(!) Matrix Revolutions (!) Spoiler her obs obs!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(!) Matrix Revolutions (!) Spoiler her obs obs!!!

Hey.

Har ikke sett den ennå, men omtalene rundt på nettet av folk som har, kan formidle følgende:

1. Trinity dies for no reason, as they don't use her death in any meaningful way.
    2. The scene with the machines entering the outer hull of Zion was drawn out needlessly, as it contained no switching between the fight at Zion and Neo's plight (think: middle/end of ROTJ)
    3. The fight scene with Smith/Baines and Neo in the Logos was completely extraneous.
    4. Neo's death in the end leaves the humans without a powerful weapon against the machines if they were to decide to attack the humans again. Contrast this with Star Wars and LotR, where the playing field is leveled at the end, or slightly in favor of the protagonists.
    5. Keanu Reeves performance was subpar, even for him. In the climactic battle with Smith at the end, he looked drugged and was not convincing as the leader of the free world. He had no fire, and it was the machines and the Oracle that actually spurred him on to defeat Smith (esp. the machines, as they revived him after being consumed by Smith).
    6. In the beginning, he was trapped in the train station for no conceivable reason but to lengthen the movie. It served no purpose, benefitted the movie naught and did not lead to any great discoveries that were used later in the film. Likewise, how we could be jacked in without being jacked in was never satisfactorily addressed.

oppsumering:

Neo dør, trinity dør og agent Smith dør. Ellers mener folk at filmen suger noe vanvittig, men jeg må selvsagt på kino snarest for å sjekke selv...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også den var dårligere enn reloaded, syntes ikke det ble svar på noen ting..Og var virkelig målet å drepe smith?? trodde det var å redde menneskeheten...det ble vel fred, i følge avtalen neo gjorde med maskinene, men hvordan få til fred når maskinene lever av mennesker?
    Elendigere enn vanlig skuespill av Keanu Reeves, spesielt latterlig når Trinity døde. virket egentlig som han ikke hadde lyst å være med i filmen engang..

Og den talen av smith på slutten der han spurte: "why do you even bother, what are you trying to achieve?" o.s.v., ventet jeg et genialt bra svar av neo, men nei. svaret var "I do it because I choose to". :?

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På slutten lager jo orakelet en deal med arkitekten om at de som er i Matrix kan velge...enten være i matrix eller real world. Dessuten er det så mange som er håpløst avhenging av Matrix (Se Matrix 1) , at de vil rett og slett dø hvis det går opp for de at det finnes noe annet. (Se også Matrix 1 der Morpeus sier til Neo at Neo egentlig er for gammel til å bli "fridd") Smith er en trussel både for maskinene og menneskene. Maskinene er avhenging av at Neo klarer å stoppe Smith, ellers ville jo Smith ta over alt. OGSÅ maskinene. Smith fikk jo fri vilje i likhet med Noe etter at Neo "ødela" han i film nummer 1. Smith og Neo er som positiv og negativ. De er like sterke. Derfor måtte Neo ofre seg. Er en klar fellesnevner her til Kristendommen. Jeg synes filmen fortjener en klar 6´er. Eneste jeg ikke "likte" er at den forklarte kanskje litt for mye! Kan nok være at det var så mange som ikke skjønte noe særlig av Reloaded. De følte de kanskje måtte forklare alt nå. De kunne gjerne forklart mindre for min del. Er jo litt artig å tenke litt selv også. Scenen der Neo er i T-banen og ikke kommer ut , kan jo sammenlignes med at vi f.eks satt fast i ledningen mellom ruter og nettverkskort. Bare at man ikke kommer fram eller tilbake! Hvis dere synes at Matrix filmene er kompliserte, se Mulholland Drive og Lost Highway av David Lynch...

Robert

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    matrix er veldig komplisert ja! så vis du leter lenge nok finner du svar på det meste av spørsmålene!
    Men mye må man også tenke seg til selv!

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den siste matrix filmen var en av de beste filmene jeg har sett!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Jeg synes den siste matrix filmen var en av de beste filmene jeg har sett!
    Det er jeg enig :!:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •