Matrix Revolutions - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er konstatert da at det finnes grenser på hvor stor en kinosal skal være....I Colosseum burde de kanskje satt inn 12 x 50" subber da, DA ville det vært artig på første rad..hehe :lol:

Den hittil beste THX sal jeg har som no.1 er derfor fortsatt sal.5 i Stavanger kino. Den har 269 seter, og har meget bra trøkk og bra bilde...og så sitter en mye bedre enn i Colosseum.
    En kinosal bør vel kanskje ikke overstige 300seter for å kunne ivareta komfort og effekt på lyd+bilde?

Stavanger har også en luksus sal..den er ikke THX, men lyden er stort sett den samme...og DE STOLENE :shock:
    Link: http://www.filmweb.no/kinoz/luksussalen/10680.html

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du teste den såkalte Liv Ullman-salen i Trondheim, eller Nova 1 som den også heter. Får frysninger bare av å tenke på den, og det til tross for at jeg ikke har vært der siden den var ny i 1995

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kar som påstod at Colosseum senker lydnivået på filmene etter at disse har vært på plakaten en tid...kan dette være riktig?

Dersom de virkelig gjør dette, overholdes jo heller ikke THX kravet... En del av spesifikasjonene på THX er jo at lydtrykk skal settes på referansenivået for dette...noe jeg antar ikke var tilfellet da jeg så filmen der.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2'er. Middelmådig actionfilm med alt for mange klisjeer og logiske feil. Alt for mange ubetydelige biroller. I tillegg gav den heller ingen svar! Det var kanskje det verste av alt... Nå er det bare å vente på enda en oppfølger, som sannsynligvis blir enda dårligere. Desverre har brødrene Matrix nok solgt seg, men forhåpentligvis kan de bryte ut av sitt lille Matrix og begynne på nye prosjekter.

Det er nok kun den første Matrix filmen som er i en klasse for seg selv. Min absolutte anbefaling; Har du ikke sett Reloaded og Revolutions så ikke se dem heller. Se heller Matrix nummer 1 for femte gang og husk den som den geniale filmen den er.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Det var en kar som påstod at Colosseum senker lydnivået på filmene etter at disse har vært på plakaten en tid...kan dette være riktig?

Dersom de virkelig gjør dette, overholdes jo heller ikke THX kravet... En del av spesifikasjonene på THX er jo at lydtrykk skal settes på referansenivået for dette...noe jeg antar ikke var tilfellet da jeg så filmen der.
    Forresten så tror jeg ofte at kinoene spiller for høyt. Har opplevd dette på premierer både i Bergen og Stavanger. Dette er somregel aldri noe problem etter at filmene har gått en stund.

At de sette lydnivået litt ned skulle ikke forundre meg i det hele tatt. Av og til er det bare for høyt uansett. Hørte at Matrix Revolutions kom opp i 112dB på premieren i Trondheim....og det er IKKE bra. Selv ikke med THX godkjent re-equalising.

Forresten så er Sal 5 i Bergen også meget bra.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Det er vedlig stor forskjell på basstrykket etter hvor du sitter på Colosseum.
    Okei. Kor som e best basstrykk? Kjekt å vite til neste gong eg skal dit.
    Vil anta at det er mest bass ved ytterveggene eller ved bakveggen... Bor ikke i Oslo, så Coluseum har jeg aldri vært i, men dette gjelder for de fleste kinosaler. Bare prøv i hjemmekinoen. Best helhetlig lyd får du nok i midten, kanskje i fremste del av salen?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX på Colosseum er en stor vits. Jeg snakka med en som hadde vært med å montere anlegget der, og han sa at kun 3 seter av nesten 1000 er THX-sertifiserte på nivå 5, det dårligste av 5 THX-nivåer for kino.

Jeg tok det han sa med ei klype salt, da jeg hadde inntrykk av at en THX-sertifisering skulle gjelde hele salen, men etter jeg så Revolutions på Colosseum, skjønte jeg at det absolutt ikke kan være tilfelle. Jeg satt nemlig litt utpå siden (omtrent midt på den bakerste raden i det fremre sidepartiet, dvs. med ryggen mot inngangstrappa), og der var lyden helt ubrukelig! Det var omtrent som hvis man kobler fra den ene bakhøyttaleren i hjemmekinoen og flytter den andre en meter fram. All baklyden kom fra siden. NO F****** WAY at det hadde passert en THX-sertifisering!! Jeg begynner å tro at han jeg snakka med faktisk snakka sant.

Haha, "verdens største THX-kino" meg midt i ræva! "Vi har hele 3 plasser hvor du kan oppleve THX-lyd!" Hahahahaha

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, skal ikke alle tråder som inneholder spoilers merkes med (!)??

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Da må du teste den såkalte Liv Ullman-salen i Trondheim, eller Nova 1 som den også heter. Får frysninger bare av å tenke på den, og det til tross for at jeg ikke har vært der siden den var ny i 1995
    Jepp, Nova 1 er KONGE!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde egentlig ikke mesteparten av denne tråden gjennopstå som en egen tråd om kinosaler vil liker og hater? :lol: har jo ikke så mye med matrix å gjøre lenger.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Whoppass Cheese"]
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Men etterhvert som jeg ser de andre filmene om igjen så blir ting klarere. Det er lett å ta mye av det som sies for tåkeprat, men plutselig så er det noe som forklarer senere hendelser. Jeg trodde at reloaded skulle forklare endel av spørsmålene fra første filmen, men den forklarer egentlig mest om hva som skjer i revolutions.

Revolutions får terningkast 4 av meg. Det som trekker ned er at man må tenke for mye på historien og det flytter fokuset bort fra det som Matrix-triologien egentlig er: Action. Som triologi får Matrix en svak 5er på terningen. Det er veldig underholdene action bare man glemmer hvor rotete historien er fortalt.

Og det er slettes ikke usannsynlig at vi får en matrix-film eller 3 til. Om endel år...
    Jeg kan ikke få sagt det bedre selv!

Matrix 1 får 6 av 6 av meg
    Matrix 2 får 4 av 6 av meg
    Matrix 3 får 6 av 6 av meg

Det som trekker ned på Reloaded er de unødvending laaaaaange scenene. Vet det er mye å forklare, men man KUNNE vært litt
    flinkere med klippesaksa! Snitt som triologi: 5.333333333

Robert

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="ProtoType"]
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Men etterhvert som jeg ser de andre filmene om igjen så blir ting klarere. Det er lett å ta mye av det som sies for tåkeprat, men plutselig så er det noe som forklarer senere hendelser. Jeg trodde at reloaded skulle forklare endel av spørsmålene fra første filmen, men den forklarer egentlig mest om hva som skjer i revolutions.

Revolutions får terningkast 4 av meg. Det som trekker ned er at man må tenke for mye på historien og det flytter fokuset bort fra det som Matrix-triologien egentlig er: Action. Som triologi får Matrix en svak 5er på terningen. Det er veldig underholdene action bare man glemmer hvor rotete historien er fortalt.

Og det er slettes ikke usannsynlig at vi får en matrix-film eller 3 til. Om endel år...
    Jeg kan ikke få sagt det bedre selv!

Matrix 1 får 6 av 6 av meg
    Matrix 2 får 4 av 6 av meg
    Matrix 3 får 6 av 6 av meg

Det som trekker ned på Reloaded er de unødvending laaaaaange scenene. Vet det er mye å forklare, men man KUNNE vært litt
    flinkere med klippesaksa! Snitt som triologi: 5.333333333

Robert

Her er jeg absolutt helt enig!!!
    De karakterene du har gitt filmene er jeg helt enig i!

Jeg likte alle sammen kjempegodt

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrix 1 : 4
    Matrix 2: 1
    Matrix 3: Universet kollapser og alt liv forsvinner fra eksistensen da det blir gjort kjent at en terning ikke kan ha negative sifre. Det eneste som overlever i det store vakuumet etter alt liv, alle planeter og galakser, stjerner og soler er borte ... er Matrix 3.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hum. Jeg er nok også en av dem som synes 1'ern er best. Ikke rart, kanskje. Reloaded synes jeg er elendig, og actionsekvensene er aaaaltfor lange og over the top, uten at de er spennende, bare visuelt storslåtte. Eneste jeg likte i den er franskmannen, og litt av motorsykkelkjøringen til mrs moss.

Revolutions er ikke helt ueffen, likte den godt. Mye projektorfór. Og viktigst av alt, actionsekvensene har igjen god rytme og et høyt spenningsnivå, i mine øyne.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg forsåvidt! Jeg syns eneren var best.. helt klart.. så kommer den siste så 2'eren..
    Om man liker de eller ikke er selvfølgelig hver sin smak

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •