samarbeidet via internett over et lavt budsjett, hvilket i seg selv er litt av en bedrift for en såpass omfattende film (trilogi) som dette.

Hovedteamaet i grove trekk er velkjent og utbrukt, men blir likevel formidlet på en ny og frisk måte i Night Watch. Det er mange overraskelser underveis, og slikt er positivt.

Noen påstår filmen har rappet hensynsløst fra bl.a. The Matrix, men jeg vil påstå at nettopp den skitne, nedslitte stemningen med antihelter og mye mismot, er noe The Matrix forsøkte å formidle men aldri gjorde godt nok.

Dessuten er det ikke så ofte vi ser filmer fra den kanten, så thumbs up for en lovende begynnelse på hva som mest sannsynlig blir en kult-trilogi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •