Ny krigs film. Flags of Our Fathers

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny krigs film. Flags of Our Fathers

Til høsten, 13/10 om alt går bra kommer Flags of Our Fathers av Clinter'n
    Der kan vi kanskje møte noe av easy company igjen (sikkert ikke de samme skuespilerene som i spielberg serien)som stod bak det kjente flaggbildet.
    sjekk link for mer info

http://www.flagsofourfathers.net/

Er vel noen rykter om at spielberg tutler med en pacific war serie som tar for seg stillehavskrigen også.. spennende

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke noe for det, men jeg begynner å bli lei "Clintern".... Men jeg er ikke lei film ,så må vel gi denne filmen en titt:P hehe

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert bra film...men e litt lei patriotiske amerikanske filmer.....

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Chrisw.. Men:
    VÆRSÅSNILL ikke ha med en eneste trompet i soundtracket til denne filmen.. Dette, sammen med sykt overdrevet jesuspreik har ødelagt flere krigsfilmer, spesiellt we were soldiers!!!!!!!!!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel clinter'n er vel en ok fyr eller hva?, ikke den som gjør mest ut av seg, og filmene han laget til nå er vel ikke akkurat søppel.. Nuvel, tipper det kommer til tute i trompeter og slow motion når flagget heises og soldatene meies ned, ser ut som om det liksom ikke går ann å lage det på noen annen måte..

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den kommer nok til å inneholde alle tenkelige krigsfilm-klisjeer, men med en eim av Clint. Og som "sollie" sier, så har ikke filmene hans til nå vært direkte dårlige.
    Venter i spenning.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg som en unge, skjønner ikke hva som er galt med litt amerika? Amerika er jo tross alt et fantastisk land, med mange gode verdier til tross for at en ikke er enig i alt de gjør.

Tror dette blir knall, Clintern gjorde jo magi med Mystic River og Million Dollar Baby. Og jeg elsker WW2 filmer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amerika bruker mer på militæret enn hele resten av verden til sammen, over en tredel av sitt bruttonasjonalprodukt. Ingenting er mer ærefullt der enn militærtjeneste, og har man vært soldat i et par år mener de man virkelig har slått et slag for fred i verden. Soldater er heller aldri skyld i slakt av sivilbefolkningen, det er alltid politikerne.

Takk og farvel. Skjønt, WWII går an. Det var før USA ble en militærstat.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I allverden...hva har egentlig Paul Walker i en sånn "ikke fjortis treffer" film/serie å utrette?
    Min absolutte favoritt sjanger er gode serier/filmer basert på faktiske hendelser fra krigshistorien.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    ...sammen med sykt overdrevet jesuspreik har ødelagt flere krigsfilmer...
    Sett i perspektiv viser det hvor mye religion ofte er med på styre krig og hvilken motivasjon enkeltpersoner/grupper har, også ved filmer vedrørende vestlig verden. Kan absolutt være på plass i krigsfilmer.

Selv tenker jeg ofte på kristenfundamentalisme når jeg ser slike tilstander.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel flere mennesker dødd i kriger på grunn av ateisme enn religion da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Clintern klarer å dra dette i land uten at det blir en ultrapatriotisk smørje. Stoffet er interressant nok.

Soundtrack mens vi venter: Johnny Cash - The Ballad Of Ira Hayes

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dessverre fungerer ikke dette (spoiler)

Dessverre fungerer ikke denne filmen som forventet. Jeg har virkelig sett frem til denne datoen da "flags" og "letter" skulle utgis.
    Dette viser seg nå å ha vært uten god grunn.
    Jeg har nå sett "Flags of our fathers" og er ikke imponert. "Alle" her i filmen går i uniformer som kommer rett fra fabrikk, utrolig lite troverdig. Videre kjører vi Eastwoods stereofile syn på verden - bad guys and good guys. Eneste er at denne gangen er alle fra USA - dette er det eneste nye jeg klarer å se at Eastwood introduserer i denne filmen. Utover dette er slag-scener "plastic" og atmosfæren er å sammenligne med en dag på travbanen. Dessverre - dette er skivebom og ingen krigsfilm i klasse med de store. Spar pengene og kjøp en soft-ice eller noen i stedet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett Letter, OKKing? Er den noe bedre?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med denne nå - kommer tilbake i morgen med en vurdering. Så langt imponerer den slett ikke - men vi skal ikke selge dropsene før vi har vært i butikken....

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Dessverre fungerer ikke denne filmen som forventet. Jeg har virkelig sett frem til denne datoen da "flags" og "letter" skulle utgis.
    Dette viser seg nå å ha vært uten god grunn.
    Jeg har nå sett "Flags of our fathers" og er ikke imponert. "Alle" her i filmen går i uniformer som kommer rett fra fabrikk, utrolig lite troverdig. Videre kjører vi Eastwoods stereofile syn på verden - bad guys and good guys. Eneste er at denne gangen er alle fra USA - dette er det eneste nye jeg klarer å se at Eastwood introduserer i denne filmen. Utover dette er slag-scener "plastic" og atmosfæren er å sammenligne med en dag på travbanen. Dessverre - dette er skivebom og ingen krigsfilm i klasse med de store. Spar pengene og kjøp en soft-ice eller noen i stedet.
    Enig med deg i dette, men er det noen som har sett Letters.... filmen. Den har jeg ikke fått sett enda. Er den bedre?

Edit: Obs, leste at du jobber med saken....

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett både Flags og Letters denne uken - i HD-DVD på min XBOX360.

De som tror at de får to krigsfilmer med vekt på selve slagscenene blir skuffet. Bevares, det er masse skyting og eksplosjoner, men det er bakteppe for selve handlingene.

I Flags ser du nesten ikke en japaner og i Letters ser du nesten ikke en amerikaner (og nesten all dialog er på japansk). Filmene beskriver hendelser rundt slaget om Ivo Jima (som var den første japanske øya (av mange øyer på rekke og rad) amerikanerene inntok på sin vei over Stillehavet mot Japan). I og med at "bildet" viser amerikanere som reiser flagget på janpansk jord fikk det betydning for moral og vilje til å bruke penger på "War bonds" i slutten av 2. verdenskrig.

Flags er en beskrivelse av det berømte bildet (som ikke egentlig viser det amerikanerne ble "lurt" til å tro under krigen). Den andre viser hvordan japanerne på Ivo Jima hadde det og et forsøk på å vise at de også har familie og følelser på linje med amerikanerne. Virker litt amerikanisert, men klart forskjellig fra det stereotype bildet en vanligvis får tegnet av japanerene. Dette er også tilfellet med den første filmen - Clintern prøver nok å få fram at både US GI's og japanske banzai-soldater ikke er rene helter, men faktisk helt vanlige mennesker som kommer opp i helt umulige situasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Enig med Chrisw.. Men:
    VÆRSÅSNILL ikke ha med en eneste trompet i soundtracket til denne filmen.. Dette, sammen med sykt overdrevet jesuspreik har ødelagt flere krigsfilmer, spesiellt we were soldiers!!!!!!!!!
    Dette må være det mest idiotiske jeg noen gang har lest!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har da bare sett letters from iwo jima, pga. utsolgt på den filmen vi egentlig skulle se på kino. synes ikke det var noe særlig. altfor mye filosofi og snakking og dårlige kampscener. veldig lite likt den klassiske amerikanske krigsfilm (dessverre).
    i denne filmen ser vi kampen fra japsenes side. filmen slutter med at... OBS: Spoiler kommer her: alle japsene tar selvmord i skam over å ha tapt slaget. lite kjekt...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for spoileren, sigvald. :?

Slike avsløringer bør merkes med SPOILER så ikke folk uforvarende leser hva som skjer av høydepunkt i filmene som omtales her på forumet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •