Tidenes beste krigsfilm: DEN ULTIMATE AVSTEMMING ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *Uten å ha lest postene* Det er kanskje ikke den beste, men jeg mener at Windtalkers abselutt burde være et alternativ her. Ellers:

Band of Brothers.
    Pearl Harbor..

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    *Uten å ha lest postene* Det er kanskje ikke den beste, men jeg mener at Windtalkers abselutt burde være et alternativ her. Ellers:

Band of Brothers.
    Pearl Harbor..
    Pearl Harbor er jo ein typisk amerikansk klisje..
    Eg har sjølv 2 utgaver av filmen, men kva eg skal med dei er ikkje godt og veta. :?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om noen har nevnt kellys helter eller the great escape, men dette er jo litt eldre filmer som er morsomme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thin Red Line er rangert som nr 1. hos meg, i hvertfall når det gjelder ww2. Selv om SPR også er en utrolig bra film, med en veldig realistisk fremstilling av d-dagen, syns jeg ikke den når TRL opp til ankelen. TRL blir faktisk bedre og bedre for hver gang, mens intrykket av SPR fader for hver screening.

Apokalypse nå (redux)! gjorde også et stort inntrykk da jeg så denne. Var nesten utlsitt mentalt da filmen var ferdig. Er nok favoritten når det gjelder vietnam, sammen med Full Metal Jacket.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett Thin Red Line for første gang nå, og må si jeg er meget skuffet..

Tok vel godt og vel 45 min før første skuddveksling, og filmen veksler mellom små krigs-scnener med forrvirrede soldater til noe jeg syntes var meningsløst babbel resten av filmen..

Både jeg og kjæreste syntes dette var en latterlig dårlig film.

Men dette er nå kun min mening...

Shaving private ryan var vannvittig mye bedre, og band of brothers sitter godt på toppen av pallen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk ikke så imponert over TRL første gang jeg så den jeg heller. Er ikke akkurat no hardcore action krigsfilm sammenlignet med SPR. Disse to filmene er jo veldig forskjellig også da, og appelerer kanskje til litt forskjellig publikum.

SPR kan man legge i skuffen, trykke play, og la seg underholde av. TRL bruker mye mer tid på karakterene i filmen, og viser hvordan disse har forskjellige verdier, og forskjellig syn på situasjonen de er i. Sånn sett kan nok TRL virke mye tyngre enn SPR.

Vent en god stund, og se TRL en gang til. Kanskje du skifter mening (bare kanskje, da) :wink:

EDIT : Hvis Band Of Brothers kan defineres som film, er dette selvsagt nr 1 på lista mi og.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, må nok se den flere ganger. Men jeg syntes også at det var et veldig stort persongalleri, så til tider mistet jeg rett og slett oversikten..

Men ser den nok en gang til i løpet av livet, da sitter ting kanskje bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ingen nevner Tora! Tora! Tora!. Meget bra film om oppbyggingen frem mot angrepet på pearl harbor. Selve angrepet er nok bedre på den nye filmen, men denne filmen fra 1970 klarer seg meget godt også på det tekniske.

Neste krigsklassiker for meg blir Patton som står og venter usett i hylla. Gleder meg

Noen forslag som ikke har blitt nevnt:
    Schindlers liste
    Tora! Tora! Tora!
    Battle of Brittain
    A bridge too far
    Memphis Belle
    Last of the Mohicans
    The Pianist
    The Patriot (Gibson)
    U571 (kanskje nevnt tidligere)

Utenom dette har vi tv seriene Winds of War og War and remembrance med Robert Mitchum. Tidenes dyreste tv produksjon i sin tid. Tror bare den er slått av Band of Brothers.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke og plassere dem men de jeg synes er bra er Saving Private Ryan, Apocalypse Now, Hjortejegeren (Deer Hunter) ,We Where Soldiers
    Black Hawk Down, Windtalkers, Thin Red Line, Platoon, Tigerland o.s.v o.s.v finnes jo underlig mange krigsfilmer, de fleste av dem er også ganske bra!

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke spesielt fan av krisgfilmer, og har ikke sett så mange.
    Av de jeg har sett:
    - Apokalypse nå er favoritten. Foretrakk kino-versjonen, den utvidede versjonen ble litt langtekkelig for meg.
    - Das Boot er også bra. Selv om jeg igjen synes Director's Cut ble for lang. (Det er ikke mange filmer som klarer holde min interesse i over 3 timer.)

Av 'krigsrelaterte' filmer liker jeg bl.a.
    - Grave of the fireflies - japansk tegnefilm, en ung gutt og hans lille søster prøver å overleve mens Japan blir bombet under andre verdenskrig.
    - Schindler's liste
    - Diktatoren (Chaplin)

Ellers står Band of Brothers og Broen over Kwai ( http://www.imdb.com/title/tt0050212/ ) på listen over ting jeg skal se en gang.

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saving Private Ryan er en klissete dramafilm, dere kan ikke mene seriøst at det er en bra krigsfilm? FMJ er ikke engang med i pollen? Pearl Harbor er til å sammenligne med Titanic: et kjærlighetsdrama som blir piffet opp av litt tragedie rundt det hele, men hvor den historiske hendelsen kommer i andre rekke, verre film skal man lete lenge etter.

Godfilmer: Full Metal Jacket, Apocalypse Now, The Deer Hunter, Bridges over River Kwai, Platoon, Das Boot...

BoB er en veldig bra serie men jeg vil ikke kalle det en film selvom jeg så hele serien sammenhengende. Det var en ganske lang tvkveld :P

Ahh.. I remember back in 'nam!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ninjapingvin
    Saving Private Ryan er en klissete dramafilm, dere kan ikke mene seriøst at det er en bra krigsfilm?
    Og med klissete mener du? Blodig? Er vel ikke akkurat en klissete dramafilm...en realistisk tolkning av D-dagen vil nå jeg heller kalle det...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EsgaNoth
    Og med klissete mener du? Blodig? Er vel ikke akkurat en klissete dramafilm...en realistisk tolkning av D-dagen vil nå jeg heller kalle det...
    Ja, og etter D-dagen utarter det seg som i den samme, gamle smørjen av patriotisme. Sluten er jo helt idiotisk! Erlig talt, plutselig kommer det en million allierte, når tyskerene har helt stålhand!

Etter min mening kunne denne filmen blitt myye bedre med en annen slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pearl Harbor er jo ein typisk amerikansk klisje..
    Eg har sjølv 2 utgaver av filmen, men kva eg skal med dei er ikkje godt og veta.
    For meg er det ikke viktig og se filmen som et kommersielt produkt sammenlignet med andre filmer. For ja, det er mye amerikansk "visj-vasj", og alle heltene i filmen snakker amerikansk, og japanerne er bare onde. Alikevel er underholdnings verdien i filmen stor, og det er hva som betyr noe for meg, når jeg skruer på projektoren og snurrer film. etterpå kan jeg jo, ja, si at det blir litt vel klisje, men alså, alle filmer har en grad av det, denne kanskje mer enn andre, men når jeg sitter i sofaen, er underholdningen alikevel like stor. [/quote]

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo selvfølgelig individuelt.. Jeg blir dårlig av å se historiske hendelser bli ødelagt av en kjærlighetshistorie, hadde det ikke vært for jeg lånte DVDen fra en videosjappe nedi her hadde jeg i sinne revet den ut og knekt den.. nøyet meg med å putte den i coveret der og da, og kjøre kjapt ned og si at den ikke fungerte, og at jeg gjerne ville bytte film :wink:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Braveheart er vel mer et historisk drama.

Her var det snakk om krigsfilmer.

Hamburger Hill burde er en meget god film. Synd den ble overkjørt av Platoon i 1987. Kun fordi Platoon hadde en haug kjente skuespillere.

Men aller best er [b]Schindler's List[b]. Det er vel mer et krigsdrama.

Ellers The Deer Hunter.

Synes U-571 er en skikkelig møkkafilm. Das Boot derimot. Ahhh...

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd er god som ny

Ikveld så vi Broen over Kwai. Det var vel fjerde gangen for meg, men de andre hadde ikke sett den. Det var skjelden stor spenning blant forsamlingen mot slutten. Morro å se folk bite negler og er stive i blikket. Det er klart at man skal ha det i bakhodet at filmen er fra `57, men etter en liten stund glemmer man det tekniske.

Forøvrig er jeg i en stim av krigsfilmer om dagen. Pianisten, Der Untergang og Brotherhood (Tae guk gi) har også blitt sett den siste tiden. Neste på listen er Black Hawk Down for "hundrende" gang, Saving Private Ryan, Tears of the Sun og avslutter med Band of brothers Da er jeg nok klar for krig om det skulle trengs.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fortsette der jeg slapp for et år siden:

Stalingrad. Nydelig film, men kanskje litt kjedelig hvis du er 15 år gammel og vil ha kuleregn i 2 timer.

Warriors. Helt fantastisk 2-delt britisk serie fra 1999. Damian Lewis er med her og, akkurat som på BoB. Finnes ikke på DVD, men jeg har opptak på VHS. Synes denne serien er fullt på høyden, eller bedre enn BoB. Handler forøvrig om Kosovokrigen.
    http://www.imdb.com/title/tt0119873/

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en latterlig meningsmåling. For det første er ingen av de store klassikerne innen genren med blant alternativene. Og verdens beste krigsfilm, Schindlers Liste, hvor er den? Og hva gjør vissvass som pearl harbour og thin red line blant alternativene? Dette duger ikke til annet enn å teste hjemmekinoen med. Useriøst!

EDIT: Og "Band Of Brothers" er "per definisjon" ingen film, langt ifra! Men knallbra miniserie, det er det..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fattig liste!

Blir deprimerte av folk som vil ha we were soldiers, windtalkers, tears of the sun osv på listen!
    Pearl habor og u-571 fikk meg i dårlig humør!! makan til drit!

For de av dere som ikke har sett Patton: soldat og menneske, kan jeg anbefale denne på det sterkeste! Kjempe rolleprestasjoner!

Ørneredet, kanonene på navarone osv vokste jeg opp med, og kanskje derfor jeg syntes at disse den dag idag er mye bedre enn den driten mel gibson, nico cage og resten av tøffel-heltene i hollywood klarer å produsere!

Etter dødelig våpen og noen andre kule roller (payback) har mel gibson blitt den mest irriterende, ræva og oppskrytte skuespiller på lenge! Altså, the signs, har dere i deres fattige liv sett noe større møl?
    blir forbanna bare jeg tenker på hvordan han har blitt...harrison ford oxo! mulig det er fordi de begynner å bli gamle, jeg vet ikke...

men uansett; se patton!

skulle også ønske ben affleck styrtet på ordentlig i pearl harbor...etter will hunting har jo han nærmest ødelagt alle filmer han har spillt i!!!

Lei "nye" hollywood, bare se på tom cruise!...makan til drit!
    clintern er god og blir bare bedre! vil dere se han med mørk manke igjen, se ørneredet! tøff film for tøffe gutter! stilig film musikk oxo!

og til de som lurte, jeg er ikke full!! bare litt trøtt og bitter!hehe

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •