Glemte / ukjente filmperler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Xchange" er verdt å få med seg

"Den niende porten" gikk på billigsalg kort tid etter lansering på DVD, god!

"The Gift" - vanvittig spennende grøsser med topp skuespillere

"Den grønne mil" - ganske sterk og spesiell film

"Brother" - til tider svært voldelig, verdt å se, løst sammenhengende story

"Holy man" (Eddie Murphy) - ikke av hans beste, men grei nok

"Merlin" (Sam Neill) - storslått, svært vakker eventyrfilm, et must!

"Hamburger Hill" - sterk og til tider grotisk krigsskildring

"Nirvana" - cyberpunk hacker film med enormt bra atmosfære

"Galaxy Quest" (Sigourney Weaver) - komedie med småbesk bismak

"Virtousity" - god sci-fi om en virtuell superforbryter som blir virkelig

"The birdcage" - sprudlende og varm komedie (se også den franske)

"Cross of iron" - krigsklassiker, absolutt verdt å få med seg

"Delicatessen" - ganske.. uvanlig sort fransk komedie om et slakteri..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Husker dere den norske ("skrekk")-filmen "Det sorte tjern" ? (Jeg tror den heter det)

Filmen er i sort/hvitt og ble laget for lenge siden hehe..Husker egentlig ikke så mye om handlingen annet enn at jeg husker jeg faktisk ble litt skremt hehe.

Den gikk på NRK for en 5-6 år siden. Skulle gjerne sett den igjen, men jeg tror ikke den er på dvd liksom

Mener han derre skomaker Andersen fyren spilte i den.
    Du mener sikkert "De dødes tjern" fra 1958. Manus av Andre Bjerke som også spiller en hovedrolle i filmen. "Han derre skomaker Andersen" er Henki Kolstad, og har spilt i svært mange norske filmer helt fra 1930 og frem til 1999.

Filmen er for øvrig bra, og viser at sort-hvitt duger så lenge historien er god.

Linker til imdb.com:
    De dødes tjern
    Henki Kolstad filmografi

Ellers har jeg "Cube" på DVD og har sett den flere ganger. Det er en slags Sci-Fi variant av et lukket rom mysterium med makabre innslag. imdb.com: Cube.

Vil også nevne belgiske "Man Bites Dog" som er en liksom-dokumentar hvor vi følger et filmteam som lager film om en profesjonell seriemorder. Svart-hvitt, men meget bra. Mange gikk fra filmen da den ble vist i Norge, og den ble vel forbudt i Sverige, så vidt jeg husker. Til dels grotesk, selv om det meste ikke er visuelt gruvekkende. imdb.com: Man Bites Dog (C'est arrivé près de chez vous)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en stor fan av Michael Douglas' "Falling Down". Beste filmen jeg har sett han i, og en av de kuleste filmene jeg har sett noensinne.

Handler så og si om en vanlig (ehem) fyr som i trafikkø på vei hjem fra jobb klikker og går berserk gjennom L.A mot konen sin ... som har utstedt en restraining order på ham. Han blir en slags Henrik Ibsen når han går gjennom LA og påpeker alt som er feil med dagens samfunn, som f.eks at folk får lov til å ta blodpriser for en boks cola, at hamburgere du får i fast food-sjapper på ingen måte svarer til hvordan de blir annonsert, osv.. kjempebra. Favorittøyeblikket er på slutten når han spør politimannen:

"I'm the bad guy?"

Oooo.. *frysninger*

edit: Også syns jeg Jackie Brown faller for lett i skyggen til Pulp fiction og Reservoir dogs, når den er minst like bra som de andre.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener sikkert "De dødes tjern" fra 1958. Manus av Andre Bjerke som også spiller en hovedrolle i filmen. "Han derre skomaker Andersen" er Henki Kolstad, og har spilt i svært mange norske filmer helt fra 1930 og frem til 1999.
    Jepp...den er det. Jeg må se til å prøve å skaffe den på dvd. NRK selger den sikkert på nettbutikken sin.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en stor fan av Michael Douglas' "Falling Down". Beste filmen jeg har sett han i, og en av de kuleste filmene jeg har sett noensinne.
    Kongefilm.....må kjøpes på dvd...

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mye snakk om såkalte B-filmer som ikke har gått på kino her, de jeg har sett er så dårlige at de ikke har fortjent å gått på kino.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Det er vel mye snakk om såkalte B-filmer som ikke har gått på kino her, de jeg har sett er så dårlige at de ikke har fortjent å gått på kino.
    Hvilke er det du tenker på?

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Casualties of war (De kalte oss helter, som den heter på norsk) er en god 80-talls film som jeg trur de fleste har helt glemt bort. Husker at det var en meget sterk film, som kom på slutten av 80-tallet. Filmen er med Sean Penn og Michael J. Fox, hvor Fox gjør en av sine absolutt beste roller. Dette er en film som burde komme i filmsamlinga til den som liker sterke krigs/drama -filmer. Anbefales.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den hvor alle voldtar vietnameseren utenom Michael J. Fox?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men det er vel en spoiler.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida.. Har ingenting med historien å gjøre. Er bare den obligatoriske sex-scenen ca. 79,4% prosent inn i filmen.

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow :shock: !

Virker som om det er mange bra filmer i denne topicen

Er til tider litt lei av typiske kommersielle 3'er filmer der samme greia gjentar seg hver gang... Kult med litt ukjente filmer og

Neste gang jeg har penger til å bestille film skal jeg ta en titt her og søke litt rundt i netbutikker

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som eg fekk lyst å sjå at er vel ikkje mulig å få på dvd (veit dere noko anna så sei ifra)

Det var ein dukkeserie som gjekk når Roger var Logel :lol: og dukkeserien heiter "2 gode naboer". Det er noko eg kunne tenkt meg å hatt på dvd

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen få blant mange...

simple men (regi hal hartley)
    Bitter about being double-crossed by the women he loved, (and with the police after him to boot), Bill vows to seduce the next woman he sees...
    the funeral (regi abel ferrara)
    In the late 1930s, two brothers, Ray Tempio (Christopher Walken) and Chez Tempio (Chris Penn) must contend with the recent death of their younger brother Johnny (Vincent Gallo), shot three times gangland style at a movie theater. Ray, a petty mobster, vows to find the assailant and pretty much has an idea of who it is, yet his wife Jeanette (Anabella Sciorra) pleads for him to not seek revenge. Meanwhile Chez is suffering from major personal problems and is teetering on the edge, making life hell for his wife Clara (Isabella Rossellini) and those around him.
    the conversation (regi francis ford coppola)
    A paranoid and personally-secretive surveillance expert has a crisis of conscience when he suspects that a couple he is spying on will be murdered.
    sonatine (regi takeshi kitano)
    Several yakuza from Tokyo are sent to Okinawa to help end a gang war. The war escalates and the Tokyo drifters decide to lay low at the beach.
    i hired a contract killer (regi aki kaurismäki)
    After fifteen years' service, Henri Boulanger is made redundant from his job. Shocked, he attempts suicide...
    zombie and the ghost train (regi mika kaurismäki)
    Antti "Zombie" Autiomaa does two things well: play the bass guitar and drink. After several months' sleeping on the streets of Istanbul, he returns to Helsinki where he's called into the army but discharged on mental health grounds after adding turpentine to the officers' soup.
    meet the feebles (regi peter jackson) The Muppets on ACID
    Heidi The Hippo, the star of the Meet The Feebles Variety Hour discovers her husband Bletch, The Walrus is cheating and with all the world waiting for the show the assorted co-stars must contend with their own problems. These include drug abuse, extortion, robbery, AIDS and even murder. While this is happening the love between two of the stars is threatened by the devious Trevor the Rat, who wishes to exploit the young starlet.
    :water

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er forresten Ichi The Killer verdt å se? Eller, tør man? Har hørt den krever, uh, stålmage...
    Hmmmm... Hva mener du med det?
    Har ikke hørt om filmen før du nevnte den nå. Men er den så grotesk at man kan bli kvalm altså?
    Noen som har sett denne og kan si noe om den?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den, men den handler vel om to psykoer som forlyster seg med drap og voldtekt når de ikke prøver å drepe hverandre? Skal visst være ekstrem, selv til japansk ultravold å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstrem til det latterlige med en kjip historie... den har vel kun fått renomé pga såkalt ultra-vold. Synes ikke den er verd særlig mange kronene... :?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett et klipp, der Kakihara, hovedpersonen, skjærer brystvortene av en prostituert med noe som så ut som en filétkniv. Det så vondt ut.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fant du det klippet?
    Er det en trailer eller liknende ute på nettet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg hadde en divx-utgave av filmen, og synes det klippet var så festlig at han bare måtte vise meg det. :?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •