V for Vendetta - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig!!!

Hater når jeg ikke klarer å legge fra meg forventninger før eg går på en film!
    Greit, en oppfølger skal man kunne forvente litt i samme stil som enern, men ikke alle filmer av samme regissør!

Gikk til filmen med godt mot! Fabelaktig opplevelse!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Så V for vendetta her en kveld, og må si jeg hadde nok alt for store forventninger til denne. Jeg ble en anelse skuffet over filmen, mye prating og lite handling. Tror nok det er en enten eller film.

Får en 3+ fra meg.
    Samme her. Etter alt skrytet i denne tråden så var det en stor nedtur å se "talk to the mask". Det er greit med dialog, men syns det ble til tider for mye tomprat i denne.
    Får 3 prikker av meg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt grei film. Ikke noe spesielt. Stemmen bak masken redder filmen fra total fiasko, og den er tildels underholdene. Hadde nok litt større forventninger...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soleklar 5`er på min terning! Nettopp ferdigsett.

Reverend: "Oh please have mercy!"
    V: "Oh, not tonight bishop, not tonight..."

En ting jeg hadde hørt på forhånd var at det er temmelig hardt å følge med på dialogen i begynnelsen av filmen spesielt. Jeg kan i alle fall si at å skru på norsk tekst ikke hjelper det spor! Blir bare enda mere forvirret.

Nei, se den med engelsk tekst "som backup for det du ikke får med deg første gangen", så er den smooth.

DrE

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjesp for et kjeeeedelig drama,en svak 2 fra meg.
    Alt for mye svada prat og lite action!
    Sjekk innom da vel: http://minhjemmekino.no/hunden

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg visste ikke at det var de samme som laget matrix før etter jeg hadde sett filmen, så jeg kan ikke skylde på den eller. Var endel tøffe scener, men helheten ble rett og slett for tam for mitt vedkomme.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble action et must for kvaliteten på en film? de fleste actionfilmer er jo hjernedøde med slapp story og overdreven bruk av CGI.
    det virker som om alt for mange her inne kaller en film bra pga. en spessiell skuespiller, hvor mye bass det er i LFE kanalen, hvor kraftige eksplosjoner og hvor mange dårlige oneliners regissøren klarer å stappe inn.
    Det var jo nettopp det som var bra med v for vendetta. minimalt med CGI, minimalt med over the top actionscener og minimalt med love og corny dialog.
    Smaken er åpenbart som baken...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes handlingen i V for Vendetta var knallbra:wink: En film jeg garantert kommer til å sette i spilleren en gang til i løpet av høsten.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    Gjesp for et kjeeeedelig drama,en svak 2 fra meg.
    Alt for mye svada prat og lite action!
    Sjekk innom da vel: http://minhjemmekino.no/hunden
    Svada prat? hehe...javel. Du la vel kanskje aldri merke til at "svada pratet" var en ENORM del av filmen, og noe som gjorde den genial!

Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified, and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified, and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition.
    Hmmm....min engelsk er relativt god, men her var det noen fremmedord jeg ikke klarte å oversette. Siden du syntes dette var så genialt, kan du oversette teksten for meg?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dialogen gjør jo hele filmen. Genialt bygget opp, sitatet over her er et godt eksempel (uten at jeg husker akkurat hvor i filmen det kommer fra, lenge siden jeg så den). Rytmen og lyden av ordene som nærmest spyttes frem gjennom masken skaper hele stemningen.

Minner meg på at denne må kjøpes. Har kun sett den på Kino1 i Sandvika, og det var egentlig en av de bedre kinooplevelser på lang tid.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp sett filmen og kan si meg godt fornøyd over en drivende spennende og engasjerende film. normalt sett vil jeg ha action, effekter og big bangs, men til tross for lite action i denne filmen finnes det en nerve der som gjør filmen veldig spennende. og de actionscenene som finnes er helt fantastiske. og hvilken verdig avslutning på filmen) terningkast 5

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hmmm....min engelsk er relativt god, men her var det noen fremmedord jeg ikke klarte å oversette. Siden du syntes dette var så genialt, kan du oversette teksten for meg?

Voilà! Som du ser, en ydmyk vaudeville veteran, som vikarierer som både offer og skurk i skjebnens vekselspill. Dette ansiktet, intet ferniss av forfengelighet er en levning av vox populi, nå tomt, forsvunnet. Men, denne tapre visitt av en svunnen irritasjon står levendegjort og sverget å beseire disse korrupte og onde kryp som står for forbrytelser og sikrer den voldelige, onde og grådige krenkelsen av viljen.

Men den er genial på engelsk, siden mesteparten av ordene begynner på V. Med litt fantasi forstår også du hvorfor osv osv....er ikke så vanskelig.:-D

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett denne 10-12 ganger nå og synes den er knall. Mye dialog som det lønner seg å henge med i for å få full "dybde" i filmen. Bra plott og tidsriktig, dårlig skjult politisk kritikk i denne filmen. Aboslutt en av årest høydepunkter for meg.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Når ble action et must for kvaliteten på en film? de fleste actionfilmer er jo hjernedøde med slapp story og overdreven bruk av CGI.
    det virker som om alt for mange her inne kaller en film bra pga. en spessiell skuespiller, hvor mye bass det er i LFE kanalen, hvor kraftige eksplosjoner og hvor mange dårlige oneliners regissøren klarer å stappe inn.
    Det var jo nettopp det som var bra med v for vendetta. minimalt med CGI, minimalt med over the top actionscener og minimalt med love og corny dialog.
    Smaken er åpenbart som baken...
    Som jeg skulle skrevet det selv ...V for Vendetta en av årets beste filmer mener jeg!!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Som jeg skulle skrevet det selv ...V for Vendetta en av årets beste filmer mener jeg!!
    Takk takk

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

V for vendetta

Så den på HD DVD her en kveld og hadde ingen forventninger, men syntes det var en knallfilm med utrolig mye kul dialog. Anbefales.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger den filmen. For en avsluttning, jeg fikk frysninger