Torkel Ravndal - Legenden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Torkel Ravndal - Legenden

Noen andre som har sett filmen som er laget av denne kjempen? Så han live i en turnhall når jeg var liten. Husker ikke så mye, men har sett dvd'en og det er en sinnsyk kjempe! Bra dvd hvis du liker å se en showmann som er råsterk!

"Torkel Ravndal vokste opp på Figgjo i Sandnes Kommune i Rogaland fylke! Han ble født 14.oktober 1936.Torkel hadde en stor og sterk far, og enda større og sterkere bestefar.
    Bestefaren hadde visstnok en rekord i løft med lillefingeren."

"Torkel var en ekstremt stor mann! Han var 193 cm på strømpelesten og veide helt opp i 151 kilo! Han hadde overarmer på 58 cm og underarmer på 49 cm !!! Og folk hadde ikke sett maken til kjempe før noen gang."

"Han satte også Norge på styrkeløftkartet siden han var verdens sterkeste markløfter med godkjent offisielt løft på 375 kilo! Uoffisielt skal han ha løftet hele 402,5 kilo!"
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rottweiler
    Noen andre som har sett filmen som er laget av denne kjempen? Så han live i en turnhall når jeg var liten. Husker ikke så mye, men har sett dvd'en og det er en sinnsyk kjempe! Bra dvd hvis du liker å se en showmann som er råsterk!

"Torkel Ravndal vokste opp på Figgjo i Sandnes Kommune i Rogaland fylke! Han ble født 14.oktober 1936.Torkel hadde en stor og sterk far, og enda større og sterkere bestefar.
    Bestefaren hadde visstnok en rekord i løft med lillefingeren."

"Torkel var en ekstremt stor mann! Han var 193 cm på strømpelesten og veide helt opp i 151 kilo! Han hadde overarmer på 58 cm og underarmer på 49 cm !!! Og folk hadde ikke sett maken til kjempe før noen gang."

"Han satte også Norge på styrkeløftkartet siden han var verdens sterkeste markløfter med godkjent offisielt løft på 375 kilo! Uoffisielt skal han ha løftet hele 402,5 kilo!"
    Jeg har ikke sett filmen, men var på en del av "showene" hans for mange herrens år siden.
    Helt klart en DIGER mann, og jeg skjønner godt at han er en legende.
    Han satte jo rekorder i hytt og gevær ;-)

Kunne godt tenke meg filmen !

http://www.torkelravndal.com/bilder.html

TRAILER

Sitat fra Stavanger Aftenblad:
    I 1987 heldt Ravndal igjen to fly på Sola, med blant anna NRK Rogaland til stades. Ravndal heldt eitt fly med kvar arm, og tilskodarane kunne ifølgje boka sjå at pilotane kjørte på full speed. Torkel Ravndal visste korleis han skulle fenga både publikum og redaksjonar.

Sitat fra en web blogg :
    På showene sine rettet han ut hestesko, bøyde jernstenger bak nakken, slo spiker i planker med bare nevene og løftet 10-15 menn på en gang i såkalt ryggløft. Dessuten har han vel knust omtrent halvparten av Norges befolkning i håndbak, samt vært til inspirasjon for generasjoner av styrkeløftere, strongmanutøvere og kroppsbyggere.

Helt klart en mann av dimensjoner ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært topp å få sett den filmen!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så ham også da jeg var liten, husker at han drev og løftet på noen svære steiner. Han ble forresten slått i håndbak da han var her.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg nesten er fra samme sted som Ravndal, måtte jeg til "andre enden" av landet for å oppleve kam live. Det var under vår dimmetur fra førstegangstjenesten han tilfeldigvis hadde et av sine show i Hammerfest sommeren 1990. Den gamle mannen var fortsatt svært sterk, men han bemerket seg kanskje like mye med sin væremåte. Full av selvtillit og med stadige vittige kommentarer viste han at han stortrivdes i rampelyset.

Kan godt tenke meg filmen, ja, selv om traileren etter min mening virker litt "hjemmelaget".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •