Matrix Revolutions

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matrix Revolutions

Ahh, endelig fått sett den. må si jeg synes den var helt grei.
    Leste så mye negativt på forhånd, så jeg hadde ingen forventninger.
    Gir den 3,5 av 6. Helt ok. Må seff ha den på dvd når den kommer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedproblemet med denne filmen var at konklusjonen gjorde begge filmene meningsløse; det var jo ingen skikkelig avslutning. Fikk litt inntrykk av at de ikke helt visste hva de skulle gjøre med historien. Et pluss var forsåvidt at ve slapp de evigvarende kampscenene (for ikke å snakke om den forferdelige rave-scenen) fra Reloaded.

Terninger egner seg best til brettspill.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men synes det er et pluss at det ikke ender slik man skulle tro. Og jeg er glad det ikke var særlig mye bullet time effekter her. Var møkk lei all "frysingen" av kampscenene i reloaded. For ikke å snakke om alt pjattet til Morpheus, bra han ikke sa så mye i denne.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoilers incoming!

Men denne slutten var dårligere en den man kunne forventet seg. Hvorfor skulle maskinene trekker seg tilbake? Og hvorfor kunne Neo stoppe maskinene ved å vifte med armene utenfor The Matrix, mens han bare kunne slå og sparke i evigheter innenfor, der han liksom skulle være en slags halvgud?

Det jeg først trodde når jeg så at han kunne gjøre det der, var at det han trodde var den virkelige verden også var en simulering; en slags backupløsning for de som avviste det "indre" Matrix. Det hadde vært en interessant og rimelig uventet avslutning, om mulig ikke videre Hollywood-vennlig.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f*** i helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nå har jeg ikke sett filmen enda og så skriver du slikt?!?!
    HVIS DU SKAL AVSLØRE HELE SLUTTEN I EN FILM BØR DU JAGGU SKRIVE ******ADVARSEL SPOILER!!!!!!!!!!!!! ********:evil: :evil: :evil: AAAAAARRRRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!! :x

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, beklager virkelig. Jeg trodde det var greit, siden vi diskuterte slutten. Skal advare neste gang.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra. ble vel litt surere enn nødvendig der, men uansett er det greit å gi en liten advarsel om viktige plothendelser blir avslørt

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne var konge jeg.....men var litt rar slutt. Men det som ville vært konge nå er at det komm en film som handler åssn maskinene tokk kontroll over alt! Det ville vært kult å sett/vist....er dem menneske lagd eller er det en fremmed rase som kom til jorden osv....det er jo fult mulig for en oppfølger også til den siste da.... Hmmmm...spennans!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat vært og sett den, synes den var bedre PRODUSERT enn toeren i den forstand at den var bedre sydd sammen og mindre langtekkelige kampscener og slikt. Forøvrig var vel både toeren og treeren mer eller mindre storyløse, og utover litt halvforutsigelig dialog mellom effektene egner de seg kun til å vise hvor flinke producerne er til å lage kule digitale effekter. Gir film nr to 3/6 for bra effekt men mye altfor lange scener, og film nr tre 4/6 for mange kule scener og bedre produsert/helhetlig gange i filmen, men fortsatt lite matnyttig story, og ganske tam slutt (kul kampscene på slutten, men tam slutt storywise)..
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Men det som ville vært konge nå er at det komm en film som handler åssn maskinene tokk kontroll over alt! !
    Det er jo to tegnefilmer i animatrix som handler om akkurat dette? De heter 2nd renaissance part 1 & 2. Synes forøvrig animatrix-greiene var litt skuffende, selv om jeg er svært glad i animé. Litt for arty-farty og selvhøytidelig for min smak. Men alikevel, liker du the matrix er den i det minste verd å leie for å få litt mer bakgrunnshistorie.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Second Renaissance likte jeg godt, og World Record og Matriculated var interessante, hovedsakelig fordi de var så rare. De andre var ganske intetsigende, bortsett fra Final Flight Of The Osiris da.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den var bra jeg.

Slutten er helt grei, Neo var som fortalt i Reloaded nummer 6 i rekken av Neo'er så det kom ikke som noe sjokk at det endte som det gjorde.

Stilig action og ganske spennende spør du meg, og ikke ett eneste amerikansk flagg :!:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men vet noen hva Wachowsky-folka bedriver nå?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja... de sitter vel og spiller dataspill, drikker cola og k*****r fotomodeller tenker jeg.

Det eneste som er sikkert er at de produserer King Conan: Crown of Iron (eller conan 3 om du vil), som skal komme i 2005, men de regisserer den ikke. Det sirkulerer rykter om at de skal regissere noe som heter the axis, som høres ut som en elendig rip-off av the matrix, og at de skal gjøre metal gear solid the movie, sannsynligvis er begge deler bare våte nerdedrømmer.

Ærlig talt; de er vel så mediesky og mektige at du ikke får vite noe før de vil, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(!)

(!)NB! Inneholder spoilers, iallefall linken gjør det

Slik jeg ser det er det mange måter å se the matrix på. Man kan se filmen som det effektfyrverkeriet det er eller man kan velge å tolke det på flere måter.

Istedenfor å komme med lange fortolkninger selv så ta en titt her:
    http://vg.transact.no/Item.asp?Group...SPOILER&Page=1

Link til VG som har 2 teorier. En som gir en bibelsk forklaring en annen som gir en mer rett frem forklaring. Liker ikke å stjele artikler / innlegg fra andre fora. Det er de 2 lengste innleggene du må se på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Var noen dager i hovedstaden, og fikk sett filmen på Colosseum...
    Først om filmen; DEN VAR BRA DEN! 8)
    Etter å ha fått senket forventingene en del p.g.a all negativ omtale på forhånd, hadde jeg nok ventet meg en real nedtur, og det er nok grunnen til at jeg syntes filmen faktisk var verdig "avslutning" på triologien.

Mitt inntrykk av Colosseum: Størrelsen og TAKHØYDEN :shock:
    Litt betenkelig når jeg så at de hadde brukt en lys farge i kuppelen...hadde ventet mørkere farger der kanskje...
    Bildemessig var dette for dårlig...Noe ut av fokus etter mine øyne, samt ikke helt bra kontraster...det sorte var definitivt ikke sort, men gikk heller mere over i gråtone (noe som jeg ikke var alene om å bemerke).

Når det gjelder lyden, var det lite trøkk i bassen. Fikk ikke den "fysiske" trøkk følelsen som er forventet i en THX-sal...? (Rad 12 sete 21).

Jeg er altid lykkelig når jeg kan konstatere bedre bilde fra min "gamle" 3rørs, samt at min 12tommer og 8tommere gir mere punch i mellomgulvet...film er best hjemme :lol:

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vedlig stor forskjell på basstrykket etter hvor du sitter på Colosseum. Du la ikke merke til det utrolig irriterende ekkoet i de høyere frekvensene da? Etter at jeg begynte å legge merke til det, klarer jeg ikke å se film der uten å sitte og irritere meg over det :?

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Det er vedlig stor forskjell på basstrykket etter hvor du sitter på Colosseum.
    Okei. Kor som e best basstrykk? Kjekt å vite til neste gong eg skal dit.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja!!!!!! det grusomme ekkoet!!!! :lol: Colloseum er helt klart den dårligste thx salen jeg har vært i. Lurer på om kontrolløren har blitt skjenket før godkjenning, eller om man kun har fått tilsendt godkjente specs på papiret uten at noen faktisk har vært der og hørt hvor rævva det er.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Okei. Kor som e best basstrykk? Kjekt å vite til neste gong eg skal dit.
    På sidene er det definitivt dårligs. Slik jeg har opplevd det, er det best midt på, litt langt frem (har ikke prøvd å sitte lengre bak enn rad 9, da jeg ikke syns noe om å sitte så langt bak). Tror uansett ikke at du får det samme trykket som man klarer hjemme med en god sub :P

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Colloseum er helt klart den dårligste thx salen jeg har vært i. Lurer på om kontrolløren har blitt skjenket før godkjenning, eller om man kun har fått tilsendt godkjente specs på papiret uten at noen faktisk har vært der og hørt hvor rævva det er.
    Har desverre mistanke om at THX-sertifiseringen er mer basert på penger på bordet enn strenge standarder. En kompis av meg bodde et halvår over i USA, og han kunne rapportere om utrolig mye dårlige THX-sertifiserte kinoer. :shock:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •