Tidenes beste krigsfilm: DEN ULTIMATE AVSTEMMING ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror jeg telte sånn ca 58 utropstegn i innlegget ditt, men jeg kunne ikke sagt meg mer enig

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at dere gidder å henge dere opp i de, i deres øyne, dårlige filmene på listen. Jeg mener nå at dere kommer med glimrende alternativer, men da burde dere frontet disse den gangen avstemningen ble satt opp. På den andre siden kan dere jo se hvor mange stemmer filmene dere rakker ned, har fått...ikke mange.

Nå gleder jeg meg til å se Ørneredet, Stalingrad og Kanonene på Navarone. Dette er filmer jeg rett og slett har oversett.

Newcomer BlackDragon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig!

Mener d skulle heller ha vært mer sesifikt når d gjaldt hvilken krig filmen handler om... d finnes så altfor mange gode krigsfilmer enn bare de på listen... Men beste 2. verdenskrigfilm e jo garantert "Saving Private Ryan" & "Band of Brothers" som serie... ;-) Og hvem er det som stemmer at "Pearl Harbour" er den beste krigsfilmen... Kan jo ikkje eie smak :? ehhheheh... Nei smaken e som baken :-P

Newcomer olejonny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har noen nevnt schindler's list

Schindler's List

Den beste

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platoon

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste er Tuntematon sotilas (Ukjent soldat) som en nevnte tidligere, denne finnes i to helt ulike utgaver der jeg mener den første (fra 1955) er klart bedre enn nyinspillingen fra 1985 (selv om den også, etter min mening, er bedre enn de fleste alternativene i avstemmingen). Må ta forbehold om kvaliteteten på DVD-utgivelsene siden jeg bare har sett disse på kino. Har bare funnet megastore.se som vil selge disse til Norge.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Mine beste krigsfilmer er:

1. Band of Brothers
    2. Saving Privat Ryan
    3. Rocco Invades Poland
    Hehe, sjelden jeg har vært så enig med Peakman

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsipan
    Blir deprimerte av folk som vil ha we were soldiers, windtalkers, tears of the sun osv på listen!
    Pearl habor og u-571 fikk meg i dårlig humør!! makan til drit!

For de av dere som ikke har sett Patton: soldat og menneske, kan jeg anbefale denne på det sterkeste! Kjempe rolleprestasjoner!

Ørneredet, kanonene på navarone osv vokste jeg opp med, og kanskje derfor jeg syntes at disse den dag idag er mye bedre enn den driten mel gibson, nico cage og resten av tøffel-heltene i hollywood klarer å produsere!

Etter dødelig våpen og noen andre kule roller (payback) har mel gibson blitt den mest irriterende, ræva og oppskrytte skuespiller på lenge! Altså, the signs, har dere i deres fattige liv sett noe større møl?
    blir forbanna bare jeg tenker på hvordan han har blitt...harrison ford oxo! mulig det er fordi de begynner å bli gamle, jeg vet ikke...

men uansett; se patton!

skulle også ønske ben affleck styrtet på ordentlig i pearl harbor...etter will hunting har jo han nærmest ødelagt alle filmer han har spillt i!!!

Lei "nye" hollywood, bare se på tom cruise!...makan til drit!
    clintern er god og blir bare bedre! vil dere se han med mørk manke igjen, se ørneredet! tøff film for tøffe gutter! stilig film musikk oxo!

og til de som lurte, jeg er ikke full!! bare litt trøtt og bitter!hehe
    AMEN! Endelig en filmkjenner.

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige top 3 er:

1. Brotherhood Of War/Taegukgi

2. Saving Private Ryan

3. Black Hawk Down

Jeg stemte på Saving Private Ryan, da der ikke er mulighed for at stemme på Brotherhood Of War/Taegukgi.

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banos
    vis dere synes det mangler noen, så legg inn forslag så blir de 2 med minst stemmer eksludert fra listen.
    Brotherhood Of War/Taegukgi burde være med på listen. Virkelig god krigsfilm, om to brødre som bliver sendt ud til fronten under Korea-krigen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med We Were Soliders ??????

Er ikke den en grei kandidat også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orka ikke å lese igjennom hele threaden. Men "Tears of the sun" burde vært med Mulig det er nevnt tidligere. :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamburger hill

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    the longest day!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode kandidater her ja, men skal man ramse opp gode filmer synes jeg også Pianisten burde nevnes. Det er ofte ett eller annet med filmer som er basert på sanne historier.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med mange av de tidligere forslagene her, men jeg kan ikke se at Empire of the Sun er blitt nevnt. Ikke verdens mest action fyllte krigsfilm, men har man evnen til å leve seg litt inn i handlingen, så synes jeg man burde se denne filmen.

Ellers så synes jeg det finnes mye dokumentar film materiale fra ww2, som man burde få med seg, så man får en litt mer kunnskap i et historisk perspektiv også.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Best ever...

Den finske "Vinterkrigen" er nok den beste så langt. Dessverre er den ikke å finne på dvd, enda... I kveld ser jeg "Brotherood of war" og jeg er imponert. All dritt og elendighet er med, ikke bare amerikanske helter som smiler. Ellers så kommer "Patton" og "Ryan" høyt på listen, realistisk og motbydelig slik det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de jeg har sett på lista liker spesielt Band of Brothers. Det er jo nesten ikke rettferdig å sammenligne en serie på 8-9 timer mot en film på 2-3 timer, da BoB selvsagt kan få med mye mer. Og det er dette jeg nettop liker med filmen. I tillegg til at filmen skildrer action-scenene ved krig (noe som tar seg godt ut på lerrettet), så klarer den også å få frem vel så viktige ting rundt soldatlivet. Faenskapet, samholdet mellom "gutta", samt mange bra detaljer som man trolig ikke legger merke til uten å være / ha vært soldat selv. F.eks ting som å ta vare på beina sine, ting ang. lederskap, etc, etc. Elsker alle smådetaljene denne serien inneholder. Das Boot har jeg hørt jævlig mye bra om. Den står i hylla, men har fortsatt ikke fått sett den (Shame on me). Full Metal Jacket er en bra slager, og nylig så jeg "Tears of the sun" som jeg blei overasket imponert over. Spesielt tilbaketreknings-scenen mot slutten. Platoon synes jeg var helt grei, men allikevel "så som så" i forhold til forventningene jeg hadde. Black hawk down imponerte.. litt, men ikke mye. Enemy at the gates har jeg sett utallige ganger, fordi det er god underholdning, men langt ifra noe bra krigsfilm (i mine øyne)..

Skal det være krig, skal det være realistisk, og de fleste krigsfilmer er så langt ifra realistiske :/ Thin red line har jeg sett, men det er mange år siden, og det var ihvertfall mange år før jeg fikk noe eget inntrykk av soldatlivet. Ellers klassikere som Ørneredet og helter fra Telemark.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For en latterlig meningsmåling. For det første er ingen av de store klassikerne innen genren med blant alternativene. Og verdens beste krigsfilm, Schindlers Liste, hvor er den? Og hva gjør vissvass som pearl harbour og thin red line blant alternativene? Dette duger ikke til annet enn å teste hjemmekinoen med. Useriøst!

EDIT: Og "Band Of Brothers" er "per definisjon" ingen film, langt ifra! Men knallbra miniserie, det er det..
    Ser det er en stund siden siste innlegg men jeg slenger ut min mening likevel.
    Jeg er 100% enig med deg alex, spesielt mht Pearl Harbour. Det er en fornærmelse mot de som opplevde dette angrepet, de har jo f***meg brukt halve filmen på en klissete love-story. Å det gjør ikke akkurat filmen bedre å sette Ben "jeg har karisma som et A4 ark" Affleck i hovedrollen...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ser det er en stund siden siste innlegg men jeg slenger ut min mening likevel.
    Jeg er 100% enig med deg alex, spesielt mht Pearl Harbour. Det er en fornærmelse mot de som opplevde dette angrepet, de har jo f***meg brukt halve filmen på en klissete love-story. Å det gjør ikke akkurat filmen bedre å sette Ben "jeg har karisma som et A4 ark" Affleck i hovedrollen...
    Må si meg rimelig enig!! Men jeg blei overraska over mye bra effekter osv i Pearl Harbour, selv om hele filmen er blitt til en klissete kjærring film pga sweet dressbåien Ben "Gayfucker" Affleck og all kjærlighetssølet som BÅGNER i filmen.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •