V for Vendetta

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

V for Vendetta

Remember, remember, the fifth of November.

V for Vendetta utspiller seg i et nærmest nazi preget England, nærmere bestemt London i 2020. Portforbud, strenge regler, propaganda overalt og et slags politi som kaller seg "Fingermen", som kan sammelignes med det tyske "Gestapo" regjerer i gatene.

Midt inne i alt dette finnes det en skikkelse , en rebell som gjemmer seg bak en maske av Guy Fawkes (personen som skulle sprenge Parlamentet i 5 november 1605), og som kaller seg selv V (spilt av Hugo Weaving). Med sine spesielle metoder, kjemper han for et frigjort England.

People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of their people.

Midt inne i dette treffer han også Evey Hammond (glimdrende spilt av Natalie Portman), som igjennom en rekke hendelser ender opp med å tro på at "V" sine intensjoner og hevntokter har en mening.

Filmen er laget av Andy Wachowski og Larry Wachowski, brødrene som gav oss Matrix trilogien. Selve historien er basert på en tegneserie ifra 80 tallet laget av Alan Moore. Filmen er visuelt fantastisk, lyden er herlig og skuespillerne passer utrolig godt inn i sine roller. Den som stikker seg mest ut er Natalie Portman, som virkelig storspiller her. Hugo Weaving sin utrolig geniale stemme høres utrolig tøff ut også.
    Noen ganger kan det føles som om man treffer noen dødpunkter i filmen, som bruser ut i litt vanskelig språk og lange dialoger, men det glemmes fort når man forstår hvordan alt er satt sammen. Slåssescenene er utrolig bra, og man koser seg skikkelig når man ser "V" sine knivkunster...

Alt i alt er dette en film jeg var utrolig godt fornøyd med.
    Terninkast 5

Evey Hammond: Are you like a crazy person?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig en fantastisk god film!

jeg vill dog gi den en 6'er

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gleder jeg meg til...

Kom som kastet over meg, har nesten ikke hørt noe om denne filmen før den dukket opp som trailer!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den sett! Bare fant ut at den måtte ses omgående!!!

Fantastisk bra film med en ganske heftig og viktig tematikk i disse dager! Disse brødrene kan det de holder på med! Kunne kanskje vært enda mer action forsåvidt, men sitter allikevel igjen med en fin balanse mellom voldsscener og dramascener.

6 med en ørliten smak av 5....

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en som ikke kunne fordra Matrix-oppfølgerne og superhelt-filmer generelt, så var denne filmen en gitantisk overraskelse. Jeg har ikke så veldig mer å tilføye det Kjeksen sa i åpningsinnlegget... Er enig i alt han sier.. Mitt største glis var da ikke under kniv-kampen på slutten, men heller ved eksplosjonen på slutten. 1812-overturen har aldri vært så velplassert!!

Og Natalie Portman er nå offisielt tilgitt for hennes rolle i Star Wars 2 og 3. For en fantastisk skuespiller.

Ros til skribentene av filmen/tegneserien for hvordan kjærlighetsforholdet utspilte seg på slutten. Ta en hvilken som helst bra film.. Legg på kjærlighets-greier, så har man en 90% sjanse at det gode utgangspunktet blir dratt ned i sølen. Her hadde de en veldig god film, og kjærlighetsgreiene klarte faktisk å gjøre filmen enda bedre.

Helt supert!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Fra en som ikke kunne fordra Matrix-oppfølgerne og superhelt-filmer generelt, så var denne filmen en gitantisk overraskelse. Jeg har ikke så veldig mer å tilføye det Kjeksen sa i åpningsinnlegget... Er enig i alt han sier.. Mitt største glis var da ikke under kniv-kampen på slutten, men heller ved eksplosjonen på slutten. 1812-overturen har aldri vært så velplassert!!

Og Natalie Portman er nå offisielt tilgitt for hennes rolle i Star Wars 2 og 3. For en fantastisk skuespiller.

Ros til skribentene av filmen/tegneserien for hvordan kjærlighetsforholdet utspilte seg på slutten. Ta en hvilken som helst bra film.. Legg på kjærlighets-greier, så har man en 90% sjanse at det gode utgangspunktet blir dratt ned i sølen. Her hadde de en veldig god film, og kjærlighetsgreiene klarte faktisk å gjøre filmen enda bedre.

Helt supert!
    Den eksplosjonen i slutten var lekker:P Nesten sikker på at det var knusk ekte ..."here goes the parlament" tenkte jeg..hehe. Da han bli skutt på og tar helt av i sakte film, det er også en av favorittene mine, da koste jeg meg skikkelig. Også fikk jeg seff gåsehud da ALLE menneskene gikk med Guy Fawkes masker samtidig....herlig!! :wink:

Det kjærlighetsgreine var meget bra skildret i filmen som du legger til. Man vet den er der, men visst på en sinnsykt bra måte! Man slipper det vanlige kyss opp i senga tjohei greine, det er noe ekte som ligger som en rød trød over en del av filmen. Genialt!

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine yndligns momenter er helt klart når V sprenger ting! spesielt den første, for da ander du ikke hva som kommer til å skje (jeg gjorde ivertfall ikke).
    satt også med gåsehud store deler av filmen første gang jeg så den :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den på kino med en kamerat. Vi har delte meninger om den. Han forsto ikke så mye av den, sa han (hvilket jeg finner litt merkelig da han vanligvis ikke har problemer å følge med filmer som ikke forklarer alt til døde). Vakker film med gode skuespillere og flott historie. Den øredøvende avslutningen etterlot meg sittende i setet med et teit glis. Det virker som jeg ikke var alene om det.. he, he

Denne filmen skal garantert kjøpes på DVD.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, ganske rart å ikke skjønne den filmen.... Er d noe der som ikke blir forklart nok da??

hmmmm....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

V for Vedetta

Jeg likte den, og skrev en aldri så liten anmeldelse på den.

Hugo W. har jo enorm fortellerstemme som virkelig engasjerer publikummet.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var en meget bra film. Bra skuespillere, bra plot og meeeget elegant og gjennomført. Ikke den vanlige klisje-action-filmen, og bare det er nok til en firer i mine øyne

Nei, rett og slett en herlig film som absloutt skal anskaffes på dvd!
    (Noen som vet når den kommer?)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    31. juli, står det på Play.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker.
    Det var da veldig lenge til..?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    31. juli, står det på Play.
    Bruker de å ha samme releasedato i norge som i England?

Hvordan er effektene i denne filmen, sett i hjemmekinosammenheng?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg så faktisk denne på en kino i bydelen Islington i London, samme sted hvor handlingen i filmen begynner. Mye fornøyd latter i salen da...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare jeg som syntes det manglet 1t med action?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig at det var dødpunkter i filmen der d kunne vært action, men såg filmen i sin helhet så passet det seg liksom slik!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så V for Vendetta i kveld. Wow for en kjempebra film!
    dette var jo utrolig tight filmatisert og James McTeigue har latt all suppe, klining og romanse vike plassen for sentrale temaer som frihet, hat, redsel og likeverd. I disse tider der man kan lure på om verden holder på å gå av hengslene så er V for vendetta den riktige filmen å lage - ingen formaninger, politikk eller partitilhørighet, bare en enkel beskjed om at vi må stå sammen og kjempe for felles goder og en rettferdig verden.
    Natalie portman var enestående i sin rolle. jeg var blitt litt bekymret for henne etter hennes mildt sagt sjelløse opptreden i de nye star wars filmene, men det er nok bare nok et bevis på at george lukas er en elendig regissør og manusforfatter...
    En klar sekser fra meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så V for vendetta her en kveld, og må si jeg hadde nok alt for store forventninger til denne. Jeg ble en anelse skuffet over filmen, mye prating og lite handling. Tror nok det er en enten eller film.

Får en 3+ fra meg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en actionfilm. De fleste som forventer The Matrix i England blir skuffet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •