Hvilken av Alien filmene er den beste

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av Alien filmene er den beste

Har sett gjennom de 4 Alien filmene for første gang i helga.
    Må si at jeg syns Aliens var den beste av disse. God blanding mellom action og skrekk, og litt Scifi da.
    Alien var ikke så langt borte den heller, men med mindre action enn Aliens.

Alien 3 og Alien Resurrection var greit nok, men ikke noe mere enn det. Selvfølgelig litt bedre effekter i den siste.

Er ikke helt sikker på Alien vs Predator, om man kan si at denne tilhører Alien filmene, jeg syns den har en helt annen stemning enn Alien filmene.

Så da er det vel bare å sette seg tilbake og vente på den neste Alien filmen, men tiden begynner vel å renne ut, da Sigourney Weaver nærmer seg 60 år....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes den første er best.. James Cameron gjorde en bra jobb med Aliens, men Ridley Scott var nok hakket bedre syntes jeg, om de kunne ha "teamet" opp på en ny alien film med Sigourney Weaver hadde jo tatt kaka

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien er glitrende grøsser
    Aliens er flott action
    resten er bare standard oppfølgere...

Vippet litt mellom Alien med og uten s, men gikk til slutt for originalen. Det er en film som virkelig viser hvordan redsel for det man ikke ser kan bygges opp... Fikk lyst til å sette den på akkurat nå, men har en syk 3-åring i sofaen ved siden av meg, så det er nok ikke det lureste...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe summerte fint opp det samme som jeg tenker når det gjelder disse 4 filmene. Den orginale filmen som kom på slutten av 70 tallet har holdt seg fantastisk godt.

Det er ikke alltid nødvendig med en mengde nærbilder av slemmingene for å lage det spennende. Ofte dannes de mest skremmende bildene i tilskuerens hode

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si at jeg liker ALIEN best. Fantastisk scifi med spendende storry,vel laget og glimrende film musikk ! Liker også ALIENS godt,men det er litt mer action,men ganske bra! Ridley Scott og James Cameron kan sakene sine

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker Alien 3 best, den har den mest creepy stemningen.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alien

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien !
    Oppfølgerene er ok, men Alien er en glimrende SchiFi - grøsser!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien Resurrection var helt konge etter min mening.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker best Aliens, men jeg må si jeg synes Alien 3 er sterkt undervurdert, tross dens mange svakheter.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker alle godt.

Men den beste filmen synes jeg er Aliens.

Den har alt.

Den beste oppfølgeren ever. Ripley er sjef!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si Alien. Aliens er heller ikke ille, synes det er litt vanskelig å sammenligne dem da de er ganske forskjellige. Alien er mere skremmende og psykologisk mens Aliens er mere action. De andre oppfølgerne kan ikke måle seg mot disse i mine øyner.

Dette er klart 2 av mine favoritt sc-fi filmer.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien er best!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar med spesialutgavene med tillagt spilletid, synes jeg det blir vanskeligere å velge. Har selv Alien Quadrilogy, og har sett alle i extended/special edition/Director's cut. Da blir nesten alle noe helt annet. F.eks. er det da en scene i Alien som ble kuttet bort i kinoversjonen, men som man har en nærmest identisk versjon av i Aliens kinoversjon.

Liker dog Alien veldig godt, da den bygger opp stemningen sakte men sikkert, bra skuespill 'over-all', diggbart når de finner The Space Jockey i romskipet sitt, etc.

Aliens er også utrolig bra, spesiellt i Director's cut, men det kan bli litt for mye typisk amerikansk army-dude heltemot for meg, og litt dårligere skuespill.

Alien 3 og Resurrection er stort sett bra filmer, men det mangler liksom noe.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg oppdaget disse filmene i dag, vet jeg ikke om jeg ville fått det samme synet på de to første Alien og Aliens filmene nå, i forhold til de nyere, men min favoritt blir den første Alien, med den ukjente trusselen og skrekk følelsen man satt igjen med etter hvert som luft slusene ble gjennomgått og antallet besettnings medlemmer ble mindre.

Tenker jeg for eksempel på en alarm lyd med lyseffkter og damp osv man nesten bare burde inføre på server rommet hvis man jobber med IT og ville fint å få hvær gang en server holder på å ta kvelden, så måtte det være nedtellingen til self destrukt som man har i Alien..... De fleste jeg har for morro diskutert dette med har skjønnt med en gang hvilke lyder sener dette er, noe som vel er et slags kvalitets stempel på denne filmen......;-)

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes ikke avp burde stå her sammen med alien quadriologien. det er en helt annerledes film, og handler ikke engang om samme dama. derfor stemte jeg alien, da den er best av de fire.
    når det gjelder kinoopplevelse og bra effekter så synes jeg derimot at avp er helt klart bedre (dette er jo et av-forum?) enn resten da den jo er mye nyere.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien er en av veldig få filmer som har fått meg til å grøsse skikkelig. En grusom stemning spesielt på slutten der, og en bare venter på at marerittet skal bli over. Dagens skrekkfilmer funker ikke på meg fordi de er for lite psykologiske.

Synes Aliens er den desidert beste. Likte atmosfæren i filmen. Også en mer moderne film som ga meg mer "kvalitetsfølelse".

Synes disse filmene føles så ekte. En føler virkelig at dette foregår på et ekte romskip uti verdensrommet.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg så Aliens ca.50 ganger når jeg var guttevalp(grunnet "hitech" kopiering fra movieboks),så er Alien er min favoritt i dag,nr 2 er nr 3.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien er favoritten, men også Aliens er meget bra. Alien er utvilsomt den filmen som har skremt meg mest, og alien monsteret er helt klart filmhistoriens verste og mest skremmende skapning. tror ikke jeg får se noe som overgår alien monsteret i filmer fremover, det skal godt gjøres.

Alien3 og Resurrection er greie filmer men langt ifra nivået til de to første.

Newcomer Bud White sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemte Alien jeg også, liker stemningen i den. Dessuten ble jeg livredd når jeg så
    en par glimt av den som liten tass.

Aliens kommer på andreplass, så alien3, så ressurection.

AVP er bare forkastelig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •