Ny krigs film. Flags of Our Fathers - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja beklager da. ingenting galt i å spare folk for noen kroner vel?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "spoileren" på Letters from Iwo Jima er vel ikke helt korrekt, og viser vel kun en liten del av de siste 20 minuttene.

Filmen var vel litt under midt på treet. Det er vanskelig å ikke bli noe beveget av filmen, men det er ikke på grunn av et godt manus eller noen dypere mening, men på grunn av enkelte av de råe handlingene og scenene.... lett å få en litt avsmak av å se slike ting, men det var vel kanskje intensjonen til Mr. Eastwood. Defintivt ingen kjøpefilm for min del, men greit å få med seg når man også har sett Flags of our fathers.

Fikk desverre ikke vurdert lyd og bilde da den ble sett på et hotell-rom.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    ja beklager da. ingenting galt i å spare folk for noen kroner vel?
    JO faktisk er det det. Har sett flags på kino, og nå har jeg bestilt begge på BD og gleder meg til å se begge i helhet(har ikke sett Letters før).

De som er ute etter en film med Saving P R åpningen i 2 timer, har sett feil film. Hele ideen er å fortelle historien til de som ble hentet hjem for å dra rundt på 'kampanjen'
    og hvordan de , og bildet ble brukt til det ytterste politisk. Scenene fra øya er vel mer for å få en forståelse for hvordan de ble etter å ha vært der.
    Letters ble til etter at Clintern ble opptatt av å få tak i hele 'bildet'
    og valgte å lage en egen film sett fra den japanske siden i steden for å ta dette med i Flags og kanskje måtte kutte ned på viktig innhold i den for å plass.(Selv gikk jeg på youtube og søkte på iwo jima, og masse klipp og innslag fra history channel ligger der)
    Smart trekk synes jeg, filmen(e) er godt stykke arbeid, interessant å se litt hva som skjedde bak i kulissene også, ikke bare kriging i 2 timer.

Men nå skal også lure inn at jeg håper det blir en BOB oppfølger i 09 som er blitt nevnt på nettet.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Har du sett Letter, OKKing? Er den noe bedre?
    Ja - er ferdig med "Letter" nå og er i litt bedre humør enn i går. Filmen er for meg en litt merkelig sak og jeg er ikke helt sikker på hvilket budskap som forsøkes formiddlet.
    Utover dette så er denne bedre en "Flags" da den er mer jordnær og skildrer karakterene bedre (IMO). Historien gir oss et innblikk Japansk kultur (dog begrenset - bedre da å se Yamato selv om dette ikke er noen høydare i seg selv). Handlingen er enkelt å følge og man kan "føle" at det hele skal gå galt. Dette er en film som kanskje burde hete "chliff hanger" - da det er det egentilige temaet i filmen.
    Absolutt bedre en "flags" mener jeg selv om denne ikke kommer til å slite ut DVD skuffa i spilleren min.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg, er det så enkelt at Letters og Flags er to filmer fra samme slag? Dvs to sider av samme sak? :P

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Si meg, er det så enkelt at Letters og Flags er to filmer fra samme slag? Dvs to sider av samme sak? :P
    Letters handler utelukkende om Iwo Jima, japanesernes hverdag og krigen på den øya, mens Flags handler mye om dette bildet som ble tatt av de amerikanske soldatene som heiser dette flagget på Iwo Jima, og hvordan USA kynisk utnytter dette for å samle inn mer penger til krigen. Flags er også sentrert rundt det som skjedde på Iwo Jima, men prøver å få frem et litt annet budskap....

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Ja på mange måter. Begge filmene omhandler slaget ved Iwo Jima - sett fra US siden og fra Japansk side. En meget attraktiv tanke fra Eastwood - men jeg mene at det ikke fungerer helt. Her er nok meningene mange - da disse filmene har fått tildels meget bra kritikk rundt forbi.
    For meg blir begge (i alle fall "Flags") en parantes i filmhistorien.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett Flags of our fathers i går og Letters From Iwo Jima i kveld.

Og jeg vil si Letters From Iwo Jima er mye bedre en Flags of our fathers.

Tragisk for alle Japsene som døde for de ble "hjernevasket" fra barndommen :-(

Når kommer det en film om Nagasaki og Hirushima.
    De må være det værste som er gjort i værdenshistorien.

Interesangt og sett den historien fra begge sider selv om det bare kan bli en fryktelig slutt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiroshima og Nagasaki var galt, men bare barnemat dersom du regner verdenshistorien, nevner kjapt Holocaust, Mao ++++ nok å velge av som har millioner på samvittigheten.

Jeg likte utrolig godt Letters from Iwo Jima på kino, de jeg var med syntes den var tam og langdradd med for lite action, men jeg følte de misforsto hva filmen ville si. Jeg ruller 5er på den. Flags skal innkjøpes.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og jeg vil si Letters From Iwo Jima er mye bedre en Flags of our fathers.
    Så begge forrige helg. FoOF = gjeeeesp. LfIJ = OK.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så FoOF for noen dager siden. Den var på langt nær det jeg hadde ventet, men jeg syntes ikke filmen var helt ille like vell. Den setter ett lite lys på en interessant problemstilling der den belyser soldatens syn på opdraget som utføres kontra det bildet som blir forsøkt fremstilt i hjemlandet. Helt grei film, men tror LfiJ er bedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •