Hulk - sone 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Hulk - sone 2

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hulk - sone 2

Jeg har nettopp sett ferdig Hulk sammen med kona, og det er lenge siden sist jeg ble så positivt overrasket! Men først et lite sertehjukk: Hvorfor brukes plutselig det svinske navnet Hulken i Gnore også nå? Irriterende for en gammel purist som meg (jeg har stort sett alt av Marvel og DC fra midt på 70-tallet og fram til 1990). Det er enda dummere enn å kalle Edderkoppen for Spider-Man...

Men altså, filmen. For det første er bilde og lyd vanvittig strøkent. Klart, skarpt, flotte, naturlige farger og bare velstand! Det er stort sett alt som er å si om det.

Og selve det filmatiske var det som virkelig gledet meg. Her er ikke Hulk den drapsmaskinen som han så ofte er framstilt som, vi ser den opprinnelige tegneserie-Hulk, historien er mye mer melankolsk enn det kanskje kunne vært fristende å lage den, hvis man vil tekke det som i USA gjerne kalles Joe Sixpack, og vel i Gnore må kalles Ola Dunk... At Lee (Ang) er fan av klassisk Lee (Stan) er lett å se! Det neste er at han er en tegneseriefigur, og det er ikke gjort noe forsøk på å få ham til å se ut som noe annet. Og det siste er den veldig oppfinnsomme bildebruken, også den med tegneseriepreg.

Alt i alt terningkast seks! Men jeg forstår det hvis folk som tror alle Marvel-helter er sorgløse pøbler som Edderkoppen syns denne er for dyster og dyp. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig! Så denne på Lørdag og var mildest talt overrasket...

Bildet er STRØKENT! Med MASSE sort for å framheve CRT PJ sin fortreffelighet... :lol: :lol: :lol:

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått sett denne enda, men har sett en del filmklipp fra den. Syntes at (på filmklippene iallefall) den virker så tegnefilmaktig. Er den virkelig så tegnefilmaktig som den gir seg ut på filmklippene som har blitt vist på TV ?

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enda dummere enn å kalle Edderkoppen for Spider-Man...

Vil påstå at det er dummere å kalle Spiderman for Edderkoppen. Spiderman er mye tøffere. Samme sak når det gjelder jerven aka Wolverine...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ærlig talt. Disse navnene har vært innarbeidet i Norge siden jeg gikk i bleier! De burde holdt seg til det. Jeg syns jeg ser for meg hylingen hvis det plutselig ble brukt Uncle Scrooge, Mickey Mouse eller Hagar the Horrible!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Jeg har ikke fått sett denne enda, men har sett en del filmklipp fra den. Syntes at (på filmklippene iallefall) den virker så tegnefilmaktig. Er den virkelig så tegnefilmaktig som den gir seg ut på filmklippene som har blitt vist på TV ?
    Øhh...det ER jo en miks av tegnefilm og vanlig film det her....bare det at teknologien har avansert litt siden Roger Rabbit

Spøk til side, uansett hvordan man gjør det, så vil det jo nødvendigvis se litt tegnefilmaktig ut når en 4,5 meter høy grønn muskelbunt knuser betongvegger og hiver stridsvogner rundt seg..

Når det er sagt, så er det helt rått hvor ekte de faktisk får det til å se ut. Spesielt koblingen mellom Hulken og omgivelsene! Helt klart en film som må sees!

Mastiff: Hvordan kan du kalle deg purist hvis du leser Hulken og Edderkoppen på norsk? Skal du være purist må du i det minste lese tegneserien på originalspråket! Heter The Hulk forresten noe annet enn Hulken på Norsk?

dvdtom: Mastiff mener (går jeg ut ifra) at det er dumt at det norske navnet Edderkoppen ikke brukes på filmen i Norge siden det har blitt brukt på tegneserien siden den kom til landet. Hvilket jeg forsåvidt kan være enig i, selv om jeg prinsipielt er imot oversettelser av titler, karakterer og steder i filmer. Fordi jeg er purist.
    Det har nok med rettigheter og felles markedsføring å gjøre.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, Mastiff: Er det stor forskjell på DTS- og DD-sporene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydspor: Aner ikke, jeg har ikke DTS på receiveren (Onkyos gamle flaggskip 939, den låter så bra på AC3 at jeg ikke gidder kjøpe noe nytt før den svikter). Og ja, jeg leser dem også originalspråket, men bare de som ikke er kommet ut i Gnore. Det har alltid vært høy kvalitet på oversettelse av tegneserier i Norge. Men OK, la oss heller kalle meg tradisjonalist enn purist. Det stemmer vel bedre...

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad for at Spiderman ikke ble oversatt til Edderkoppen, selv om bladet gikk under det navnet på 70 og 80-tallet. Jeg var selv stor fan av både Edderkoppen, Hulken og Prosjekt X på 80-tallet, men foretrekker originalnavnene på filmene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •