Glemte / ukjente filmperler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Glemte / ukjente filmperler

Tenkte folk kunne liste opp filmer de har sett som er gode, men kanskje ikke mange har hørt om før.

Selv fikk jeg et kick av disse filmene:

The Boondock Saints (action/komedie/underholdning)
    Event Horizon (sci-fi/skrekk)

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The 10th kingdom (eventyr film, egentlig miniserie tror jeg, snøvit, de 7 dvregene og mange andre eventyr figurer er med)
    Satans nabo (film som gikk på NRK2 nesten med en gang det started, aldri sett den igjen og husker ikke engelsk tittel)
    Farscape (ikke så kjent i Norge tror jeg) scifi, ikke sett så mye enda, men foreløpig ser det bra ut.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brazil (svart komedie, 1985) er en film få har hørt om, og færre har sett. Merkelig egentlig, siden det er et lass med mer eller mindre kjente skuespillere i den, og den er regissert av Terry Gilliam. Anbefales.

28 Days Later (skrekkfilm, 2003) er en film som absolutt burde vært satt opp på kino i Norge. En av de beste filmene jeg har sett i år.

Honohurai Mizu No Soko Kara (Dark Water) (skrekkfilm, 2002). Laget av folka bak The Ring; etter min mening langt bedre.

Ellers kan jeg selvfølgelig nevne en del anime, men det som er av virkelig kvalitet er som regel serier og ikke film, og uansett vanskelig å få tak i i Norge.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    28 Days Later (skrekkfilm, 2003) er en film som absolutt burde vært satt opp på kino i Norge. En av de beste filmene jeg har sett i år.
    Neivel? Har du vært våken det siste halvåret?
    Gikk på kino her i Oslo samtidig som The Ring (tidenes beste skrekkfilm forøvrig!) i hvert fall.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huh, det fikk jeg ikke med meg. Mulig jeg var i Arendal på den tida. Pleier som regel å ha en oversikt over det meste som går på kino, så det var var ganske merkelig at jeg ikke fikk med meg denne, særlig med tanke på at jeg faktisk ventet på den. Nåja, DVD-utgaven er en helt akseptabel erstatning.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at the ring var sinnsykt bra, hele stemningen i den filmer er skummel. Farscape har jeg sett noen episoder av, og kommer til å bestille den på dvd, alle sesongene. Det er virkelig en undervurdert sci-fi serie som anbefales! Jeg likte også The Cube (sci-fi)....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Brazil (svart komedie, 1985) er en film få har hørt om, og færre har sett. Merkelig egentlig, siden det er et lass med mer eller mindre kjente skuespillere i den, og den er regissert av Terry Gilliam. Anbefales.

Honohurai Mizu No Soko Kara (Dark Water) (skrekkfilm, 2002). Laget av folka bak The Ring; etter min mening langt bedre.

Ellers kan jeg selvfølgelig nevne en del anime, men det som er av virkelig kvalitet er som regel serier og ikke film, og uansett vanskelig å få tak i i Norge.

Svarte! Kunne ikke vært mer enig. Brazil er et mesterverk uten like og Dark water er en av de mest skremmende filmene jeg har sett på lang tid.
    28 Days ser jeg på som en ren underholdningsverdi, men med Godspeed you black emporer som leverer soundtrack så kan ikke ting gå galt.

Andre filmperler som bør nevnes er følgende

Hero- Kinas dyreste produksjons noensinne. Dette er en av de vakreste filmene jeg har sett. Kampscenene er utrolig godt laget og fargebruken er grasiøs.
    Ble litt mistenksom da jeg så jet li på rollelista, men han leverer forsåvidt en adekvat rolle. likte du crouching tiger hiden dragon vil denne filmen garantert facinere deg.

Battle Royale- Brutal, men dog så interessant. Dette er hvordan Reality show vil se ut i fremtiden om vi forsetter i samme rettning som nå.

The big lebowski (forøvrig samtlige Cohen filmer)- Dette er verdens nest morsomme film. Hva mer kan jeg si en lei den og le

Torsk på Tallin (parodi dokumentar) Dette er det morsomste jeg har sett i hele mitt liv. Tror denne dvd har snurra over 20 ganger i spillerren min samtidig som jeg viser denne til alle som ikke har sett den før.
    Svensk produksjon med gutta fra nile city osv. Dette omhandler en forretningsmann som tilbyr turer til menn fra sverige en tur til talin.
    Den har blitt visst på tv en del ganger så det kan hende at dere har sett denne og faktisk trodd dette har vært en ekte dokumentar. Den er så utrolig vellaget, velspilt og forsåvidt så sann at dette mener jeg hadde fortjent en oscar

Kommer flere filmer senere, men er på jobb nå

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rosens navn

Jeg vet ikke om den er så ukjent eller glemt, men "The Name Of The Rose" er en av mine favorittfilmer. Denne filmen med Sean Connery i hovedrollen er fra 1986, og finnes ikke på "skikkelig" DVD-utgave. (Finnes riktignok bl.a. en italiensk og en brasiliansk utgave, men de ryktes å være heller dårlige).
    Handlingen foregår i et benedictinerkloster i Italia i år 1327. Det blir begått flere mord i klosteret, og den lærde franciscaner William fra Baskerville (Connery) med sin elev Adso (Christian Slater) prøver å løse gåten.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gomez
    Torsk på Tallin (parodi dokumentar) Dette er det morsomste jeg har sett i hele mitt liv. Tror denne dvd har snurra over 20 ganger i spillerren min samtidig som jeg viser denne til alle som ikke har sett den før.
    Svensk produksjon med gutta fra nile city osv. Dette omhandler en forretningsmann som tilbyr turer til menn fra sverige en tur til talin.
    Den har blitt visst på tv en del ganger så det kan hende at dere har sett denne og faktisk trodd dette har vært en ekte dokumentar. Den er så utrolig vellaget, velspilt og forsåvidt så sann at dette mener jeg hadde fortjent en oscar
    Dette er virkelig en skjult perle! Har også hørt flere som har trodd det har vært ekte når de har sett den på TV :lol:

Forøvrig er Torsk på Tallinn en av fire filmer i en hel serie:

- Ben och Gunnar - en liten film om manlig vänskap
    - Gunnar Rehlin - en liten film om att göra någon illa
    - På sista versen - en liten film om döden
    - Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet

Alle disse er verdt en titt, og da spesielt Ben och Gunnar (i tillegg til Torsk på Tallinn). Denne er en vanvittig "homo-remake" av When Harry Met Sally; rett og slett noe av det morsomste jeg har sett!

Kan også nevnes at Killinggänget (som dem kaller seg) er på gang med en ny film - Fyra nyanser av brunt. Denne skal visst nok være 3,5 timer lang, og skal vises med innlagt pause på kino

Ellers må TV-serien Percys Tårar nevnes. Samme folka, bare uendelig mye sykere enn noe annet de har lagd!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også svært glad i Dark Water! genial film. Hero er også en favoritt, mest på grunn av det visuelle. Bildet på hongkong special edition er fantastisk. Nå er jeg jo litt sær i filmsmaken, og har noen favoritter andre synes er gørrkjedelige men men. Liker veldig godt the pledge, der jack nicholson spiller dritbra. Litt i samme gate er the Sweet Hereafter, drama om livet i en småby etter en skolebussulykke(!).

Av SÆRE ting kan jeg anbefale Ricki-oh/the story of ricky, som er en slags hongkong-bad taste. Se for deg lock up, der sylvester stallone er byttet ut med en kis som er så sterk at han slår hull i motstanderne sine. Masse sinnsyk gladvold, svart humor, dårlige effekter og overdrevent dårlig skuespilleri. En favorittscene inneholder en kung-fu kamp der badguyen prøver å kvele helten vår med tarmene sine! Definitivt anbefalt med øl og gutta.

Den koreanske Return of little match girl, er veldig veldig veldig løst basert på hc anderens piken med tennstikkene. En salig blanding av slapstickhumor, the matrix, dataspill, syre- og kunstfilm. En av de sprøeste filmene jeg har sett, men tidvis veeeeldig gøy!

Har forøvrig bestilt et lass med japansk horror, så jeg håper det dukker opp noen gullkorn blant dem.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere den norske ("skrekk")-filmen "Det sorte tjern" ? (Jeg tror den heter det)

Filmen er i sort/hvitt og ble laget for lenge siden hehe..Husker egentlig ikke så mye om handlingen annet enn at jeg husker jeg faktisk ble litt skremt hehe.

Den gikk på NRK for en 5-6 år siden. Skulle gjerne sett den igjen, men jeg tror ikke den er på dvd liksom

Mener han derre skomaker Andersen fyren spilte i den.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hero burde jeg hatt med ja. Battle Royale vurderte jeg, men den er jo ikke akkurat glemt da.

The Big Lebowski! Lo så jeg ramlet ut av stolen på den "begravelses-scenen." Mest tragikomiske filmen jeg har sett.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Av SÆRE ting kan jeg anbefale Ricki-oh/the story of ricky, som er en slags hongkong-bad taste. Se for deg lock up, der sylvester stallone er byttet ut med en kis som er så sterk at han slår hull i motstanderne sine. Masse sinnsyk gladvold, svart humor, dårlige effekter og overdrevent dårlig skuespilleri. En favorittscene inneholder en kung-fu kamp der badguyen prøver å kvele helten vår med tarmene sine! Definitivt anbefalt med øl og gutta.
    Denne må jeg helt klart skaffe meg, høres jo grusomt morsom ut!! :lol:

Ellers av DVD-perler må jeg nevne serien Coupling, som er en slags engelsk versjon av Friends, men både dristigere og morsommere, ihvertfall for de som liker engelsk humor. Forøvrig sendt på svensk tv og en sesong på TVNorge. 3 sesonger er utgitt på DVD, én DVD pr. sesong.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten Ichi The Killer verdt å se? Eller, tør man? Har hørt den krever, uh, stålmage...

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dark city - mørk sci-fi/fremtidsfilm. En fyr våkner på et hotellrom uten å huske hvem han er. Han finner ut han er etterlyst for drap, og tar opp jakten på gjerningsmannen og sin egen identitet i en by hvor det alltid er natt. En slags krysning mellom Bagley's 'På stram line' og Matrix, men med en mørkere steming. En favoritt.

angel heart - privatdetektiv (Mickey Rourke) får i oppdrag å finne en person som forsvant for mange år siden. Saken blir stadig mer mystisk, og klienten mer tvilsom. Meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det fins 1000 vis av filmer som er mer enn verdt å se, som en aldri får leid eller kjøpt på standard video sjappa i Norge. Jeg er av den formening at det er lurt å kjøpe filmer fra listene til kritikere som balanserer sine ratings med gode beskrivelser og begrunnelser, og som har en viss kredibilitet?

Hva med å starte på bunnen av denne lista:
    - http://www.filmsite.org/momentsindx.html

Så kan du ta å gjøre et utvalg av denne lista:
    - http://theyshootpictures.com/index.htm

Da skulle en ha pløyd igjennom ett sett med referanser en kan benytte til noe...? :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Sitat Opprinnelig postet av Gomez
    Dette er virkelig en skjult perle! Har også hørt flere som har trodd det har vært ekte når de har sett den på TV :lol:

Forøvrig er Torsk på Tallinn en av fire filmer i en hel serie:

- Ben och Gunnar - en liten film om manlig vänskap
    - Gunnar Rehlin - en liten film om att göra någon illa
    - På sista versen - en liten film om döden
    - Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet

Alle disse er verdt en titt, og da spesielt Ben och Gunnar (i tillegg til Torsk på Tallinn). Denne er en vanvittig "homo-remake" av When Harry Met Sally; rett og slett noe av det morsomste jeg har sett!

Kan også nevnes at Killinggänget (som dem kaller seg) er på gang med en ny film - Fyra nyanser av brunt. Denne skal visst nok være 3,5 timer lang, og skal vises med innlagt pause på kino

Ellers må TV-serien Percys Tårar nevnes. Samme folka, bare uendelig mye sykere enn noe annet de har lagd!
    Takker så mye. Er klar over at killinggjenget lagde en del filmer men fikk aldri med meg hva de hette. Forresten vet du om resterende filmer fra de har kommet ut på dvd? (har samtlige videokasetter med live show og generelt det meste av Robert gustavson)

Gleder meg vilt nå til den nye filmen som jeg ikke var klar over. Takker så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Er også svært glad i Dark Water! genial film. Hero er også en favoritt, mest på grunn av det visuelle. Bildet på hongkong special edition er fantastisk. Nå er jeg jo litt sær i filmsmaken, og har noen favoritter andre synes er gørrkjedelige men men. Liker veldig godt the pledge, der jack nicholson spiller dritbra. Litt i samme gate er the Sweet Hereafter, drama om livet i en småby etter en skolebussulykke(!).

Den koreanske Return of little match girl, er veldig veldig veldig løst basert på hc anderens piken med tennstikkene. En salig blanding av slapstickhumor, the matrix, dataspill, syre- og kunstfilm. En av de sprøeste filmene jeg har sett, men tidvis veeeeldig gøy!

Har forøvrig bestilt et lass med japansk horror, så jeg håper det dukker opp noen gullkorn blant dem.

The pledge er også en av mine favoritter. Sean penn lager generelt gode filmer.

Hvis ikke jeg tar feil så skrev han manus til The gift som Sam raimi regiserte. Dette er også en relativt ukjent filmperle, selv om *grøss* Keanue Reeves spiller i din. Vel heldigvis kun en liten rolle.

Takker for resterende tips.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rosens navn

Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Jeg vet ikke om den er så ukjent eller glemt, men "The Name Of The Rose" er en av mine favorittfilmer. Denne filmen med Sean Connery i hovedrollen er fra 1986, og finnes ikke på "skikkelig" DVD-utgave. (Finnes riktignok bl.a. en italiensk og en brasiliansk utgave, men de ryktes å være heller dårlige).
    Handlingen foregår i et benedictinerkloster i Italia i år 1327. Det blir begått flere mord i klosteret, og den lærde franciscaner William fra Baskerville (Connery) med sin elev Adso (Christian Slater) prøver å løse gåten.
    Den er veldig bra ja, håper oxo den kommer på DVD snart..... Har jo lest boka en del oxo da.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så the Cube var nevnt, enig i at den er bra.

ellers kan jeg nevne disse: Jackie Chan-Project A(ikke så ukjent, men fortsatt bra)

Instinct- knallfilm me danthony hopkins

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •